Skip to main content

Hallo, een weekje geleden heb ik mijn Experiabox V8 vervangen door een KPN Box 12 en is meteen mijn glasvezelverbinding geactiveerd. Het ging allemaal van een leien dakje. Voorheen gebruikte ik mijn box V8 i.c.m. 3 Superwifi 1 punten en de ontvangst daarvan was altijd uitmuntend.

Momenteel gebruik ik alleen de box 12 om te testen hoe dat loopt. Ik begrijp dat in deze box ook al een Wifi-versterker zit. De box staat in de gang. Nu valt mij op dat de ontvangst in de huiskamer (vijf meter van het modem af) niet slecht maar zeker ook niet top is. Mijn telefoon geeft bijv. 3 streepjes aan Wifi aan terwijl dit altijd 4 streepjes zijn geweest. De snelheid is wel gewoon top (op 5 GHz). Ook merk ik dat de telefoon iets meer batterij verbruikt (logisch gevolg).

Ook weigeren sommige apparaten in de huiskamer (TV, Chromecast) te verbinden op 5 GHz en blijven dus op 2,4 hangen.

Is het aan te raden ook voor de box 12 daarom op dezelfde manier Superwifi aan te leggen? In dat geval zou ik voor de Superwifi 2 gaan omdat je dan door het hele huis Wifi6 hebt.

Ik had voor de box V8 het eerste Wifi-punt bekabeld aan het modem hangen (de Wifi op de V8 werd automatisch uitgeschakeld). Kan zoiets op de V12 ook? (Dus de Wifi op de box uitzetten en volledig gebruikmaken van de Superwifi’s?)

Hallo, ik heb gisteren via de Wifi-manager een pakket van Superwifi besteld. Bij nader inzien is dit echter niet nodig zodat ik alsnog van de transactie wil afzien.

Het pakket zou vanochtend al bij het PostNL-punt zijn afgeleverd. Ik heb me zojuist bij het PostNL-punt gemeld om het pakket te weigeren en meteen terug te laten sturen. Men kon het pakket echter niet 1-2-3 vinden zodat ik onverrichterzake maar weer naar huis ben gegaan.

Wat gebeurt er als ik het pakket binnen 7 dagen gewoon niet ophaal?

Wordt de transactie dan automatisch geannuleerd en wordt de betaling (die bij de volgende KPN-rekening zou worden opgeteld) dan ook gestorneerd?

 

Admin: samengevoegd


Hoi @Alex_1968! Ik heb deze topics even samengevoegd, als ze retour zijn worden ze inderdaad automatisch weer geannuleerd en vergoed!

Wat betreft de werking van de SuperWifipunten kun je daarover alles vinden in ons kennisbankartikel!