Skip to main content

Hi,

 

Ik ben sinds 1,5 maand klant van KPN waarbij ik gebruik maak van internet en televisie.

Ik maakte weliswaar gebruik van DVS draadloze verbindingsset, maar mijn televisies en het draadloze internet werkte prima.


Na twee weken werd dit ineens veel minder. Het beeld van mijn televisies hapert constant en de wifi verbinding valt telkens weg. Aan de hand hiervan heb ik KPN Super Wifi aangeschaft (twv 49 euro) en deze geplaatst in de hal van mijn woning. Het resultaat was dat mijn verbinding zo wel boven als beneden weer was verbeterd.

Opnieuw twee weken later werkt het super Wifi punt niet meer op de plek waar hij eerst twee weken prima heeft gedaan. Volgens mij is er in de situatie niks verandert.

 

Mijn tv op de slaapkamer werkt nog nauwelijks. de draadloze verbindingsset knippert constant rood en de Super Wifi werkt alleen als ik het kasje naast mijn router in de meterkast plaats. Op dat moment werkt hij prima, maar zodra ik hem ook maar 2 meter verderop neer zet knippert hij meteen weer rood.

De DVS kastjes moet ik telkens resetten en dan werken ze weer eventjes. Het super wifi kastje heb ik ook gereset, maar zonder enkel effect.

 

Bloedje irritant en ik heb uiteraard alle hulpmiddelen die je via de site en apps van KPN kan gebruiken al meermaals doorlopen. 

Iemand een idee hoe ik dit gedoe definitief kan verhelpen?

 

PS: Ik woon in een seniorenwoning. Kleine woning, met weliswaar een bovenverdieping, maar de tv boven staat op 4 a 5 meter van de meterkast ongeveer. 

 

Hoi @Gortelaar en welkom hier op ons forum :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag stelt, al is de aanleiding natuurlijk minder mooi. Als ik het goed begrijp, maakte je dus al gebruik van een draadloze verbindingsset voordat je overstapte naar KPN? Om welk type/merk gaat het dan precies? Het systeem is handig in die zin dat je geen kabels van A naar B hoeft te trekken alleen is het wel storingsgevoeliger t.o.v. een bekabelde verbinding. De draadloze verbindingsset verstuurt het signaal via het lichtnet van je woning en dat kan zeker in deze tijd van het jaar, waarin het kouder wordt, gevoeliger worden voor verstoringen en dergelijke. Heb jij de mogelijkheid om je tv ontvanger eens direct met kabel aan te sluiten op het modem? Dat is puur om even te testen en hier kunnen we wellicht alvast het een en ander uitsluiten. Kan ook zijn dat de draadloze verbindingsset een update o.i.d nodig heeft maar misschien hebben ze hun beste tijd ook wel gehad, dat is voor mij lastig in te schatten op afstand. 

Verder begrijp ik dat je ook problemen ervaart met de wifi (ondanks het gebruik van super wifi punten). Dan kan ik je alvast aanraden om de KPN wifi manager eens te doorlopen. Deze tool kan bij jou thuis de kwaliteit van de wifi in kaart brengen en op basis daarvan je instellingen optimaliseren en verbeteringen doorvoeren. Ben benieuwd war daar uitkomt en of dit voor de gewenste verbetering heeft gezorgd, laat je het ons weten?


Bedankt voor je reactie, Jan.

 

Ik zal even een nieuwe schets maken van de situatie. Zeker omdat mijn problemen nog altijd niet verholpen zijn.

Ik werk inmiddels niet meer thuis omdat ik niet in staat ben een normaal Teams gesprek te voeren.

 

Ik ben inmiddels 4 maanden klant van KPN en heb dus vier maanden geleden een KPN modem ontvangen.

Deze heb ik aangesloten, in combinatie met 2 DVS kastjes voor mijn TV boven. 

In mijn meterkast staat dus een modem en is er 1 DVS kastje aangesloten in een stopcontact. Het andere DVS kastje is geplaatst op de eerste verdieping en deze heeft een rechtstreekse verbinding met mijn tv kastje.

 

Omdat de Wifi vrijwel meteen matig was heb ik ook KPN super wifi aangeschaft. Dit kastje heeft een aantal weken op de eerste verdieping gestaan en werkte eigenlijk naar behoren. De wifi was op dat moment op beide verdiepingen vrij stabiel.

Dit sloeg ineens om. Het Super Wifi kastje knipperde rood en vanaf dat moment is het een drama. Het Super Wifi kastje werkt wel als ik hem in de meterkast neerleg (niet rechtstreeks op de modem, maar gewoon aangesloten via het stopcontact). Echter is dan mijn verbinding op de eerste verdieping een drama. Eigenlijk is de verbinding er dan gewoon niet. Beneden werkt het wel naar behoren.

 

Leg ik het Super Wifi kastje weer boven neer (zoals het dus voorheen wel een aantal weken heeft gewerkt) dan knippert het meteen weer rood. 

