Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Recent zijn wij van Ziggo overgestapt naar KPN, de monteur heeft alles netjes geïnstalleerd en ons 2 wifi 2 punten verkocht om de wifi optimaal te maken.

Echter is de wifi traag, als we verbonden zijn met het netwerk en je opent een nieuwe app of Internetpagina op je telefoon kan het tot 30 seconden duren voor deze wordt weergegeven en zie je dus een cirkeltje draaien.

De Wifi punten lijken allemaal correct aangesloten en als ik de wifimanager van KPN gebruik komt er niks geks uit.

Alles is bekabeld aangesloten we maken gebruik van de Experia Box v10 & 2 KPN super wifi 2 punten.

 

Wat kan ik doen om de wifi wel optimaal te laten werken?

 

Groeten,

Teunis Jan Geurtsen

Hoi @Teunis Jan Geurtsen . Welkom op het forum.

Wat hinderlijk dat het laden van pagina's zo lang duurt. Dit is op meerdere apparaten het geval?

In dat geval is een reset van alle hardware misschien wel de oplossing. In onderstaand topic staat uitgelegd hoe je dat kunt doen:

 

 


En een snelheidstest bij bv fast.com ?

Het klinkt een beetje als een conflict of storing. 30 seconden voor een pagina is zelfs met 0,01 Megabit nog teveel.


Bedankt voor de reacties.

 

ik heb de router en beide wifi punten gereset, het resultaat is dat we een dag nog meer problemen hadden.

 

Ook heb ik de snelheid op Fast.com gecheckt op de wifi 59 Mbps(eerste poging) 2e de poging 100Mbps 

en op de kabel 94Mbps (eerste poging) 2e de poging 85Mbps

 

aan de snelheid lijkt het niet te liggen, alleen duur het lang voordat een pagina laat op de wifi.

Instagram wordt de helft van de tijd niet of slecht geladen.

 

wat kan ik nog meer proberen?

 


Vreemd. En dit gebeurt op meerdere apparaten? Heb je ook geprobeerd om de bestaande draadloze verbindingen in je telefoon/tablet/laptop even te verwijderen en opnieuw verbinding te maken?


Hallo @Teunis Jan Geurtsen fast.com is geen goede snelheidstest, die schat de snelheid en meet geen snelheid.

Bij een Windows pc kun je beter de Ookla app uit de MS store downloden, die geeft het meestbetrpuwbare resultaat, bekabeld gemeten uiteraard, draadloos meten is zinloos.

Als ik op mijn Gigabitverbinding test met fast.com geeft’ie steevast 1,2Gigabit down en up, wat helemaal niet kan bij een Gigabit verbinding.