Skip to main content

Beste mensen,

Sinds een recente update geven mijn superwifi pods een oranje lampje. Voorheen was dit groen. Nu door alle handleidingen heen gebladerd en het blijkt te gaan om het signaal dat hij uitzend.

Sinds deze update geeft oranje aan dat hij alleen een 2.4ghz transmit waar hij voorheen 5ghz ook zou doen.

Wij merken met name dat de wifi schakeling tussen verschillende pods op je telefoon stroef verloopt, maar ook het TV boxje is een stuk mindere kwaliteit aan het uitzenden. 

Wat ik al heb geprobeerd:

Handmatig aan en uit zetten, van modem en pods.

Op afstand aan en uitzetten, van modem en pods via de mijnkpn app.

Een monteur langs hebben om de router toentertijd te laten vervangen.

Met een paperclip het resetknopje indrukken en de pods direct aansluiten op de router.

Hier worden ze dan even groen en gaan ze weer terug naar oranje. 

Al gecontroleerd of het aan afstand tot de router ligt, maar dit is niet veranderd t.o.v. de periode dat ze groen draaiden.

Kan iemand mij helpen om ze weer volledig functioneel te maken? want zit mij hier te frustreren over het feit dat ik 70 euro per maand lap voor niet de volle functionaliteit van de producten.

Met vriendelijke groet,

Mike 

Als dit om de KPN software gaat betekend oranje dat hij het wifi netwerk aan het scannen is. Dit kan tot een half uur duren.

Maar dan zou hij uiteindelijk wel op groen moeten springen.

Wat zegt de mijnKPN over de Superwifi’s? Staan ze daar groen in?

En wat meet je aan snelheid als je naast die Superwifi staat? (Wel controleren of je met die verbonden bent). Misschien werkt hij wel naar behoren en is alleen de kleur anders. 

Als dit om de KPN software gaat betekend oranje dat hij het wifi netwerk aan het scannen is. Dit kan tot een half uur duren.

Maar dan zou hij uiteindelijk wel op groen moeten springen.

Wat zegt de mijnKPN over de Superwifi’s? Staan ze daar groen in?

En wat meet je aan snelheid als je naast die Superwifi staat? (Wel controleren of je met die verbonden bent). Misschien werkt hij wel naar behoren en is alleen de kleur anders. 

Ik heb de mijnKPN app erbij gepakt vanochtend. Het punt in de keuken was inene groen met volle tempo. Blijkbaar toch gevonden waar ie naar zocht. De andere twee blijven oranje. Echter is de snelheid wel verhoogd. Ik heb niks gedaan behalve de router nogmaals een keer resetten.. 

Bij 7 keer was het dus scheepsrecht.

Dank voor je bericht.

Fijn dat 't uiteindelijk gelukt is met de tip van Dennis, ​@Mkop! En dankjewel dat je de uitkomst hebt gedeeld :) 

Reageer