Skip to main content

Goedemorgen lezers. 

Ik en al ruim 10 jaar bij de KPN en net als in een huwelijk waren er ook wel eens mindere periodes.

Maar die zijn in het verleden opgelost doordat er oplossingen waren, al zijn die anders dan in een stroeve relatie. 

Slechtere tv ontvangst is in het verleden opgelost doordat er een ander kanaal voor het modem werd ingesteld en slechte WiFi is in het verleden verholpen met 2 experia wifi versterkers. 

Maar nu heb ik met mijn 200 mb abonnement nergens in huis meer dan 40 mb en dat is dan op 2 meter naast de meterkast. 

Op de 1e verdieping kom ik nog op slechts enkele mb's. 

De oplossing die ik via telefonisch contact kreeg was een nieuw modem en ook dit heeft 0 verbetering opgeleverd. 

De WiFi manager zegt dat ik super wifi's moet gaan aanschaffen, maar dit vind ik een absurd voorstel ik betaal namelijk maandelijks €100+. En ik vind dat je daar iets voor mag verwachten. 

Ik kan nu wel weer gaan bellen, maar dan krijg ik weer iemand die mij wel wil helpen, maar niet Kan helpen. 

Ik hoop dat ik via deze weg contact kan krijgen met iemand die mij wel kan helpen. 

Nu heb ik wel via de klantenservice een aantal maanden korting, maar dat is leuk maar dat haalt de reden van de ontevredenheid niet weg. 

Ik ben nu aan het kijken voor een andere provider maar daar helpen de reviews op internet ook niet bij. 

Nu blijf ik het liefst bij KPN maar dan moet het echt beter, maar anders zijn tips voor andere providers ook welkom. 

Ik kan hulp gebruiken bij een juiste keuze. 

Alvast bedankt. 

Vriendelijke groet en een mooi weekend

 

Welke Experia/KPN Box heb je nu?

Heb je al eens de Wifi Analyzer app op een Android tablet of telefoon gebruikt om de veldsterkte van jouw wifi netwerk op verschillende plaatsen in jouw woning te meten.

Hoeveel dBm meet je op zowel 2.4GHz als 5GHz?

 

Heb je die twee wifi "versterkers" ook nog in gebruik?

Zijn dat die witte vierkante?


Lijkt me dat er weinig aan de hand is met de hardware want je kreeg zelfs een nieuw modem van KPN. Weet je zeker dat er met de lijn naar binnen niets mis is? Heb je al eens met draad aan de modem de snelheid getest?
Als die lijn naar verwachting werkt dan is er kennelijk iets wat je draadloze netwerk stoort. Kan zomaar een buur zijn die een ander modem heeft gekregen die net op hetzelfde kanaal werkt. Ik zou eens het kanaal wijzigen voor zowel de 2.4 als ook de 5GHz band. Zoals wjb ook aangaf kun je analyseren welke kanalen er in de buurt druk bezet zijn. Die kanalen vermijden. Daarnaast de WiFi versterkers opnieuw inzetten (koppel ze na reset helemaal opnieuw) maar ik zou eerst beginnen met het wijzigen van het kanaal. Welk modem?