Skip to main content
Vraag

SW1 gaat naar rood bij nieuwe verbinding met iPhone

• 20 maart 2025
  • 6 reacties
  • 44 keer bekeken

Ik heb dit meermaals geconstateerd. Je ziet dan ook dat de SW1 opnieuw verbinding maakt met het thuisnetwerk (duurt ongeveer 1 minuut).Ook dit is sinds de update van box12. Ik heb inmiddels 3x een schone installatie gedaan, maar de problemen blijven. Jammer dat het zolang duurt voordat er een echte oplossing komt.

6 reacties

• Auteur
  • Helper
  • 44 reacties
  • 20 maart 2025

Ter aanvulling, die iPhone is niet het grootste probleem, maar via dezelfde SW loopt ook een Citrix verbinding (bedraad) voor werk die dus ook wegvalt. Het is dus elke dag weer een hoop gedoe met opnieuw inloggen etc. Bijna onwerkbaar op deze manier.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 21 maart 2025

Hoi ​@Leen59. Erg lastig dat je SuperWifi versterker sinds de update zijn eigen leven leidt. En goed dat je al een schone installatie hebt gedaan, maar dat mocht dus niet baten. Dan heb ik nog wel wat tips voor je om de SuperWifi weer in het gareel te krijgen. 

Controleer allereerst of de Wifi instellingen overeen komen tussen de SuperWifi en je modem. In het kennisbankartikel hieronder is stapsgewijs uitgelegd wat je dient te controleren in het modem, maar check ook de instellingen op je SuperWifi punt. Als je klikt op link, kom je meteen bij de juiste paragraaf uit.

Ook heb ik nog een ander artikel wat ook kan helpen bij het verhelpen van de problemen die zijn ontstaan na de update.

Hopelijk kom je er zo uit en anders hoor ik graag of je nog ergens tegenaan loopt!

• Auteur
  • Helper
  • 44 reacties
  • 21 maart 2025

Ik heb inmiddels zo’n beetje alles geprobeerd wat er in de community is te vinden, zonder resultaat. Ik heb ook nog niemand gehoord die na een belafspraak een blijvende oplossing heeft gehad. Het ziet er naar uit dat we op een nieuwe update moeten wachten.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 24 maart 2025

Jammer dat het niet gelukt is. Kun je misschien nog aangeven wat je zoals geprobeerd hebt met eventueel screenshots erbij? Dan kunnen we kijken of daar nog iets aan te veranderen valt. 

Via een terugbelafspraak kan er wel een storingsformulier voor je worden ingevuld. Dat formulier gaat naar een speciaal team en die bellen je dan binnen 5 werkdagen terug. Dat is zeker het proberen waard. Ik weet niet op welke termijn er een nieuwe update verwacht kan worden, maar tot die tijd kan het echt wel verbeterd worden. 

Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

• Auteur
  • Helper
  • 44 reacties
  • 27 maart 2025

Nogmaals een schone installatie gedaan, alles staat ingesteld zoals aangegeven. SW’s hebben op zich uitstekende verbinding met elkaar, draadloos allemaal 1Gbit up en down, maar zodra ik van ap wissel SW gelijk weer op rood en maakt opnieuw verbinding met het thuisnetwerk met als gevolg geen verbinding meer op de PC. Is echt onwerkbaar voor thuiswerken.

Wat maakt het verschil tussen een belafspraak en alle informatie die op het forum en de kennisbank te vinden is?

• Auteur
  • Helper
  • 44 reacties
  • 29 maart 2025

Vandaag 2 nieuwe SW2 (huur) geïnstalleerd ter vervanging van de SW1, dat blijkt de oplossing. Mesh werkt nu naadloos zonder verstoring van de SW. 

Gaat KPN de kosten compenseren?

Reageer