Hey KPN'ers,
Ik heb een KPN Box 12 met de nieuwste firmware, en daarnaast gebruik ik twee wifi-extenders: één op de derde verdieping en één vlak bij het raam dat grenst aan de tuin.
Onze ramen hebben HR+++ SuperMagicAvernger isolatie (of hoe je het ook wilt noemen), waardoor er, zelfs als de extender tegen het raam aan staat, geen wifi in de tuin is zodra de deuren dicht zijn. Dit is geweldig voor de energierekening, maar minder handig voor mijn slimme tuinverlichting die ik dus niet kan bedienen.
Er zijn twee mogelijke oplossingen, één theoretisch en één praktisch:
- Een netwerkkabel trekken - Dit zie ik niet zitten, omdat mijn router aan de andere kant van het huis staat.
- Powerline adapters - Dit lijkt de meest logische oplossing: een powerline naast mijn router in de technische ruimte en eentje in de schuur.
Nu komt mijn vraag: Zijn er powerline adapters die het wifi-signaal van mijn KPN Box 12 verlengen zonder een nieuw wifi-netwerk aan te maken? Ik heb namelijk niets aan een extra netwerk.
Mocht dit niet mogelijk zijn, dan kan ik altijd standaard powerlines bestellen en daar mijn KPN Super Wifi-punt op aansluiten.
Heeft er iemand powerline adapters in gebruik? Welke raden jullie aan/werken goed met de KPN Box 12?
Dank voor al jullie hulp <3