Skip to main content

Ik heb vandaag mijn Experia wifi versterker beneden in de woonkamer moeten verplaatsen. Dat betekende dat ik alle kabels uit het apparaat heb gehaald, en opnieuw heb moeten aansluiten. Bij het opnieuw aansluiten (volgens de handleiding) merk ik dat telkens geen verbinding kan maken met deze versterker, terwijl het Powerlampje continu groen en het WiFilampje continu blauw brandt. 

Beneden heb ik daardoor een haperende WiFi-ontvangst van de twee andere versterkers (1e en 2e verdieping) die normaal functioneren. (Bij deze versterkers zie ik ook het Verbindinglampje branden.)

Daarenboven lukt het absoluut niet om via de Thuis-app welke versterker dan ook toe te voegen. Ik zie in de Thuis-app enkel de modem, en dan eigenlijk alleen ook maar als ik die app op de 1e of 2e verdieping gebruik (want daar heb ik blijkbaar goede WiFi-verbinding.)

Ik heb inmiddels de Experia WiFi versterker al een aantal keer gereset. Daarnaast heb ik ook een keer de ExperiaBox gereset, en daarna de versterker gereset. Geen van deze acties bleek te helpen...

Belangrijkste gegevens: ik heb een Experia Box v10, drie Experia WiFi versterkers op de drie verdiepingen. De versterkers op 1e en 2e verdieping zijn onveranderd gebleven en werken naar behoren. De WiFi versterker op de begane grond - het probleemgeval - heeft beide Ethernetaansluitingen in gebruik: één voor de kabel vanaf de Experia Box, en een voor het doorlussen naar de tv-modem. De versterker staat centraal in de kamer, in een vrije ruimte met enkel een meubel eronder, en staat net voor de TV.

Help!?

Vreemd, want de zoals de lampjes branden zou hij een werkende verbinding moeten geven. En ook in de thuisapp zichtbaar moeten zijn.

Die tv ontvanger die je erop aangesloten hebt. Werkt die wel?

 

Staat de wifi op de v10 uit?

Is er een onbekend wifisignaal bijgekomen?

Resetten doe je via pinnetjes ingedrukt houden toch?

Kun je ze op ip adres benaderen?


Ik probeerde net via via http://192.168.2.150/login.htm op de slecht functionerende Experia WiFi in te loggen. Zoals aangegeven had ik het web password van de versterker met het knipperende blauwe (WiFi) lampje ingevoerd. Ik kreeg daarna de ‘verander uw wachtwoord dialoog’ en heb daar diverse keren een nieuwe unieke wachtwoord combinatie ingevoerd die voldeed aan de vereisten (max 12 tekens, min 8 tekens, etc.) Telkens krijg ik de foutmelding dat het wachtwoord niet het standaardwachtwoord mag zijn. M.a.w. het lukt me niet om via de URL in te loggen op mijn Experia Wifi…

Is dat een bekend fenomeen/probleem?


Hi Dennis,

Gelijk antwoord op jouw vragen:

  • De TV-ontvanger werkt naar behoren. Ik heb dus wel een werkende internetverbinding via de ethernetaansluiting van de WiFi versterker.
  • Ja, wifi staat uit op de v10 (dat zie ik via de internetpagina http://192.168.2.254/)
  • Ik weet niet precies wat je bedoelt met onbekend wifisignaal… als ik naar mijn Wifi-lijst op de iPhone kijk zie ik niets bijzonders
  • Ik heb ge-reset via de ON/OFF knop
  • Nee, ik kan ze niet via ip adres benaderen. Ik heb via http://192.168.2.150/login.htm wel het inlogscherm kunnen benaderen, daar het web wachtwoord onder de WiFi-versterker ingevoerd (degene waarvan het blauwe lampje knipperde, dit is de versterker die niet naar behoren functioneert) maar kom niet voorbij het wijzig wachtwoord scherm, ondanks het invoeren van diverse combinaties van dezelfde wachtwoorden (Nieuw / Herhaal...) die voldoen aan de vereisten van het wachtwoord.

 


  • Ik heb ge-reset via de ON/OFF knop

 

Uit en aanzetten doet niet zoveel. Echt resetten naar fabrieksinstellingen doe je door dat kleine pinnetje ingedrukt te houden iets van 10 a 15sec. Je zal de lampjes uit zien gaan.  Dan pas gaat hij alles opnieuw inladen, instellen en updaten. Kwartier laten gaan en dan kijken of je verbetering merk, weer in kan loggen, en ze in de thuisapp zichtbaar worden.

En anders alle 3 resetten.


Oké, Dennis, dat ga ik morgenochtend proberen. Wat mij trouwens ook opvalt, is dat de Wifi versterker bij het uit- en weer aanzetten vaker eindigt met alle lampjes gedoofd. Net heb ik pas bij de vierde poging het Power- en het Wifi-lampje pas weer continu zien branden. Wellicht is dat ook een symptoom van een defecte versterker!? Hoe dan ook, morgen meer… Dankjewel voor dit moment!


...Ik heb ze inmiddels alle drie gereset. Alle drie de Experia WiFi versterkers geven nu een continu brandend groen licht bij Power, en een continu brandend blauw licht bij WiFi. Maar geen enkele versterker verbindt zich via WiFi met mijn mobiele devices. 

Omdat ik ook nergens meer in huis WiFi-ontvangst heb, is de Thuis-app ook nutteloos.

Mijn eigen netwerk SSID zie ik niet meer terug. Ik zie alleen de drie BWA… codes voor de individuele WiFi versterkers. In tegenstelling tot gisteravond lukt het ook niet meer om via http://192.168.2.150 contact te maken met (een van) de Experia WiFi versterkers…

Wat nu?


Toch nog maar even verder gelezen op internet. Ik heb ergens gelezen dat ik alle drie mijn WiFi versterkers moest ontkoppelen, vervolgens resetten, en tenslotte een voor een opnieuw moest aansluiten. Dat heb ik gedaan. Daarmee lijkt het probleem verholpen: ik maak weer verbinding met de WiFi-versterker beneden, of met de andere versterkers. En de BWA… namen zijn weer verdwenen.

So far, so good.


Probleem met WiFi blijkt opgelost. Dankjewel voor je hulp, Dennis. 


Wat mij trouwens ook opvalt, is dat de Wifi versterker bij het uit- en weer aanzetten vaker eindigt met alle lampjes gedoofd. Net heb ik pas bij de vierde poging het Power- en het Wifi-lampje pas weer continu zien branden. Wellicht is dat ook een symptoom van een defecte versterker!? 

 

Hoeft niet hoor. Als je per ongeluk het knopje op de zijkant indrukt, gaan de lampjes uit.

 

Als ze BWA uitstralen zijn ze nog leeg en niet ingesteld.

 

 

Probleem met WiFi blijkt opgelost. Dankjewel voor je hulp, Dennis. 

 

Top!! Graag gedaan.

Â