Skip to main content
Beantwoord

Wachtwoord onjuist bij verbinden met Experia Wifi op zolder

• 29 juli 2025
  • 9 reacties
  • 59 keer bekeken

De router (KPN Box 12) is vervangen nadat wifi niet meer functioneerde (de vorige box 12 bleek defect). De huidige Box 12 werkt goed. Op de box zijn 2 kleine zwarte Experia's versterkers aangesloten: een bij de router, de tweede op zolder met directe draadverbinding naar de Box 12. 

Op beide versterkers branden het aan-/uitlampje en het verbindingslampje groen; de wifi lampjes blauw.

Op zolder valt echter de wifi verbinding weg en volgt de melding dat het wachtwoord onjuist is. Het wachtwoord is in My Modem gewijzigd. Dat het wachtwoord werkt blijkt wel uit het feit dat de wifi verbinding beneden bij de router goed is. 

Resetten, opnieuw koppelen… alles is al toegepast, doch de wifi verbinding op zolder is niet te realiseren; de melding van onjuist wachtwoord blijkt zich voordoen. Hoe is dit te verhelpen?

Beste antwoord door Denise van KPN

Jammer dat we nog niet weten welke softwareversie jouw Experia Wifi hebben. Maar ik vermoed dat die op de nieuwe KPN Software zitten, net als jouw oude modem. En nu jouw nieuwe modem nog de oude softwareversie heeft, zorgt dat voor conflicten. Een reset van het modem zou ervoor moeten zorgen dat deze een update krijgt naar de nieuwe software. Daarna zou alles weer moeten werken.

Bekijk origineel

9 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19

Balen dat het niet lukt om met de Experia Wifi op zolder te verbinden, ​@Erik en Lotte. Ik ben allereerst benieuwd welke softwareversie er op jouw apparaten draait. Kan je dit uitzoeken?

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 4 augustus 2025

Goedenavond Denise, waar/hoe vind ik de softwareversie? Kunt u dat op onderstaand schema duiden?

De A25 en S21 zijn mobiele telefoons; DIW7022 is de tv in de woonkamer die een kabel-internetverbinding heeft. De aangesloten KPN-tv-box is eveneens voorzien van een internetaansluiting. 

De tweede tv (Samsung op een slaapkamer) heeft ook een bekabelde internetverbinding die gaat naar de KPN-tv-box.

Bedankt vast!

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 5 augustus 2025

Nog even een verdere duiding:

De A25 en S21 zijn mobiele telefoons;

DIW7022 is de KPN-TV-box in de woonkamer die een kabel-internetverbinding heeft. De tv is eveneens voorzien van een internetaansluiting (Samsung). Dit betreft poort 1 van het modem.

De tweede tv (Samsung op een slaapkamer) heeft ook een bekabelde internetverbinding die gaat naar de KPN-tv-box (DIW7022). Dit is poort 2.

Poort 3 betreft de kabel naar zolder. Deze is aangesloten op de Experia versterker aldaar. Deze versterker gaat naar een tweede, witte KPN WiFi Versterker DualBand (Arcadyan). Vanaf deze laatste versterker gaan er kabels naar 3 aansluitpunten in andere kamers. Op een daarvan is de pc aangesloten waarmee ik nu probleemloos, bekabeld kan internetten. Wifi daarentegen werkt nu niet op de pc, zoals vermeld.

Deze situatie werkte tot voor kort prima, totdat de router defect bleek en vervangen is.

Poort 4 betreft de versterker naar de Box 12 beneden in de meterkast. 

De versterkers zijn: EW-29AFCA en EW-293164

Maar ik weet niet hoe ik de softwareversie kan achterhalen. 

Bedankt vast weer voor uw reactie!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19

Bedankt voor de toelichting. Wat ik dus denk, is dat er een verschil in softwareversie is, vandaar dat ik er naar vraag. Je kunt de softwareversie achterhalen door in te loggen op het modem.

Hoe je kunt inloggen op jouw modem lees je hier: KPN Box 12: van specificaties tot instellingen.

Hoe je kunt inloggen op jouw Experia Wifi lees je hier: Experia Wifi: van specificaties tot instellingen.

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 8 augustus 2025

Ik ben inmiddels diverse malen ingelogd geweest op mijn modem en heb meen ik alle pagina's bekeken en ook geklikt op de EW-29AFCA en EW-293164 wifi versterkers. Het IP-adres en het MAC adres staan vermeld. Andere gegevens staan er niet. Ik kom er gewoonweg verder niet uit om de software gegevens te achterhalen, zo ook niet met de beschrijvingen. Kan ik anders een belafspraak met u maken?

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 8 augustus 2025

De softwareversie van de Box 12 is: overigens SGEJ1000060E.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 8835 reacties
  • Antwoord
  • 12 augustus 2025

Jammer dat we nog niet weten welke softwareversie jouw Experia Wifi hebben. Maar ik vermoed dat die op de nieuwe KPN Software zitten, net als jouw oude modem. En nu jouw nieuwe modem nog de oude softwareversie heeft, zorgt dat voor conflicten. Een reset van het modem zou ervoor moeten zorgen dat deze een update krijgt naar de nieuwe software. Daarna zou alles weer moeten werken.

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 12 augustus 2025

We hebben wederom een reset doorgevoerd en nu functioneert alles weer. Ook houden we er een andere omgeving van mijn modem op na. Is er een up date doorgevoerd die nu geïnstalleerd is en ontvangen wij daarvan normaliter bericht? Bedankt in elk geval voor de service!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19

Het kan kloppen dat je nu een andere omgeving hebt van het modem. Met de reset die je hebt uitgevoerd, is de nieuwste software geïnstalleerd. Deze software had je al op de Experia Wifi en ook op jouw oude modem. Nu heb je deze ook weer op jouw huidige modem. Nu het modem en de Experia Wifi weer op dezelfde software draaien, werkt het ook weer goed. Ze kunnen elkaar nu beter begrijpen, zeg maar.

Reageer