Skip to main content

Waarom moeten na het uit/aan schakelen van mijn 'super’ wifi router, de extenders gereset worden en opnieuw geconfigureerd worden? Ik word er een beetje moe van om wekelijks geconfronteerd te worden met slechte verbindingen, instellingen opnieuw te moeten invoeren en falende smart apparaten omdat de door KPN geleverde  en geïnstalleerde verbinding weer eens niet werkt. De term ‘super’ is niet van toepassing.

Zet jij de router telkens uit dan?

niet telkens maar wel regelmatig

Ja een wifinetwerk werkt niet als je de spullen uitzet natuurlijk. 

Wat gebeurt er als je die Superwifi aanzet dan? Word hij niet groen na een minuut of 5?

Bedankt DennosA78….uit en weer aan….er is altijd wel één Superwifi die daarna op rood blijft….

Hi ​@egbertsl, een wifiverbinding werkt het meest stabiel en betrouwbaar als deze aan blijft staan, daar kan ik niet omheen. Als alles geregeld uit wordt gezet, moet het netwerk daarna weer op gang komen en verbinden, zodat alle apparaten goed samenwerken. Dat kan soms even duren.

De eerste tip is dus, laat liefst alles aan staan als dat kan. Daar aan toegevoegd, we hebben een artikel met informatie en tips voor wat je kunt doen aan het rode lampje:

Reageer