Skip to main content
Beantwoord

Wel automatisch switchen tussen KPN Box 12 en SuperWifi 2, maar geen verbinding

  • 8 August 2024
  • 1 reactie
  • 32 keer bekeken

Ik heb beneden een KPN Box 12 en op de eerste verdieping een SuperWifi 2 punt (draadloos met elkaar verbonden volgens het boekje). Alles is vers geïnstalleerd. Nu switcht mijn (android) telefoon wel automatisch van de router naar de extender en vica versa als ik door het huis heen beweeg, maar op het moment dat er geswitcht wordt is er vol bereik, maar geen internetverbinding meer. Berichten worden bijvoorbeeld simpelweg niet verzonden. Als ik Wifi op mijn telefoon uit en weer aan zet, dan is er weer internetverbinding

Kan iemand uitleg geven hoe ik dit kan verhelpen? Het is namelijk machtig irritant dat je wel verbonden bent met wifi, maar dus geen verbinding met het internet hebt. Je hebt ook geen idee of er wél of geen verbinding is. Nu moet ik 30 keer per dag wifi uit en weer aan zetten. 

Ik kan me voorstellen dat dit inderdaad behoorlijk irritant is, @BerryGer. Heb je ook al eens geprobeerd om de wifi op jouw toestel opnieuw in te stellen? Dus eerst het netwerk vergeten en dan opnieuw instellen. Dit wil nog wel eens helpen.


Reageer