Skip to main content

Wat is de maximale afstand om op mijn balkonnetje goeie WiFi te hebben

en wordt dit dan opgelost met het advies in de WiFi manager om 1 superwifi te plaatsen en zou deze dan naast het modem zoveel beter signaal afgeven

Hallo @Co Wifi ,

Een oplossing voor goed WiFi is overal anders, kwestie van maatwerk. Daar is dan de WiFi-manager voor bedacht. Je kunt er vanuit gaan dat het advies van de WiFi-manager bij jou thuis gaat werken. 


Wat is de maximale afstand om op mijn balkonnetje goeie WiFi te hebben

en wordt dit dan opgelost met het advies in de WiFi manager om 1 superwifi te plaatsen en zou deze dan naast het modem zoveel beter signaal afgeven

Hoe groot is de afstand van uw KPN Modem/router tot de balkon? 

Voor goede wifi hangt het er vanaf of u via 2,4 ghz  wil werken of 5 ghz bij de eerste is de werkbaarheid er nog op een grotere afstand zelfs op een meter of 10.  

Het wifi punt kan beter ergens centraal worden geplaatst zeker niet naast het modem. 


@Galdor68 

Welkom terug op het forum! Ben je ook weer terug bij KPN? 

Je was zo'n twee jaar terug bij KPN vertrokken….

 


Beste Galdor68

 

Ben net bij de KPN glasvezel club 

na jaren aan de Coax

Het modem hangt in meterkast daarvandaan is het ongeveer 9 meter naar mijn balkon nu kan ik wel zo,n superwifipunt centraal ophangen maar die communiceert dan met het modem ? Of komt er dan een Superwifipunt in de meterkast die dan communiceert met het centraal geplaatste wifipunt 

 

 

 


Installeer een de WiFi Analyzer app op een Android telefoon of tablet en meet op jouw balkon de veldsterkte van zowel 2.4GHz als 5GHz.

Hoeveel dBm meet je?


Beste Galdor68

 

Ben net bij de KPN glasvezel club 

na jaren aan de Coax

Het modem hangt in meterkast daarvandaan is het ongeveer 9 meter naar mijn balkon nu kan ik wel zo,n superwifipunt centraal ophangen maar die communiceert dan met het modem ? Of komt er dan een Superwifipunt in de meterkast die dan communiceert met het centraal geplaatste wifipunt 

 

 

 

De centraal geplaatste Wifi accespunt kan in sommige gevallen draadloos met de KPN modem/router communiceren bedraad aansluiten is beter. Als u de KPN 12 modem/router heeft hoeft er geen punt in de meterkast, eigenlijk juist helemaal niet.

Gaat het om een apartement? Dan kunt u zelfs de modem/router centraal plaatsen middels een cat5e of cat6 netwerk kabel van het glasvezel kastje.

 

Terzijde coax of glasvezel maakt geen verschil voor het wifi signaal. Ik ben inderdaad ook benieuwd naar het dBm getal.


Het is idd een appartement waar ik woon en het modem centraal plaatsen is geen optie want er zitten   2 tv,s en pc en printer aangesloten op het modem. Maar als ik het goed begrijp als ik het superwifipunt centraal in de woonkamer zet dan communiceert deze met mijn kpn 12 modem?

of als ik de utp split van de tvontvanger kan ik dan de 1 aansluiten op de tvontvanger en de andere op het superwifipunt

 

en het meten van dBm wordt lastig

heb een appeltje maar ga ff kijken hoe ik dit fix


Het superwifi punt heeft helaas maar 1 rj45 aansluiting dan zal er inderdaad een  netwerk switch nodig zijn. De nieuwste heeft er wel 2 met dank aan @wjb die kan er dan direct tussen.

 

De handleiding laat nog wel zien dat er 1 wifi punt bedraad nabij de box 12 moet, als ik het goed heb is dat nu achterhaald. Of de eerste superwifi draadloos kan werken dacht ik te hebben gelezen, daar ben ik niet zeker van via een switch bekabeld is beter.

 

Wat wilt u op het balkon via een wifi verbinding kunnen doen?

 

 


Het nieuwe superwifi punt heeft helaas maar 1 rj45 aansluiting dan zal er inderdaad een  netwerk switch nodig zijn.

