Beste,
Ik heb een aantal vragen mbt de nieuwe superwifi 2 punten (De zwarte versie).
Momenteel heb ik in mijn meterkast de v12 modem staan, en dmv powerline adapter internet in de woonkamer (Iemand vond tijdens kabels trekken het erg leuk om de buis te verstoppen dat je er met geen mogelijkheid meer geen trekveer doorheen krijgt. Go Go Ducktape! Maar goed dat is ander verhaal...)
Dan wat informatie:
Momenteel 1000/1000 glasvezel in nieuwbouw woning (Is in Maart opgeleverd)
Bekabeld (Rechtstreeks op modem) haal ik ongeveer 940-980 (Down-Upload) op mijn laptop.
Wifi momenteel 135-125 (Is ook nog logisch laptop heeft verouderde wifi 4, maar komt verandering in nieuwe wifi-kaartje is hiervoor in bestelling met Wifi 6 ondersteuning)
Dan komen we bij mijn aantal vragen.
- Ik wil in de woonkamer betere wifi (Dat kun je sowieso wel zien aan de huidige verbinding die ik nu heb op de laptop (Fijn hé sommige muren… ;) ). Als ik zo een superwifi2 punt draadloos in mijn woonkamer plaats, haal ik dan ook hogere snelheden? Want momenteel op mijn Android Telefoon (Galaxy S20) haal ik ongeveer 260-241 met Wifi 6. Of moet ik dan rekening houden dat de snelheid ongeveer gelijk blijft?
- Stel ik wil ook zo een punt extra op de 1e verdieping (Slaapkamers afdeling om ook eventueel een kleine boost naar de zolder te geven) Heeft dat ook nut? Er is wel bekabeling naar boven op een kamer die naar een router loopt waar nog wat op aangesloten wordt (O.a. desktop/server/netwerk printer). Kan ik dan eventueel zo een Wifipunt2 op de router aansluiten via bekabeling als wifi-vervanger van de router (Dan schakel ik de wifi uit in de router). Want anders koop ik liever maar 1 zo een punt voor in de woonkamer en een Router die wel Wifi 6 ondersteund ipv alleen maar Wifi 4/5 voor die 10 euro meer wat ik dan betaal vergeleken met zo een punt.
Komt er vrijwel eigenlijk op neer dat mijn vraag is versterken die wifi punten ook echt wel de snelheid en verbinding van de wifi want nu alleen vanuit de meterkast is de wifi niet optimaal overal.
Hopelijk is het duidelijk wat mijn vraag nu is, en anders lees ik het graag in de reactie als er meer informatie benodigd is!
~Kokkie20
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board