Skip to main content

Vraag: ben sinds januari tevreden bij kpn na overstap van ziggo (wat een drama bedrijf is dat geworden) 
Nú gebruik ik 2 zwarte super wifi punten in huis. Situatie (woon in monumentaal pand dus oud) modem staat op de vliering 1 wifi punt eerste verdieping 1 wifi punt huiskamer. In huiskamer komt kabel binnen vanuit de vliering. De glasvezel loopt in eerste instantie van meterkast helemaal beneden (dus niet huiskamer) naar vliering. In de huiskamer is wifipunt met kabel verbonden. Daar haal ik bij draadloze meting ruim over de 850 down en up. Boven 380 up en down. Mijn vraag: kan wifipunt eerste verdieping storing veroorzaken? Heb dat punt ook uitgezet en op alleen signaal modem rond 300/320 up en down. 
Zou het beter werken met een ander mesh systeem? Zijn hier mensen met ervaringen met andere merken mesh?

De snelheden die u noemt zijn voor WiFi al gewoon heel best. Daar zal een ander systeem niet veel aan verbeteren. 

Welk modem heeft u? Toch de KPN Box 12?


Ja de 12 box


Boven 380 up en down. 

Had u toen wel een WiFi 6 verbinding? 


Hoe weet of meet ik dat?  In simpele taal graag 😄


Mijn oprechte excuus voor de late reactie @Richard14262, op de 1 of andere manier is jouw topic ergens tussen wal en schip geraakt waardoor ik hem nu pas zie  😬

Hoe staat het er nu voor met de wifi? Als ik het goed begrijp is de wifi van het ene SuperWif punt helemaal prima, maar merk je bij die andere weinig verschil ten opzicht van wifi die vanaf je modem komt. Is dat 2e SuperWifi punt ook bekabeld aangesloten? Zo nee, zou je dat eens kunnen testen?

En merk je ook een verschil als je de SuperWifi punten van plek verwisselt?


Reageer