Ik heb recent twee SuperWifi 2 accespoints bedraad aangesloten op het v10 modem, volgens het stappenplan.
Op basis van dit topic, begreep ik dat de wifi van het v10 modem zou worden uitgeschakeld en dat 1 van de 2 SuperWifi punten als master node zou fungeren en de andere als slave.
In mijn situatie lijkt beide niet te gebeuren, als ik inlog op beide GUI's van de nodes, zie ik bovenaan een oranje balk met "Dit apparaat functioneert in slave mode…..”.
Als ik inlog in de GUI van het modem zie mode: Master staan. Tevens staat (stond) de wifi van de V10 nog aan, deze heb ik zelf uitgezet.
Ik heb het modem al een factory reset gegeven, en beide accespoints ook, maar met hetzelfde resultaat. Loopt de documentatie achter, of fungeert de V10 sinds kort ook als "master”?
Ter info:
ExperiaBox V10:
Hardware versie: V1.00-0x2C-0xDC
Firmware: V10.C.25.01.05
SuperWifi 2:
Firmware versie: SW2.C.24.07.04
Hardware versie: 02
WiFi opzich lijkt verder goed te werken, maar de GUI / documentatie maakt het nogal verwarrend als eindgebruiker of alles nu “goed” staat ingesteld. Neem dit als voorbeeld:
V10 interface tablad Wifinetwerk, alles wat je hier instelt, lijkt ook deels bedoeld voor de Superwifi punten, netwerk naam worden overgenomen/gesynced naar de wifipunten:

Maar als je naar "Thuisnetwerk” gaat en dan je SuperWifi aanklikt krijg weer een andere interface:

Wat is nu leidend? De uitleg zal waarschijnlijk zijn, config van de eerste screenshot is in dit geval specifiek voor de v10 Wifi radio, maar dit maakt het des te meer verwarrend… Om vervolgens de overige config te verstoppen in andere tablad,
Tweede vraag, ondersteund de SuperWifi 2 als zijnde een wifi6 accespoint WPA3? Ik krijg alleen de optie WPA2-Personal.