Skip to main content

Het lijkt er op dat de witte superwifi punten niet goed werken met box 12 ( die ik op aanraden van kpn heb gewisseld tegen de oude experia box). Het lijkt erop dat signaal minder ver komt dan voorheen

Toevoeging, ik krijg ook geen verbinding meer met mijn tv kast boven. Heeft dit te maken met superwifi 1bin combinatie met de 12 box


Hallo @Ruud1984 ,

Het heeft te maken met de Box 12. De WiFi van de Box 12 reikt minder ver dan de oudere modems. Mogelijk moet je de SuperWifi-punten iets dichterbij het modem zetten.  


Dank je wel, maar de 12 box zou zelf toch als een superwifi punt moeten fungeren.  Enige want nu werkt is mijn superwifi 1 bekabeld op mijn 12 box aansluiten (beide in de meterkast). Andere superwifi punt op de 1e verdieping. Echter op de 2e verdieping weinig bereik.


Ik heb hier zelf thuis ook de Box 12 met twee witte SuperWifi-punten. Maar het dichtstbijzijnde punt staat op ongeveer vijf meter van het modem. Mogelijk staat jouw punt op de eerste verdieping te ver van het modem. Probeer het eens wat dichterbij te zetten. Je kunt het makkelijk checken door middel van het lampje. Dat moet groen zijn.  


Wat er gebeurd is dat elk superwifipunt met Box 12 contact blijft maken ipv dat het ene superwifipunt met het andere superwifipunt contact maakt  en die met box 12. Heb nu de wifi van box 12 uitgezet en het 1e superwifi punt bekabeld aangesloten. Dan is het bereik iets beter. Hoe zorg ik ervoor dat het 2e wifipunt met de 1e contact maakt  ipv met box 12? Want ik wil box 12 op de begane. 1 superwifipunt op de 1e en 1 op de 2e


Wat er gebeurd is dat elk superwifipunt met Box 12 contact blijft maken ipv dat het ene superwifipunt met het andere superwifipunt contact maakt  en die met box 12. Heb nu de wifi van box 12 uitgezet en het 1e superwifi punt bekabeld aangesloten. Dan is het bereik iets beter. Hoe zorg ik ervoor dat het 2e wifipunt met de 1e contact maakt  ipv met box 12? Want ik wil box 12 op de begane. 1 superwifipunt op de 1e en 1 op de 2e

beider superwifipunten bekabaled aan het modem aansluiten voor een halfuur tot beide groen zijn. Dan op gewenste plek zetten


Was het maar zo makkelijk. 


Dag @Ruud1984, balen dat de SuperWifi sinds de komst van de Box 12 niet helemaal lekker meer werken.

Ik zie dat @Noordzee en @Glille je al een aantal tips hebben gegeven, heel fijn. Jammer dat het nog niet voldoende heeft geholpen.

Bij de Box 12 in combinatie met de SuperWifi is het zo dat de Box 12 de master is en deze dus onderdeel is van het mesh netwerk. Dat betekent ook dat je de 2 SuperWifi punten op andere plekken in het huis kunt zetten. 

Omdat je een nieuw modem hebt gekregen nadat de SuperWifi al een keer geïnstalleerd waren, is het goed om de SuperWifi even te resetten en volledig opnieuw te installeren, alsof ze nieuw uit de doos komen. Hier lees je hoe je dat doet:


Dit heb ik allemaal gedaan,probleem blijft dat de superwifi niet met elkaar contact maken maar rechtstreeks met het modem. Behalve als ik het modem bekabeld op 1 superwifi aansluit


Heb nu maar de wifi uitgezet op het modem, en de opstelling zoals met mijn oude experia box. Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling


Dit heb ik allemaal gedaan,probleem blijft dat de superwifi niet met elkaar contact maken maar rechtstreeks met het modem. Behalve als ik het modem bekabeld op 1 superwifi aansluit

Dan gaat er toch iets niet helemaal goed bij de herinstallatie. Ik raad je aan de instructies stap voor stap te volgen. Wacht tenminste een half uur voor je de SuperWifi op hun plaats zet.


Dit heb ik allemaal al gedaan maar het werkt niet. 


Welke firmware gebruikt je box 12?

 


SGEJ1000060E


Hm dan zou het moeten werken. 


Maar gebruik je nu de box 12 modem?

Want in je verhaal schrijf je dat die geruild is met een oude experia box. 


Ja, maar heb de wifi er van uitgezet en bedraad aangesloten op een superwifi punt. Nu werkt het nog enigzins, anders werkt het voor geen meter


Heb je ook al geprobeerd om de Box 12 een reset te geven en dan het installatieproces van de SuperWifi opnieuw te doorlopen?


Heb het allemaal gedaan, ben er dagen mee bezig geweest. Het werkt gewoon niet in combinatie met die superwifi1 punten


De meterkast is de slechtste plek voor het modem. Is het mogelijk de Box12 op een andere plek in huis te plaatsen, @Ruud1984


Nee kan hem nergens anders zetten.


Hier hetzelfde probleem. KAn geen tv kijken op de slaapkamer. Modem in meterkast, alle herinstallatiestappen doorlopen van de superwifi, wifi punt 1 op 4 meter en dan wifi punt twee op de eerste etage (bijna recht boven punt 1). Lampjes branden groen maar tv kijken zit er niet in.

 


De SuperWifi 1 zouden wel moeten werken in combinatie met de Box 12. Dus ergens gaat het mis.

Als laatste raad ik je aan om onze Wifi Manager te gebruiken. Deze helpt je met het kiezen van de beste plek voor de SuperWifi.

Als dat ook niet lukt, lijkt het me goed als je telefonisch contact met ons opneemt via 0800 0402. Dat praat wat makkelijker.


Oké de wifimanager heb ik ook al gedaan