Skip to main content

Goedendag,

Mijn thuisnetwerk heeft twee extenders. Aan 1 extender zijn diverse apparaten gekoppeld. Bij de 2e extender lukt het niet om een apparaat te koppelen. Er is bij deze extender wel wi-fi, maar geen internet. Ik wil aan deze extender een receiver koppelen. De informatie welke de receiver geeft is dat er wi-fi is en dat er een connectie is. Echter, het apparaat vermeld bijv. ook dat het geen server kan vinden en geen radio stations kan vinden. Beide extenders zijn opnieuw schoon geinstalleerd en bij beiden brandt het groene lampje continu. Ook is het modem gereset. Wat is er aan de hand en hoe is dit probleem op te lossen? Alvast bedankt voor de medewerking.

Eric

Werken andere apparaten wel met het betreffende wifipunt?

Nee, daar is nog niets aan gekoppeld.

Ik heb nog niet geprobeerd om andere apparaten te koppelen. Is ook niet de bedoeling. Alleen de versterker.

Het zou kunnen dat de versterker alleen overweg kan met de 2.4ghz band en niet met de 5ghz band. Het is niet mogelijk om de netwerken te splitsen. Wel kan je het extra wifi netwerk actief maken waar het wel mogelijk is om de banden te splitsen. Je kunt dat doen als inlogt op de superwifi. Hier vind je hoe dat moet.

Beste ​@5EB8 welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en welk merk en type (KPN?) wifipunten heb je?

Ik ga binnenkort een extra wifi netwerk actief maken. Hopelijk helpt dit . .

Op de overige vragen kan ik pas in januari een antwoord geven ivm een vakantie.

Allen de beste wensen voor 2025!

Reageer