Skip to main content

Sinds vanmorgen staan mijn wifi punten op paars…

Al een paar keer geprobeerd dit te veranderen op aangeven van kpn via een link, helpt niets.

Wordt er op zijn zachts gezegd verdrietig van.

 

Groet Wim

Hallo @WimdeBruijn ,

Dan moet je de hele installatie opnieuw doen en zet de punten dan iets dichter bij het modem. 
https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dwifi%2Dversterkers%2D134/kpn%2Dsuperwifi%2Dinstallatie%2Den%2Dgebruik%2D530855

Voor de handigheid heb ik onderaan dit bericht alle mogelijke kleuren en lampmogelijkheden van de SuperWifi gezet. Als hij langzaam groen knippert is het SuperWifi punt nog aan het opstarten. Als hij snel groen knippert is hij de verbinding aan het opbouwen. Als dit laatste bij jou het geval is lijkt het erop dat hij de verbinding kwijt is en deze opnieuw probeert op te zetten. Wat als je dit SuperWifi punt dichter bij het andere punt plaatst? Al zet je ze om te testen vlak naast elkaar neer. Blijft hij dan wel groen, of gaat hij dan ook weer knipperen? 

 

Het KPN SuperWifi punt heeft 1 lampje aan de onderkant. Het lampje kan op de volgende manier branden:

Het lampje is uit

  • Controleer of stekker in het stopcontact zit
  • Controleer of adapter in het product zit
  • Controleer of het aan-knopje ingedrukt is aan de achterkant

Groen

  • langzaam knipperend: het KPN SuperWifipunt is aan het opstarten
  • snel knipperend: het KPN SuperWifi punt is de verbinding aan het opbouwen
  • constant groen: verbinding actief

Rood

  • Controleer of de ethernetkabel tussen de modem en het eerste KPN SuperWifi punt goed aangesloten is. Controleer ook of de experiabox op dat moment verbinding heeft. Als de experiabox de verbinding tijdelijk verloren heeft dan wordt automatisch weer verbinding gemaakt met de (gekoppelde) SuperWifi punten.
  • Als je een draadloze verbinding wilt opzetten tussen 2 versterkers. Houdt de WPS knop op het KPN SuperWifi punt met rode led ingedrukt tot led oranje gaat knipperen, doe ditzelfde hierna met het KPN SuperWifipunt dat gedraad aangesloten is.

Rood knipperend

  • Foutsituatie tijdens WPS koppelen, wacht tot het knipperen stopt en probeer het WPS proces opnieuw. Zorg daarbij dat het te koppelen KPN SuperWifi punt dichter bij het andere KPN SuperWifi punt geplaatst wordt.

Oranje

  • In het geval van een slechte WiFi verbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling: verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij het andere KPN SuperWifipunt
  • In het geval van een bekabelde aansluiting die lager dan 1Gbps is: controleer de ethernetkabel en of deze geschikt is voor 1Gbps. Het kan ook zijn dat het KPN SuperWifipunt is aangesloten op een switch die 1 Gbps niet ondersteunt..

Blauw

  • Knipperend: Master device heeft configuratie (Web GUI/App) verbinding actief
  • constant: Firmware update
    Let op: als een draadloos gekoppeld SuperWifipunt een constant lampje blijft geven en de update lukt niet of loopt niet door sluit het SuperWifi punt dan tijdelijk bekabeld aan op de Experiabox / KPN Box12. Na de update kan het SuperWifi punt weer draadloos gebruikt worden.

Paars

  • Herstart het KPN SuperWifi punt en doorloop het aansluitproces opnieuw

Waar ik tegen aanloop is dat bij het opnieuw doorlopen van het aansluitproces groen snel gaat knipperen en dan gaat het weer op paars. 

Kost mij al de hele dag en nu ook nog de avond


Heb je het eerste SuperWifipunt bekabeld aangesloten op het modem tijdens de nieuwe installatie? 


Ja.......  en ik wil nu wel eens echt geholpen worden, als ik bel, krijg ik weer de zoveelste link en wordt de verbinding verbroken..... zeg maar verder niets meer


Graag reactie, kom privé door het ontbreken van internet/wifi in de problemen.  Het/De gebrekkige internet/wifi heeft me ook al een tv gekost, een philips amberlight die door de vele storingen op zwart is gegaan.


Ik heb het zelfde probleem. Superwifipunt nu al een uur paars. Heb net 40minuten met iemand van helpdesk gesproken. Maar hij kan ook niets. Andere wifipunt werd rood. Beiden zitten met kabel in zwarte kpn modem 12...


Het lijkt een steeds weerkerend probleem, wordt tijd dat KPN dit structureel gaat oplossen.


Hier sinds vrijdag de extra wifipunten groen knipperend. Alles al geprobeerd, vandaag kpn aan de lijn en storing is algemeen en bekend en zijn ze mee bezig… zou fijn zijn als er bericht komt wanneer het opgelost is. Ik was vandaag niet de eerste die belde. 


Klopt, het is een landelijk probleem op dit moment en er wordt aan een oplossing gewerkt. We moeten nog maar even geduld hebben...


Klopt, het is een landelijk probleem op dit moment

Bron?


Klopt, het is een landelijk probleem op dit moment

Bron?

KPN 


Goedemorgen,

mijn WiFi versterker brand nu al bijna twee dagen op rood ,kom dit door landelijk probleem?
om moet ik de helpdesk bellen?

 


Hallo allemaal. 

Op dit moment lijkt er inderdaad iets aan de hand te zijn met de Superwifi punten. 

Mocht je een Superwifi punt hebben aangesloten op een draadloze verbinding set. Kun je de netwerkkabel hier 30 seconden uit trekken. Hierna zou de verbinding zich dan moeten herstellen.

Als je Superwifi punten direct op de Experiabox aangesloten zijn zou je een schone installatie kunnen proberen

Houd ook ons Superwifi topic in gaten, als er een nieuwe update komt zal deze hier zo snel mogelijk worden gedeeld. 


Hallo @WimdeBruijn ,

In dit topic vind je tips en oplossingen: 

Paars lampje

Dit betekent dat de SuperWifi niet geconfigureerd is.

Sluit hem rechtstreek bekabeld aan op je modem. Na enkele minuten is de configuratie ingeladen en zal de SuperWifi weer groen branden.

Als dit niet zo is, volg dan de stappen voor een rood of groen knipperend lampje hierboven.

 

Wil je meer weten over SuperWifi installeren en gebruiken? Lees dan hier verder: