Skip to main content

Sinds ik 2super wifi versterkers heb valt sinds kort de WiFi punten weg moet modem en super WiFi herstarten daarna doet hij het weer begint vervelend te worden nu al 4dagen achterelkaar

Hoi @Ad.k, welkom op het forum. Het is inderdaad erg vervelend als je verbinding wegvalt! Op het moment dat dat gebeurt, valt dan alleen de Wifi weg of valt er meer weg, zoals het tv signaal of bekabeld internet? Kan je ons meer vertellen over de situatie, zodat we met je mee kunnen denken?


Alleen wifi lampjes branden groen maar geen verbinding moet dan modem resetten 


Blijven ze wel groen branden?

Wat gebeurt er precies, zie je de wifi connectie op je apparaten wegvallen? Schiet het naar 4g?

Staat de wifi van de Box12 uit?


Ik ben naar dezelfde dingen benieuwd die Dennis al vraagt @Ad.k, zou je die vragen ook kunnen beantwoorden? 

Als de Wifi van de Box 12 uitstaat heeft het herstarten van het modem geen effect op het Wifi signaal, daarom is het van belang om te weten wat er precies wegvalt en waar het wegvalt. Dat helpt ons om met je mee te denken naar een oplossing. 


Punt 1 heb een v10 modem lampjes blijven groen branden mijn Google Home zegt geen verbinding mobiel ook niet moet modem resetten daarna. Doet hij het weer


Alles wat op kabel zit blijft werken


Brand het wifilampje op de v10 toevallig?  Zou niet mogen kunnen maar gebeurt sporadisch. 

 

Hoe zijn die Superwifi’s aangesloten. 1 met kabel aan de v10, en de andere draadloos?


Lampje op modem is uit (wifi)

een met kabel en ander draadloos


Bij de V10 hoort Wifi inderdaad uitgeschakeld te zijn als er SuperWifi-punten zijn aangesloten. Die nemen de Wifi namelijk helemaal over van dat model modem. Op het moment dat het niet werkt, herstart je dan alleen de V10, of ook de SuperWifi-punten? De Experia Box doet namelijk niets meer aan het Wifi signaal, het herstarten daarvan heeft daar geen effect op. Als je alleen de V10 herstart op dat moment kan het ook betekenen dat het probleem iets anders is dan de Wifi.


Hier hetzelfde verhaal. Zojuist 2 Superwifi punten aangesloten op een V10. Wifi staat uit bij de V10.

Een SPW staat aangesloten bij het modem, de andere SPW staat draadloos op de werkkamer op de 1e verdieping.

Terwijl ik in de huiskamer zit valt continue het signaal weg. De Thuis app geeft dan aan dat er geen modem aangesloten is.

Na enige tijd wachten of de SPW te herstarten heb ik weer signaal, voor even….

Ik heb deze SPW gekocht om de Experia Wifi te vervangen maar daar heb ik nu wel een beetje spijt van.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft anders gaan de SPW retour….


De SuperWifi die je bij de V10 hebt staan neemt het Wifi signaal van de V10 over. Waar staat de V10 precies, als dat bijvoorbeeld in de meterkast is kan je de eerste SuperWifi ook op een andere plaats neerzette. Als je deze in de huiskamer plaatst zou je daar een verschil moeten kunnen merken.


Ik weet dat de Wifi bij de V10 word uitgeschakeld, dat was bij de Experia Wifi ook al zo.

De V10 staat in de huiskamer, de SPW ook, de tweede SPWop de werkkamer op de 1e verdieping. Deze krijgt niet voldoende signaal om “groen” te worden, deze blijft oranje. Veel verplaatsen gaat niet omdat de werk pc erop aangesloten moet worden.

Met de Experia Wifi, aangesloten via een DVS adapter geen problemen, dus deze situatie gaat weer terug.

De SuperWifi punten gaan retour…..


Hier precies hetzelfde. Ben het na 4 weken aanprutsen,  "zat"

De hele wifi hield er willekeurig mee op, zelfs onze mobiele telefoons hadden geen verbinding meer. En als ze wel verbinding hadden, kregen ze geen Ipnummer

Gewoon weer kabels eraan. 

En alles werkt normaal.

Die wifi punten is denk ik het slechte wat ik ooit heb aangekocht. Zie marktplaats. 🤣

En je hebt 14 dagen de tijd om ze te retourneren, want anders ben je je centen kwijt. Dat zijn nu eenmaal de regels. Lekker klant vriendelijk. 

Zelfs kpn is blij dat ze van die zooi af zijn ( mijn idee!!!)

Mijn advies,

Gebruik een draad als het gaat.

Met vriendelijke groet. 

 


Sinds ik 2super wifi versterkers heb valt sinds kort de WiFi punten weg moet modem en super WiFi herstarten daarna doet hij het weer begint vervelend te worden nu al 4dagen achterelkaar

Snel terug sturen, ik viel buiten de 14 dagen garantie. Zit nu met 2 wifi puntjes van 60 euro. En ik kan ze niet terugsturen volgens klachtendesk " S" en werkend ja voor een paar uurtjes, maar ik blijf niet resetten.

Gebruik een draad als het gaat. Met dank aan Tim


Uiteindelijk is het natuurlijk het belangrijkste dat het voor jou goed werkt. Een oplossing die bij iemand anders goed werkt hoeft niet automatisch ook bij jou goed te werken. En andersom net zo, dat het bij jou niet werkt betekent niet dat het bij niemand goed werkt. Als het bijvoorbeeld goed werkt met de Experia Wifi's die je al had kan je die ook prima aangesloten houden.


Ik denk dat je mijn punt hier mist.

4 weken aanmodderen, ( waarvan het 1 week wel goed heeft gewerkt)en dan door een kpn medewerker, te horen krijgen dat je buiten de 14 dagen retour sturen valt. Dat vindt ik  niet netjes.

En daar wil ik eigenlijk een ieder behoeden.

Mvg