De "super"WiFi 2 heeft twee LAN poorten.

 


Het nieuwe superwifi punt heeft helaas maar 1 rj45 aansluiting dan zal er inderdaad een  netwerk switch nodig zijn.

De "super"WiFi 2 heeft twee LAN poorten.

 

Dat maakte de Experia Wifi beter dan de 1e 'Super' wifi punten. Dat maakt het voor de topic starter in ieder geval makkelijker.


Dank jullie wel voor de informatie 

ga er mee aan de gang en meld het als het goed werkt

en WiFi op mijn balkonnetje is voor mijn tablet 
als pensionaris zit ik hier heel veel🌞🌞


Ik wil je toch aanraden om eerst eens de veldsterkte op jouw balkon te meten voordat je wellicht apparatuur gaat kopen.


Ik wil je toch aanraden om eerst eens de veldsterkte op jouw balkon te meten voordat je wellicht apparatuur gaat kopen.

Dat is het probleem met IOS de tablet zal een Ipad zijn ik ken op dit moment geen IOS app die dat inzichtelijk kan maken.

Het lijkt mij dat op 9 meter in ieder geval via 2,4 ghz er een werkbaar signaal kan zijn of er moet gezien de situatie teveel interferrentie van de andere appartementen zijn.

Die veldsterkte is leuk voor de techneuten, voor @Co Wifi zal het belangrijker zijn dat de krant gelezen kan worden op de tablet, of een video via welke stream app dan ook of wat er verder met de tablet wordt gedaan.

 

In mijn vorige woonsituatie ook een apartement maakte een extra wifi punt net genoeg verschil.


Die veldsterkte is leuk voor de techneuten, voor @Co Wifi zal het belangrijker zijn dat de krant gelezen kan worden op de tablet, of een video via welke stream app dan ook of wat er verder met de tablet wordt gedaan.

De veldsterkte is het enige objectieve meetbare gegeven waarmee bepaald kan worden of het überhaupt noodzakelijk is om een extra wifi toegangspunt te plaatsen.

 

Mijn hoogebejaarde ouders zijn net een paar weken naar een appartement verhuisd waarbij de V12 in de meterkast op de hal zit en het balkon een metertje of 7 verderop is. De veldsterkte op hun balkon is voldoende.


Die veldsterkte is leuk voor de techneuten, voor @Co Wifi zal het belangrijker zijn dat de krant gelezen kan worden op de tablet, of een video via welke stream app dan ook of wat er verder met de tablet wordt gedaan.

De veldsterkte is het enige objectieve meetbare gegeven waarmee bepaald kan worden of het überhaupt noodzakelijk is om een extra wifi toegangspunt te plaatsen.

 

Mijn hoogebejaarde ouders zijn net een paar weken naar een appartement verhuisd waarbij de V12 in de meterkast op de hal zit en het balkon een metertje of 7 verderop is. De veldsterkte op hun balkon is voldoende.

De veldsterkte is mogelijk goed, dat zegt verder niks over de drukte om hen heen. Uiteindelijk telt maar 1 ding hoe goed opent een web pagina en dergelijke, en daarvoor spelen er meer zaken mee dan de veldsterkte onder andere de gebruikte tablet zelf.

 

Ik wil de topic start uiteraard ook niks onnodigs laten kopen. Gebruikservaring is voor mij belangrijker dan de veldsterkte of een speedtest.


Goedenavond,

een 7 jaar oude Samsung uit de kast getrokken en aan de gang gekregen 

gedoe met vergeten wachtwoorden is het toch gelukt om de WiFi anylizer te downloaden.

ik meet bij de modem-30 dBm

op mijn balkonnetje-88 dBm


op mijn balkonnetje-88 dBm

Dan is een extra wifi toegangspunt zeer zeker noodzakelijk.

Mijn stelling is dat je een extra wifi toegangspunt moet plaatsen als de veldsterkte lager dan -65dBm is.


Dank voor de info

ga 1 superwifipunt bestellen en dicht bij balkonnetje plaatsen

heb gelezen dat je deze kan connecten met het kpn modem 12

zal jullie het resultaat laten weten

 

 

 


Net het super WiFi punt geplaatst en aangesloten

 

super WiFi op mijn balkonnetje👍
 

    -59dBm net gemeten

 

fijne avond

 

Co