Skip to main content

Ik heb sinds kort KPN televisie en internet … nu de vraag wat misschien vaker is gesteld … 

Ik heb 6 deco m4 tp link … zullen die het slechter doen dan 3 maal KPN superwifi ? 
ze werken gewoon maar ik vind de wifi echt zwak 

Maar wat verwacht je wat wifi betreft? Zijn ze allemaal met een kabel aangesloten op het modem?


Nee alleen de “moeder” zeg maar .. bij Ziggo werkte het prima … 


Nee alleen de “moeder” zeg maar .. bij Ziggo werkte het prima … 

Ze zouden het nu net zo goed moeten doen. Staat het WiFi van het KPN modem uit? Heeft u glasvezel? 


Ik heb glasvezel maar help ….wifi van het modem uit ? Help me ff hihi … voel me erg dom nu haha


Als het goed is heb je één deco met een kabel aangesloten op het modem. Omdat dd deco's niet samenwerken met het modem moet je of de deco's een ander ssid geven of je zet de wifi op het modem uit. Ik zou het laatste doen. Welk modem heb je?


Ik heb sinds kort KPN televisie en internet … nu de vraag wat misschien vaker is gesteld … 

Ik heb 6 deco m4 tp link … zullen die het slechter doen dan 3 maal KPN superwifi ? 
ze werken gewoon maar ik vind de wifi echt zwak 

Daar is geen algemeen antwoord op te geven @BerkeCo , bij jou kan die combi slecht werken en bij een ander perfect, dat is van zoveel omstandigheden afhankelijk.

Vandaar ook dat KPN hulp biedt bij wifi maar ook geen algemene richtlijn kan geven die voor iedereen werkt.


Als het goed is heb je één deco met een kabel aangesloten op het modem. Omdat dd deco's niet samenwerken met het modem moet je of de deco's een ander ssid geven of je zet de wifi op het modem uit. Ik zou het laatste doen. Welk modem heb je?

Het kleine grijze kastje doet niet mee hè 


Nee grijze kastje doet niet mee. 15 seconden het wifiknopje van het modem indrukken tot het wifi lampje uit is en het moet dan prima werken. 


Maar de moeder deco is de meterkast is natuurlijk niet best. Dan verlies je veel snelheid. Hang die net buiten de meterkast!!! Wel bekabeld uiteraard. 


Dit dacht ik al … glasvezel komt daar naar binnen …. … heb de knop ingehouden … dus houd je op de hoogte ik zal ook de “ moeder deco” erbuiten plaatsen bekabeld … je bent ontzettend bedankt voor je hulp … 


Je moet de deco die bekabeld aan gesloten is absoluut buiten de meterkast zetten. Alle andere in volgorde van nabijheid tot elkaar herstarten. En onder "geavanceerd" de bewerkingsmodus "wifi-router" zetten. En daarna een netwerk optimalisatie laten lopen. En de WiFi van de KPN box moet uit blijven.


Reageer