Skip to main content
Beantwoord

Tweede Superwifi werkt niet meer sinds update voor Superwifi en KPN Box 12

• 5 augustus 2025
  • 11 reacties
  • 161 keer bekeken

Goedemorgen,

Wij hebben onlangs een update gehad van onze KPN Box 12 en twee witte super wifi punten.

Het 1e punt is keurig mee gegaan, (SW1.C.25.07.02) de 2e functioneerde hierna niet meer. Ik heb wifi punten en modem gereset volgens jullie procedure. Het 1e punt werk correct, de 2 doet zich voor als "wifi bridge" en heeft vermoedelijk nog de oude firmware, ik kan deze nog via zijn eigen IP adres benaderen en inloggen, hieronder een screen shot :

•  
Thomas van KPN schreef:

@Sjoerd_B_B je hebt het tweede superwifipunt ook een factory reset gegeven en een half uur bekabeld aangesloten gelaten? Als het ondanks dat nog niet goed werkt, wil je dan een eigen topic aanmaken? Denken we daar even met je verder!

Hartelijk dank Thomas.

Ik heb nog een aantal keren een reset poging gedaan met modem en superwifi punten, het 2e punt komt niet goed in de lucht, ook als ik deze als eerste weer aansluit op het modem.

Ik ga een topic aanmaken.

------------------------------

Na reset geven de leds ook een andere volgorde:

punt 1: paars, snel blauw, snel groen, vast groen.

punt2: paars, snel groen, snel paars (duurt een tijdje), langzaam blauw, vast groen. 

(Deze volgorde is per wifipunt steeds gelijk na een reset.) 
------------------------------
Punt 2 meld zich met een eigen SSID, instellingen zijn via IP te benaderen. (Ethernet)

Punt 2 zichtbaar in modem:

Dit is het systeem overzicht van punt2 zelf:

Grote vraag is hoe het 2 wifi punt weer correct werkend te krijgen?

Beste antwoord door Sjoerd_B_B

Hallo Erik,

Mijn reactie is even wat later, even een weekje weg. Ik heb een paar reset pogingen gedaan met het 2e wifipunt. Helaas geen resultaat. Ik laat deze nu bekabeld eraan hangen.

Bekijk origineel

11 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29123 reacties
  • 6 augustus 2025

Hoi ​@Sjoerd_B_B,  welkom! Ik begrijp dat je het tweede wifipunt dat niet overgegaan is naar de KPN Software. Een reset, en dan een half uur ongeveer bekabeld aangesloten laten op je modem zou voldoende moeten zijn om dat punt alsnog over te krijgen. Heb je dat ook geprobeerd?

Als dat niet werkt, zou je dan forumprofiel willen aanvullen met je abonnementsgegevens, en het serienummer van dit wifipunt (mag wel in het veld modem serienummer erbij)? Dan kunnen we dit nakijken, en verhelpen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 augustus 2025
Erik van KPN schreef:

Hoi ​@Sjoerd_B_B,  welkom! Ik begrijp dat je het tweede wifipunt dat niet overgegaan is naar de KPN Software. Een reset, en dan een half uur ongeveer bekabeld aangesloten laten op je modem zou voldoende moeten zijn om dat punt alsnog over te krijgen. Heb je dat ook geprobeerd?

Als dat niet werkt, zou je dan forumprofiel willen aanvullen met je abonnementsgegevens, en het serienummer van dit wifipunt (mag wel in het veld modem serienummer erbij)? Dan kunnen we dit nakijken, en verhelpen.

Hallo Erik, ik heb de reset al een aantal keren geprobeerd en lang gewacht, dit heeft helaas geen resultaat gehad. Ik heb de gegevens in mijn profiel aangevuld.

M vr gr
Sjoerd

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29123 reacties
  • 11 augustus 2025

Dank je, ​@Sjoerd_B_B. Ik zie het wifipunt in kwestie aan onze kant ook niet terug. Wat erop wijst dat ons beheersysteem hem ook niet goed ziet. In de basis is het zo dat als je modem om is, aangesloten apparaten automatisch ook om gaan. Deze functie is er even kort uit geweest, maar is weer functioneel sinds de middag van 6 augustus. Zou je nog één keer dit willen uitvoeren:

Erik van KPN schreef:

Een reset, en dan een half uur ongeveer bekabeld aangesloten laten op je modem zou voldoende moeten zijn om dat punt alsnog over te krijgen.

