Skip to main content
Beantwoord

TP-link versterker (Type RE450 is plotseling niet meer beveiligd

  • 20 August 2024
  • 1 reactie
  • 27 keer bekeken

Sinds een paar dagen komt niet mijn KPN-router bovenaan de lijst in beeld als ik WIFI wil starten, maar mijn TP-link versterker (Type RE450). pas daarna verschijnt mijn KPN-router waarmee ik WIFI altijd start.

Als ik op de naam TP-link click, verschijnt het bericht: ‘gegevens die u verstuurt kunnen door anderen gelezen worden’; daarnaast ook een vakje om hem te activeren (wat ik voor de zekerheid natuurlijk niet doe!!! Sterker nog, zolang dit niet verandert heb ik de versterker maar losgemaakt van het stopcontact.

Intussen heb ik de versterker al tweemaal volgens voorschrift gereset: er verandert niets.

Ook de KPN-router heb ik een keer gereset; ook geen verandering.

Wat is hier aan de hand, en wat moet ik doen om de beveiliging van de versterker te herstellen?

Hi @JaBram, welkom hier. 

Dit heeft niets te maken met de KPN modem zelf, ik verwacht dat dat wel goed is beveiligd. Klopt dat? Het lijkt erop dat de TP-Link zelf opeens onbeveiligd is of dat hij een gastnetwerk heeft aangemaakt. Pak even de handleiding erbij van de TP-Link om te achterhalen hoe je kunt inloggen op de interface om dit aan te passen. Ik verwacht dat het daar ergens aan ligt. 


Reageer