De afstand tussen de eerste verdieping en de meterkast zal ongeveer 4 meter zijn. Het kastje lag daar in het trappengat en aangezien ik in een kleine seniorenwoning woon mag de afstand tussen modem en Super Wifi kastje imo niet het probleem zijn.

 

Ik heb het super wifi kastje inmiddels afgekoppeld en maak dus weer gebruik van de wifi via de modem. Beneden functioneert het, maar 1 verdieping hoger heb ik vrijwel nooit verbinding. 

 

En ja, ik heb de Wifi manager app van KPN al 100 keer doorlopen. Zonder effect.

 

HELP!!! :(


Dag @Gortelaar u heeft de dvs's inmiddels bij het afval gezet hoop ik? Want zolang die er zijn gaat het niks worden.


Dag @Gortelaar u heeft de dvs's inmiddels bij het afval gezet hoop ik? Want zolang die er zijn gaat het niks worden.

Als dat echt de oorzaak is dan moet ik daar naar kijken. Probleem is dat ik boven alleen een COAX aansluiting heb. 

Het heeft een aantal weken echt prima gewerkt. Ik verwonder me dan over het feit dat dit ‘ ineens’  niet meer zo is. Maar ik geloof u graag.


De verklaring kan zijn dat er bijvoorbeeld bij de buren iets aangesloten op het electriciteitsnetwerk waar de dvs's niet tegen kunnen.  Het electriciteitsnetwerk stopt immers niet bij de voordeur.  Trek de dvs's eruit en kijk wat er gebeurt. Kijken we daarna verder voor een goeie oplossing. 


De verklaring kan zijn dat er bijvoorbeeld bij de buren iets aangesloten op het electriciteitsnetwerk waar de dvs's niet tegen kunnen.  Het electriciteitsnetwerk stopt immers niet bij de voordeur.  Trek de dvs's eruit en kijk wat er gebeurt. 

 

Ja dat begrijp ik. De dvs’s gebruik ik voor mijn televisie boven.

Maar als ik het dus goed begrijp kunnen die weer verstorend werken voor mijn overige netwerk? Als in de Super Wifi dit niet werkt?


Dat begrijpt u inderdaad helemaal goed 😉.


Hoi @Gortelaar, ontzettend balen dat het een tijdje goed is gegaan maar dat je nu toch weer problemen ervaart. Ik zie dat @Joep1965 ook al aan het meedenken is en hopelijk vinden we snel een oplossing. De DVS is heel erg handig in die zin dat je geen kabel van A naar B hoeft te trekken. Maar omdat deze apparaatjes het signaal via het lichtnet van je woning verzenden, is dit ook gevoeliger voor verstoringen en dergelijke. 


DVS kastjes weggehaald. Ik heb dan geen tv boven, maar dat is niet zo erg want we maken eigenlijk alleen gebruik van Videoland of Netflix.


KPN Super wifi kastje gereset en vervolgens via LAN kabel aangesloten op de modem. Kastje knipperde 2 a 3 minuten oranje en werd vervolgens groen. 

SuperWifi kastje los gehaald van de modem om vervolgens aan te sluiten in ons trappengat tussen begane grond en eerste verdieping. Dit overigens zonder LAN kabel.
Kastje knippert opnieuw 2 a 3 minuten oranje en is daarna rood.

Kastje los gehaald en op 1 meter van de meterkast geplaatst. Knippert 2 a 3 minuten oranje en is daarna rood.

Kastje in de meterkast aangesloten (zonder LAN kabel) en is meteen groen. 

Oftewel: Ik moet hem praktisch naast mijn modem zetten om hem te laten werken. En volgens het bereik wat ik dan heb zie ik de meerwaarde van dit SuperWifi kastje niet in.

 

Is er een andere manier om het te laten werken? 


DVS kastjes weggehaald. Ik heb dan geen tv boven, maar dat is niet zo erg want we maken eigenlijk alleen gebruik van Videoland of Netflix.


KPN Super wifi kastje gereset en vervolgens via LAN kabel aangesloten op de modem. Kastje knipperde 2 a 3 minuten oranje en werd vervolgens groen. 

SuperWifi kastje los gehaald van de modem om vervolgens aan te sluiten in ons trappengat tussen begane grond en eerste verdieping. Dit overigens zonder LAN kabel.
Kastje knippert opnieuw 2 a 3 minuten oranje en is daarna rood.

Kastje los gehaald en op 1 meter van de meterkast geplaatst. Knippert 2 a 3 minuten oranje en is daarna rood.

Kastje in de meterkast aangesloten (zonder LAN kabel) en is meteen groen. 

Oftewel: Ik moet hem praktisch naast mijn modem zetten om hem te laten werken. En volgens het bereik wat ik dan heb zie ik de meerwaarde van dit SuperWifi kastje niet in.

 

Is er een andere manier om het te laten werken? 

Kun je me ook nog vertellen welk type Experia Box je op dit moment in gebruik hebt @Gortelaar