Skip to main content

Dit jaar is glasvezel bij ons thuis geïnstalleerd nu ondervinden wij meer dan 6 keer per dag dat de wifi wegvalt en weer terugkomt.

Wij hebben alles regelmatig gereset maar het probleem blijft.

Twee super wifi versterkers één aan de router bedraad en wifi op router is uit. en een boven één. 

Hoe kan ik zorgen dat mijn wifi stabiel blijft?

Of is het tijd voor een nieuwe router.

Help!

Dat zou op zich een goede combinatie moeten zijn. Is het wifi lampje op het modem uit?


Ja die is uit.


Krijg net op mijn telefoon breedband conectie werkt niet


Heb je dit soort dingen in huis? 

 


Nee die heb ik niet 


Deze heb ik


Hi @Remon vd Meer en welkom op het forum! 

Logisch dat je stabiele wifi wilt, dus ik ben benieuwd of je de Wifi Manager ook al hebt doorlopen. Die neemt de SuperWifi punten ook mee in het analyseren en het aanpassen van de instellingen, dus hopelijk merk je daarna verbetering. 
Neem ook ons artikel over het oplossen van trage en wegvallende wifi door. Daar staan ook een hoop tips in! 

Mocht dat alles niet helpen, wil je hier dan laten weten wat het eindresultaat van de Wifi Manager was? Ook ben ik dan benieuwd naar welk type router je hebt. Ik hoor het graag!


Van alles geprobeerd wifi manager 

Glas vezel 3 min van stroom

Nieuwe router

Probleem blijft valt regelmatig weg en springt weer bij niet handig als je in een vergadering bent.

Tv blijft het gewoon doen .

Help


Heb de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Ja die zit met een kabel aangesloten op de modem


wil je hier dan laten weten wat het eindresultaat van de Wifi Manager was? Ook ben ik dan benieuwd naar welk type router je hebt. Ik hoor het graag!

Dan ben ik hier benieuwd naar @Remon vd Meer

Je geeft aan het nieuwe modem, bedoel je dat je hiermee de Box 12 hebt? Of dat je al een nieuw modem hebt ontvangen? Je kunt een overzicht van KPN modems doornemen, die heeft plaatjes van de modems. Mocht je niet zeker weten welke je hebt. 🙂


Heb al een nieuwe experia box v10 ontvangen


Dat is een prima modem en gezien je een nieuwe hebt gekregen verwacht ik niet dat het aan het modem ligt. Dus ik ben benieuwd: 

  • Wat gaf de Wifi Manager als eindresultaat toen je deze had doorlopen? 
  • Valt de wifi op alle apparaten weg of op één bepaald apparaat? 
  • Valt de wifi overal in huis weg, of op bepaalde plekken? 

Wifi valt op alle mobiele telefoons weg apple en of android. En ook alle apps op de tv Disney en viaplay die vallen tijdelijk uit of moet die opnieuw aanmelden.


  • Wat gaf de Wifi Manager als eindresultaat toen je deze had doorlopen? 
  • Valt de wifi overal in huis weg, of op bepaalde plekken? 

 


Wifi manager gaf aan dat zij een vrij kanaal haden gezocht en de rest goed was.

Ook valt overal in huis het signaal even weg..

De super wifi blijft groen branden .


Hier zelfde problemen. Ben al half jaar aan het stoeien met de beperkte WiFi. Veel hulp gehad en het leek verbeterd. Sinds dit weekend een drama met de WiFi en de WiFi versterkers. 
Ik heb inmiddels alles wel 5x doorlopen en verschillende volgorden aangehouden om de wifipunten te herinstalleren tot aan een hele schone installatie toe. Modem net zo vaak herstart, overal half uur wachttijd tussen gelaten etc….. Ze blijven paars branden zodra ik de kabel eraf haal. 
 

Geen enkele mogelijke manier helpt. Ben klaar met alles te resetten en weer opnieuw te beginnen. Sinds gisterenmiddag diverse pogingen ondernomen. 
Wat rest me nog te doen??


Ik heb zo hetq vermoede dat het probleen bij mij ergens in het glasvezel zit? Of er is veel storing van omwonenden die mijn wifi signaal verstoort. 


Remon, koppel eens 1 van beide wifi versterkers volledig af en kijk eens of de problemen (wegvallen wifi) zich ook voordoen als je maar 1 versterker gebruikt?


Die kan ik nog proberen