Skip to main content

Wij hebben de super wifi punten gehad van kpn maar dat werkt niet goed. Nu hebben we alleen beneden de kpn box 12 en hebben we boven slecht wifi bereik (met wegvallen wifi). Nu zitten we te denken aan extra wifi punten bedraad aan te sluiten via backhaul. Ik heb hier al heel veel gelezen maar kom er niet uit welk systeem geschikt is.. Bv de Asus zenwift Xt8 of X12 ?

De kpn box kent geen bridge instelling. P.S. onze printer is ook bedraad aangesloten via kpn box 12.

Heeft iemand een idee of wat is het beste? 

Jeannette 

De SuperWiFi's zijn prima.  Het valt of staat met juiste opstelling maar dat geldt voor alle sets. Bekabeld aansluiten is natuurlijk het beste. Je kan alle soorten en merken gebruiken maar dan is het verstandig om de wifi van het modem uit te doen. 


ik heb 3 netgear Orbi’s achter de experia, wifi op experia staat uit. 2 Orbi’s bedraad en eentje draadloos, werkt prima, geen gedoe met de experia wifi settings, die staat gewoon alles 1 op 1 door te geven. Alle bedraade aansluitingen uiteraard op de Orbi’s, niks op de Experia behalve de setop boxen


Dank je Joep. Ik snap wat je zegt en het is duidelijk dat ik als ik een ander systeem neem de wifi uit moet zetten. Maar volgens mij werkt dan mijn printer niet meer via wifi? 


Die zou je dan ook via het nieuwe set kunnen laten lopen hoor. Wat ging er nuet goed met de SuperWiFi's? Of zitten er voor jou rte weinig functies op?


Dank jullie wel, 

Emiel, nu snap ik pas hoe ik zoiets zou moeten aansluiten. Tv kan op de experia blijven en de rest op de nieuwe apparatuur. Top,  dit was ons niet duidelijk en nu snap ik ook waarom men spreekt over hoeveel aansluitingen er zitten op de nieuwe routers a mesh systemen. 


Joep, dank je. De wifi punten gaven bij ons wel aan dat ze het deden dus groene lamp brandt maat geen wifi viel continu uit. Willen nu ook meer berijk hebben naar de tuin. Maar ik snap dat je de wifi door linkt wij snapten niet hoe ze aan te sluiten..even los van welk systeem. 


Nog een vraag Emiel, heb je de Lan van de experia aangesloten op de Wan van de Orbi? 


Voor het beste resultaat zal je ze dus met een kabel aan moeten sluiten aan het modem.  Op iedere verdieping één bekabelde wifi punt is voldoende.  Het wil niet zeggen dat andere wifipunten een beter bereik hebben.  Isolatie,  dubbel glas etc. zijn belemmeringen.  Daarbij heeft de 5ghz band maar een kort bereik. Max. 8 meter zonder muren ertussen.  De 2.4ghz heeft een groter bereik maar kan geen hele hoge snelheden aan. Moeilijk allemaal he😉. Het is best lastig om overal perfect wifi te hebben. 


Ja klopt we willen het nu bedraad aanleggen. We zijn er nog niet uit welk systeem. 


Nog een vraag Emiel, heb je de Lan van de experia aangesloten op de Wan van de Orbi? 

ja, klopt. en dan alle aansluitingen achter de orbi’s. 


Top Dank je wel.Â