Skip to main content

Hoi!

op de benedenverdieping staat de Experia box v10A. Ik heb twee KPN super WiFi punten. 1 staat op de slaapkamer (verdieping 1) en is via een kabel verbonden met de tv. Het andere super WiFi punt staat op de werkkamer (ook verdieping 1).  We wonen trouwens in een klein rijtjeshuis, wel met beton vloer op eerste verdieping. 
De signaalsterkte van de WiFi punten schommelt tussen -75 dBm en -81 dBm. De WiFi op mijn laptop valt zo nu en dan weg. De signaal sterkte is mi niet goed, maar de app geeft aan dat er wel een goede connectie is.

Hoe kan ik de WiFi punten het beste plaatsen? Welke afstand tussen de punten zodat de signaal sterkte beter/ stabieler wordt?

 

groetjes en bedankt alvast!

Nadja

 

Het is niet aan te raden om tv aan te sluiten op superwifi, ditmwerkt voor de een geweldig en de ander bijna niet. En als u dit toch erg graag wilt probeer dan onder de -65dB te komen. 

Kijk o.a. of er tussen het modem en superwifi geen spiegel hangt of dat u misschien de superwifi punt direct achter de tv (grote ijzere plaat) heeft geplaatst. Dit kan van invloed zijn op de stabiliteit.


Dankje voor je snelle reactie! Beide superwifi punten op de eerste verdieping hebben de lage signaal sterkte, dus ook die op de werkkamer (hier is geen tv op aangesloten). Dit terwijl de werkkamer recht boven de plek van de experia box is. Ook hier is de dBm steeds rond de -77. Enige dat er tussen zit is de betonvloer.