Skip to main content

Ik heb heb al 4 WIFI punten , 2 zwarte en 2 witte . Geen problemen mee . Maar omdat ik een betere dekking wil hebben heb ik een extra WIFI punt 2 gekocht .

Maar deze krijg ik niet aangesloten  . Volgend het installatie schema , met kabel aangesloten op de modem V10A en daarna wachten tot hij groen brand en toen weer losgekoppeld .

Maar dan springt hij meteen op rood . Haal ik hem bij de modem weg zet hem ergens neer dan wordt hij groen , dan weer rood , dan weer knipperend groen , weer rood , enz.

Als ik hem reset en sluit hem volgens de KPN app aan dan krijg ik op het laatst een melding , kan de WIFI punt niet vinden .

Dus wat ik probeer het lukt mij niet om met de WIFI punt verbinding te krijgen met de andere WIFI punten 

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Hoever staat dat wifipunt van de modem verwijderd @janth ? Als dat meer dan 5 meter is en er zitten ook nog muren e.d. tussen, kun je inderdaad problemen verwachten en kun je het wifipunt beter bekabeld aansluiten op een wifipunt (de zwarte, die heeft 2 LAN-aansluitingen) in de buurt.

 


Hallo , het is toch gelukt .1 WIFI punt bekabeld en ze zijn allemaal groen . 1 WIFI punt wil ik in de schuur plaatsen zodat ik daar ook wifi verbinding heb .

 


Volgens onderstaande link zou er geen maximum gelden @janth 

https://forum.kpn.com/wifi-versterkers-124/hanteert-kpn-een-maximum-aantal-superwifi-punten-598166#:~:text=Nee%2C%20kpn%20hanteert%20geen%20maximum%20aantal%20superwifi's.


Hallo , naar eerder vermelding dat alle WIFI punten het doen , heb ik toch te vroeg gejuicht .

De laatste WIFI punt die ik heb aangesloten springt na een tijdje van groen naar geel/oranje .

Maakt niet uit waar ik hem neerzet  , ook niet als ik hem vlak bij de modem zet .

Dus , ik heb nu 4 werkende WIFI punten en één WIFI punt die het eerst wel doet maar later van groen naar geel/oranje springt


Hi @janth,

Degene die het niet goed doet, dat is het SuperWifi punt dat je als laatst hebt aangeschaft? En die heeft het na de aanschaf nog helemaal niet goed gedaan? Wat gebeurt er als je 1 van de andere punten tijdelijk loskoppelt, en die nieuwste daarvoor in de plaats zet? Als het dan nog steeds mis gaat met dat punt, kan het zijn dat het punt niet helemaal goed werkt. Ik wil je in dat geval aanraden om het SuperWifi punt terug te sturen/brengen, omdat hij stuk lijkt te zijn 😬


Hallo Maja , heb ik reeds gedaan . Alle wifi punten losgekoppeld en toen één voor één weer aangesloten . Als eerste de nieuwe . Hij doet het nu wel , alleen de laatste een bestaande doet het niet . Springt eerst op groen en dan op geel/ oranje , rood .  Met vijf wifi punten lukt het niet om een stabiele verbinding te krijgen


Ik heb even navraag gedaan bij een collega die een expert is op het gebied van SuperWifi @janth, en dit is het stappenplan waarmee hij wel eens 6 SuperWifi punten goed actief heeft gekregen bij een andere klant:

  1. Ethernetkabels uit alle SuperWifi punten halen

  2. Alle 5 de punten resetten; resetgaatje indrukken totdat ze 3 keer rood hebben geknipperd, daarna horen ze paars te gaan branden. Als dit bij alle 5 gedaan is, mogen ze alle 5 (mét stroomkabel) mee naar het modem. 

  3. Dan álle ethernetpoorten van het modem leeg halen, en het modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen. 

  4.  

    Wacht tot je via de wifi verbinding kunt maken met de wifi gegeven zoals die op de sticker van je modem staan, en daarna kan je het eerste superwifi punt met de ethernetkabel aansluiten op het modem. Doe dat terwijl het SuperWifi punt van de stroom af is. Als het SuperWifi punt 30 seconden van de stroom af is, kan je hem laten opstarten en begint het installatietraject.

  5. De belangrijkste stap is nu GEDULD hebben. Vaak willen mensen te snel, vandaar dat ik de instructie heb gekregen om dit even extra te benadrukken 🙂 

  6. Het lampje zal na een tijdje stabiel groen gaan branden, en vanaf dat moment mag je nog 10 minuten wachten. Het kan zijn dat het SuperWifi punt nog wil gaan updaten, vandaar dat je hem even de tijd moet geven!

  7.  

    Na 10 minuten kan je het SuperWifi punt loskoppelen, en kan je opnieuw met stap 4 beginnen met het 2e punt. Ga zo door tot je ze alle 5 gehad hebt, en zet ze dan weer op de juiste plaats terug. 

     

    Laat je weten of het op deze manier wel goed gaat en ook goed blijft?

     

     


Hallo Maja ,

Ik heb de installatie volgens jou schema gedaan en inderdaad ik moest even geduld hebben , is het gelukt . De laatste wifi punt is nu ook groen . Alleen als ik hem nu in de schuur zet , waar ik hem eigenlijk wil neerzetten , wordt het lampje paars . En nu heb ik het over de witte wifi punt en de afstand van de modem naar het wifi punt is ongeveer 11 meter 


Ah kijk aan, dan zijn we nu in ieder geval een flinke stap verder, top dat ze nu allemaal groen zijn!

Wat gebeurt er als je 1 van de zwarten in de schuur plaatst, in plaats van een witte? Merk je dan verschil? Als het geen verschil maakt, kan het zijn dat de afstand te groot is om via wifi goed te overbruggen, is het mogelijk om een kabel te trekken naar de schuur om te kijken of het dan wél goed gaat?


Hallo Maja , ik denk dat het toch met een kabel moet . Ik heb pas nog een kabel naar de varanda , deze zit vast aan de schuur , getrokken , voor een aansluiting aan mijn smart TV .

Vorig jaar had ik ook een zwarte wifi punt op de varanda staan , die werd wel groen . Maar de verbinding met de smart tv was slecht , steeds stilstaan beeld . Daarom een kabel naar de varanda , misschien met een netgear plus switch dan een verbinding met de smart tv en naar de witte wifi punt in de schuur .


Hmm, je kunt ook eerst het wifi punt aansluiten via de kabel die nu naar de veranda loopt. Daar kan je de tv dan op aansluiten en wellicht is de wifi in de schuur daarmee ook al geregeld, aangezien de schuur zich naast de veranda bevindt 🙂 Als dat al goed werkt, hoef je niet aan de slag met extra kabels en een switch!


oke , dat is te proberen


Hallo Maja , nog een vraag . Via de KPN heb ik enkele netgear GS 105E gekregen .Omdat ik nu waarschijnlijk toch te weinig poorten heb voor alle kabel aansluitingen  , vraag ik mij af of ik ook 2 netgear GS105E kan koppelen , doorschakelen . Of dat ik de netgear GS 108E moet kopen , deze heeft 8 poorten .

Wat is jouw advies ?


Je kunt bestaande switches koppelen, het meest ideaal is beide switches rechtstreeks aan de modem/router te koppelen, maar als dat niet kan kan het ook als volgt modem/router->switch->switch @janth