Skip to main content

Zag dat er een nieuwe update was voor de super wifi 2, maar die van mij zit nog steeds op filmwereld 3.00.31, wie kan mij uitleg geven hierover. 

Hoi @K. de V , welk modem heb je? De nieuwe KPN Software is alleen beschikbaar voor SuperWifi 2 punten die aangesloten zijn in combinatie met een Box 12 die de KPN Software al heeft. Heeft je Box 12 de update nog niet, dan heeft je SuperWifi 2 hem ook nog niet. En krijg je deze update dus ook niet.

bron


Ik heb box 12 en daarop is de Super wifi op aangesloten


Maar welke software heeft die Box 12? Als dat versie SGEJ1000060E is, dan heeft die nog niet de nieuwe KPN software en dan krijgt de Super WiFi 2 die dus ook (nog) niet.


Heeft inderdaad SGEJ1000060E, maar dan komt die nieuwe update dus nog?


KPN is begin dit jaar begonnen met een project om alle recente modems (v10, v10A en Box 12) en de wifipunten te voorzien van nieuwe software: de KPN Software. Begonnen is met de Box 12 bij klanten zonder wifipunten. Later is daar de Super Wifi 2 bij gekomen. De uitrol gaat in (eerst kleine) groepen en je krijgt vanzelf bericht als je “aan de beurt” bent. Volg de Product updates voor meer informatie.

 


Ja begrijp het , bedankt voor je info


Hoe lang duurt het nog voordat je de nieuwe versie krijgt?

Zit hier ook op die, kennelijk, nog oude versie.

Software Version SGEJ1000060E
Bootloader 0.96.42-sec
GUI Version 5.48.11

Hier ook nog de oude software op V12 modem en (dus) ook oude software op Superwifi 2.

Dit bericht is toch al weer twee maanden oud.


Wat werkte voor mij was; SuperWifi 2 uit het netwerk halen, modem resetten naar fabrieksinstellingen en daarna niet meer aan het modem zitten. De volgende dag had het modem de nieuwe firmware. Toen de SuperWifi 2 gereset en weer met het netwerk verbonden. De volgende dag had deze ook de nieuwe firmware.


Ik heb de Superwifi losgekoppeld en het modem aan/uit gezet en een factory reset (waarna m’n SSID weer wordt geladen). Kijken of dat werkt.