Skip to main content

Wij hebben al tijden slechte wifi. Mij word steeds verteld dat mijn apparatuur is verouderd en dat ik nieuwe wifipunten moet kopen a (nu) 163€ . Heb dus ook deze wifi-versterkers en een 200mbit upload extra gekocht. Volgens die website die je aanhaalt zou dat hier ook haalbaar moeten zijn. Wat gaat er dan niet goed bij ons? En hoe kan ik de wifi-versterkers updaten? Zo simpel als uit- en weer aanzetten?

Modem: expriabox v10

Versterkers: experia

Hey @Mirjam0650 die kleine zwarte vierkante wifi versterkers zijn prima hoor. Welk type modem heb je?

Een experia V10. Kpn verteld mij steeds dat mijn wifi-versterkers verouderd zijn en dat ik super-wifi punten moet kopen om betere wifi te krijgen. Beide punten zijn bekabeld. 

 

Admin: verplaatst naar je eigen topic, zodat het overzichtelijk blijft


@Mirjam0650 wil je even een eigen topic aan maken dan helpen we daar verder. Dit is een topic van iemand anders. Ik heb dezelfde combinatie als jij en het werkt uitstekend.  Dus we moeten op zoek!!


@Mirjam0650 wil je even een eigen topic aan maken dan helpen we daar verder. Dit is een topic van iemand anders. Ik heb dezelfde combinatie als jij en het werkt uitstekend.  Dus we moeten op zoek!!

Zal ik doen, dank je wel.


Ha @Mirjam0650 daar ben je😉. Nogmaals de v10 en de experia wifi's zijn niet verouderd.  Is het alleen de WiFi of werkt de bekabelde pc of laptop ook slecht? Heb je ook tv van kpn?


Ha @Mirjam0650 daar ben je😉. Nogmaals de v10 en de experia wifi's zijn niet verouderd.  Is het alleen de WiFi of werkt de bekabelde pc of laptop ook slecht? Heb je ook tv van kpn?

Hallo @Joep1965 😁,

Ja, u zei het al. Wilde het topic compleet maken☺️.

Heb vandaag op de bekabelde laptop ook een speedtest gedaan en daar kwam hij tot een upload van 148 mbit. De wifi is slecht tot redelijk op de laptop, nog geen speedtest gedaan op de laptop.

We hebben ook tv van KPN.


Ok. Waar staat het modem en waarxstaan de wifi versterkers? Heb je dit soort dingen in huis?

 


Het modem staat in de huiskamer. Er staat één versterker in de huiskamer en er staat er één op de overloop op de eerste verdieping.

Er gaat een kabel vanuit het modem naar; tv-kastje, boven in de TP-Link, de wifi-versterker en nog een kabel om beneden te werken.

Vanuit de TP-Link gaan er kabels naar; 3 slaapkamers en de wifi-versterker.

Wij hebben niet van dat soort dingen in huis. Wel gehad, waren heel oud.


Er gaat een kabel vanuit het modem naar; tv-kastje, boven in de TP-Link, de wifi-versterker en nog een kabel om beneden te werken.

Vanuit de TP-Link gaan er kabels naar; 3 slaapkamers en de wifi-versterker.

De TP-Link is een switch? Wat is het precieze type? Zijn er tv ontvangers op aangesloten? 


Er gaat een kabel vanuit het modem naar; tv-kastje, boven in de TP-Link, de wifi-versterker en nog een kabel om beneden te werken.

Vanuit de TP-Link gaan er kabels naar; 3 slaapkamers en de wifi-versterker.

De TP-Link is een switch? Wat is het precieze type? Zijn er tv ontvangers op aangesloten? 

Er is een tv ontvanger op aangesloten


Hoi @Mirjam0650, welkom bij ons op het forum. Via de kabel is de snelheid wel goed dus, maar ik ben nog wel benieuwd wat de snelheid is als je het via Wifi test. Dan hebben we een vergelijk en weten we wanneer het beter wordt.

Deze switch ondersteund IGMP snooping, dus dat mag het probleem niet zijn. En welke versterker heb je precies? Je zei in je eerste bericht dat het de 'Experia’ is, ik vermoed dat je de Experia Wifi (zwart vierkant) bedoelt, klopt dat?


Hallo Jasper,

Ik bedoel inderdaad Experia wifi, die zwarte vierkante kastjes.

De wifi snelheid is wisselend variërend van 70 tot 180.

 


Dat schommelt behoorlijk inderdaad. Heb je de Wifi Manager op onze site al eens gedaan om te kijken of die iets aan kan passen in de instellingen? 

In het volgende artikel geven we ook meerdere tips en mogelijke oplossingen hiervoor:

 


Hallo Jasper,

Wifi-manager al 80x gedaan. Krijg steeds de melding dat ik nieuwe versterkers moet kopen. En als je verder gaat dan word alles gereset en opnieuw opgestart. Heb al een keer een hele ochtend met een medewerker aan de telefoon gezeten en van alles getest en ingesteld (waaronder een 5ghz en 2.4ghz netwerk). Maar dit alles heeft er niet toe geleid dat onze wifi beter word. Het enige wat KPN te melden heeft is dat ik betere wifi-versterkers moet kopen


De Experia Wifi's die je hebt zijn nog steeds prima, die moeten het nog doen. Dat de Wifi Manager aangeeft dat je SuperWifi's kunt kopen komt vermoedelijk doordat je de Experia Wifi's niet via die weg had gekocht. Had de Wifi Manager voor dat punt nog niets geprobeerd te wijzigen, zoals bijvoorbeeld het kanaal? Had je de andere tips in het topic wat ik noemde ook al kunnen bekijken?


Heb alles al geprobeerd. Ook je link brengt mij niet tot andere inzichten of geeft mij geen tips die ik niet al kende. Het kanaal is al diverse malen aangepast, het modem heeft al regelmatig reset gehad alsmede de wifi-versterkers. Heb over dit probleem al diverse malen contact gehad met KPN.

De wifi versterker hebben wij via KPN gekregen.


Het kan zijn dat er iets anders in de buurt voor een verstoring van het Wifi netwerk zorgt, of in huis of buitenshuis. Heeft de Wifi verbinding eerder wel een hogere snelheid gehad? Je zei al dat dit al een tijd is, maar is het ooit anders geweest of is het veranderd?