Skip to main content

WiFi was traag ( 20mb) na test met WiFi manager en reset van de superWiFi punten was WiFi ongeveer 80 mb, maar na een kwartiertje was de WiFi weer traag. Nu dit meerdere dagen achter elkaar geprobeerd maar helaas , ook niet na reset experiabox en alles weer opnieuw instellen.

Hoi @Ruud_66, welkom hier. 

Wat irritant dat de wifi snelheid meteen weer inzakt. Je hebt de wifi manager al doorlopen, maar die helpt dus niet genoeg. Balen zeg.

Kun je vertellen welk type modem je hebt? 

En welk type SuperWifi? En hoe zijn deze aangesloten op het modem?


Modem is experia V10 en 2 bedrade experia WiFi 


Staat de wifi op de V10 uit? Want dat moet, die werkt niet samen met de Experia wifi's namelijk. Lampjes branden wel goed op beide Experia Wifi's? 


De WiFi op de V10 staat inderdaad uit en op de beide WiFi routers brand het blauwe lampje


Dat ziet er goed uit. Het lijkt een beetje alsof jouw apparaat even met de 5GHz verbindt en dan terugvalt op de 2.4GHz verbinding. Dat zijn de frequenties waarmee wifi uitgezonden wordt. 

De 2.4 heeft een lagere snelheid, maar een groter bereik dan de 5. 

Kun je op jouw apparaat zien met welke van de 2 netwerken je verbinding maakt? Kan op het apparaat, vaak bij netwerkinstellingen of iets, verschilt een beetje per apparaat. 

Mocht je terugvallen op de 2.4 dan kun je een extra wifi aanmaken op alleen de 5GHz band. Dan moet de snelheid hoger liggen. 


Dag Bart.

Via de KPN home app kan ik alleen kiezen voor eigen net werk en een gast netwerk. Ik zou niet weten waar ik kan zien of kan instellen voor 2.4 of 5 GHz. 


Dat zie je niet via de KPN Home app. Dan moet je echt op toestel of laptop naar de netwerkinstellingen. Ik weet niet precies waar dat staat omdat het per apparaat net wat kan verschillen. 

 


dus weer geen stap verder