Als hij dan nog steeds niet over is naar de KPN Software, laat hem dan bij voorkeur bekabeld aangesloten en geef het hier aan. Dan zet ik het door voor handmatig migreren.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 15 augustus 2025

Hallo Erik,

Mijn reactie is even wat later, even een weekje weg. Ik heb een paar reset pogingen gedaan met het 2e wifipunt. Helaas geen resultaat. Ik laat deze nu bekabeld eraan hangen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29123 reacties
  • 19 augustus 2025

Geen probleem, ​@Sjoerd_B_B, lekker er even tussenuit is een prima besteding van je tijd zou ik denken 😄

Ik heb je doorgezet voor handmatige migratie, ik verwacht dat in de loop van deze week. Ik kom er bij je op terug zodra ik daar terugkoppeling op heb.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 22 augustus 2025

Hoi ​@Erik van KPN

Ik heb exact hetzelfde probleem, alles meerdere keren gereset. hangt nu al een nacht bekabeld aan de modem maar geen verandering. Kan je mij ook helpen?

Gisteren een uur met de helpdesk aan de lijn gehangen en die verwijzen mij door naar de KPN winkel. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29123 reacties
  • 26 augustus 2025

@Sjoerd_B_B, ik heb terugkoppeling van de collega's. Ze hebben geprobeerd je Wifipunt te migreren maar dit is helaas niet gelukt. Wil je hem nog een keer resetten en opnieuw installeren? Volg daarvoor deze stappen:

1. Als de SuperWifi bekabeld is aangesloten, haal de internetkabel uit de SuperWifi
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop de SuperWifi tot hij 5x rood knippert
  3. De SuperWifi start nu opnieuw op. Wacht totdat hij groen gaat knipperen.
  4. Zet dan de Superwifi uit met de aan/uitknop
  5. Reset je Box 12. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 30 seconden in het gaatje tot alle lampjes uitgaan. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Wacht tot alle lampjes weer groen branden. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.
  6. Sluit de SuperWifi (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  7. Zet hem weer aan en laat hem een half uur aangesloten zit

Controleer vervolgens of hij nu wel uit zichzelf gemigreerd is. Zo niet, laat het weten. Dan kunnen we het nog een keer handmatig proberen.

@AGeerts, ik zie bij jou op dit moment twee SuperWifi 1 die netjes over zijn naar de meest recente versie van de KPN Software. Heb je er nog meer? Volg dan daarvoor ook bovenstaande procedure, en vul je forumprofiel aan met het serienummer van die SuperWifi (kan in het veld persoonlijke opmerking, of bij modem serienummer erbij)

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 30 augustus 2025
Erik van KPN schreef:

@Sjoerd_B_B, ik heb terugkoppeling van de collega's. Ze hebben geprobeerd je Wifipunt te migreren maar dit is helaas niet gelukt. Wil je hem nog een keer resetten en opnieuw installeren? Volg daarvoor deze stappen:

1. Als de SuperWifi bekabeld is aangesloten, haal de internetkabel uit de SuperWifi
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop de SuperWifi tot hij 5x rood knippert
  3. De SuperWifi start nu opnieuw op. Wacht totdat hij groen gaat knipperen.
  4. Zet dan de Superwifi uit met de aan/uitknop
  5. Reset je Box 12. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 30 seconden in het gaatje tot alle lampjes uitgaan. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Wacht tot alle lampjes weer groen branden. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.
  6. Sluit de SuperWifi (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  7. Zet hem weer aan en laat hem een half uur aangesloten zit

Controleer vervolgens of hij nu wel uit zichzelf gemigreerd is. Zo niet, laat het weten. Dan kunnen we het nog een keer handmatig proberen.

@AGeerts, ik zie bij jou op dit moment twee SuperWifi 1 die netjes over zijn naar de meest recente versie van de KPN Software. Heb je er nog meer? Volg dan daarvoor ook bovenstaande procedure, en vul je forumprofiel aan met het serienummer van die SuperWifi (kan in het veld persoonlijke opmerking, of bij modem serienummer erbij)

Ja het is gelukt! Beide wifi punten werken naar behoren.

Hartelijk dank.

m vr gr

Sjoerd

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8379 reacties
  • 1 september 2025

Goedemiddag ​@Sjoerd_B_B :)

Sjoerd_B_B schreef:

Ja het is gelukt! Beide wifi punten werken naar behoren.

Hartelijk dank.

m vr gr

Sjoerd

Heel fijn om te lezen dat de Super wifi punten weer naar behoren werken en ook bedankt voor de terugkoppeling!

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 1 september 2025

Bij mij werkt ook alles weer zoals ik gewend was. Bedankt! 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8379 reacties
  • 1 september 2025
AGeerts schreef:

Bij mij werkt ook alles weer zoals ik gewend was. Bedankt! 

Super ​@AGeerts en ook jij heel erg bedankt voor deze terugkoppeling 👌🏻

Reageer