Skip to main content

Beste allemaal,

Mijn situatie is als volgt: Ik heb mijn modem, een KPN Box 12, in mijn meterkast staan. Vervolgens heb ik 3 SuperWifi punten van de eerste generatie (witte variant) op elke verdieping. In eerste instantie moest het eerste wifipunt verbonden zijn met het modem, tegenwoordig met de nieuwe update mag deze elders draadloos staan, dus die heb ik nu uit de meterkast gehaald en naar de woonkamer verplaatst, en eigenlijk staat er nu enkel een muurtje tussen modem en eerste wifipunt, in werkelijkheid staan ze 1 meter uit elkaar.

Verder hangen mijn andere 2 wifipunten vrij centraal op de overloop van de eerste en tweede verdieping.

 

Ik merkte echter dat mijn WiFi erg slecht was. Ik heb een abbonement voor 200mbps maar ik kreeg maar 40-50 mbps van Speedtest elke keer. Mijn laptop wilde niet eens verbinden met de wifi, die bleef maar verbinden en als hij al verbond dan gooide hij hem om de paar minuten er weer uit. Telefoons blijven daarentegen wel stabiel verbonden maar ook daar maar 40-50mbps.

 

Ik zit nu de hele avond al op dezelfde positie op de bank, ongeveer 3 meter van het eerste wifipunt, en probeer de beste snelheid te halen.

Zo heb ik in het modem onder WiFi instellingen de bandwidth en Channel selection naar auto gezet. En bam.. De snelheden op laptop en telefoon vlogen naar 160 download / 210 upload snelheid. Dit heeft het zo'n 5 minuten volgehouden… Nu is hij weer terug en al een tijdje op 80/80.

 

Ik snap er werkelijk niks van, wat nou de snelheid zo beinvloed en waarom ik niet gewoon een stabiele snelheid boven 100-150 download kan krijgen. Zijn er andere instellingen die ik moet aanpassen? Moet ik een ander kanaal kiezen? Moet er iets uit worden gezet? De Wifi van het modem moet niet meer uit begrijp ik met de laatste update.

 

Als er ideeen zijn, heel graag!

Hoi @Patrick Pennarts, welkom op ons forum! Had je ons kennisbankartikelen hierover ook al gelezen?
 

Is het ook mogelijk je eerste wifipunt toch iets verder weg te zetten? En eventueel met een kabel te verbinden?

Wat meestal goed werkt, al helemaal nu de update van de box12 is geweest is, is alles even helemaal te ontkoppelen en de installatie van je superwifipunten helemaal vanaf het begin te doorlopen. Inclusief het plaatsen hiervan. Eventueel met de KPN Thuis app