Skip to main content

Hallo,

Ik heb bij mijn vader thuis recent geregeld dat de wifi versterkt wordt op de tweede verdieping en op zolder door een Deco X50 set van 3 stuks.

Hoewel de WiFi best goed werkt heeft dit zijn hele Sonos systeem om zeep geholpen, boven lijkt het net alsof je je op een apart netwerk bevind.

Ik heb naar verschillende oplossingen gezocht, nou las ik onder een andere vraag op dit forum het volgende;

"Kpn apparatuur werkt niet samen met TP-Link apparaat als het gaat om mesh wifi.

Je zou een extra superwifi2 punt kunnen aanschaffen".

Dus als ik voor hem 1 of 2 SuperWiFi 2.0 punten zal halen in de plaats van de Deco X50 set zal alles naar behoren moeten werken toch?

(Hij heeft op de slaapkamer 2 Sonos One's en beneden een Sonos Beam met Sub)

Beste ​@thomasiee je zou om te beginnen de SW#2-punten eerst kunnen huren en als het bevalt kopen.

Als het niet bevalt de huur weer opzeggen, dan zit je niet voor onnodig hoge kosten.

Hoi ​@thomasiee. Welkom op de KPN Community! 

Op zich zou je de Deco-apparatuur ook probleemloos moeten kunnen gebruiken op het KPN-netwerk en in combinatie met een Experia Box, alleen kan het zo zijn dat je zelf wat meer moet instellen via de Deco app bijvoorbeeld. Wat ik je bijvoorbeeld zou willen aanraden is om de Wifi op de Experia Box uit te zetten en dat te laten regelen door de Deco accesspoints. Ook kun je beter de Deco-apparatuur instellen in access point modus en niet in router modus. Misschien dat dit helpt om de Sonos apparatuur weer beter te laten functioneren. 

Het voordeel van de KPN SuperWifi punten is dat je zelf helemaal niets hoeft in te stellen. Je sluit ze na ontvangst even met een internetkabel aan op de Experia Box en daarna zet je ze ergens neer. Het is allemaal uit de doos zo geconfigureerd dat het soepel samen werkt met KPN modems. 

En het klopt wat ​@JanD zegt. Je kunt de huur SuperWifi versterkers (voor €2,50 per maand per stuk) zo via MijnKPN bestellen en dan heb je ze binnen 2 werkdagen binnen. Je zit dan nergens aan vast. Eventueel kun je ze ook direct bestellen en daarvoor kun je het beste de Wifi Manager doorlopen. 

Reageer