Skip to main content

goedendag,

 

Ik ben sinds kort overgestapt naar 1000MB glasvezel van kpn maar zodra ik mijn wifi punten verbind dan daalt mijn hij naar 260mb. Zonder wifi punten haal ik 520mb.

 

  • ik woon in een 1 verdieping appartement van 80m2
  • alles gereset en opnieuw geïnstalleerd 
  • alle gegevens zijn het zelfde van alle punten.
  • ook heb ik de instellingen aangepast van wifi6 naar wifi 5 want ik zit op de box 12

hoe kan het dat ik zonder wifi punten meer eruit haal dan met ?

Het kan zijn dat op zo'n relatief klein oppervlak de punten elkaar tegenwerken en daarom de wifi achteruit holt dan met alléén de modem.

Zelf woon ik in een huis met 2 verdiepingen, maar ook in totaal ongeveer 80m2 woonoppervlak, heb mijn V10 in de woonkamer staan en heb in het hele huis goed bereik @Kilian5914 


Hoe zijn de SuperWiFi's verbonden? Draadloos of met een kabel? 

Bij een draadloze opstelling creëer je 2 WiFi verbindingen achter elkaar met de SuperWiFi als tussenstation. Het kan niet anders dan dat da flink trager zal zijn. Wil je de volle snelheid, zorg dan dat de SuperWiFi's bekabeld aangesloten hebt.


@Nick83 Nick, wat fijn je weer terug te zien na al die maanden, je was toch niet ziek hoop ik?

Nu weer on topic.


Hoe zijn de SuperWiFi's verbonden? Draadloos of met een kabel? 

Bij een draadloze opstelling creëer je 2 WiFi verbindingen achter elkaar met de SuperWiFi als tussenstation. Het kan niet anders dan dat da flink trager zal zijn. Wil je de volle snelheid, zorg dan dat de SuperWiFi's bekabeld aangesloten hebt.

In eerste instantie had ik ze via de wifi, daarna geprobeerd met kabel maar kreeg het zelfde resultaat. Zonder superpunt meer mbs vanuit de router dan met super punten


Het kan zijn dat op zo'n relatief klein oppervlak de punten elkaar tegenwerken en daarom de wifi achteruit holt dan met alléén de modem.

Zelf woon ik in een huis met 2 verdiepingen, maar ook in totaal ongeveer 80m2 woonoppervlak, heb mijn V10 in de woonkamer staan en heb in het hele huis goed bereik @Kilian5914 

Zou ik dan beter kunnen kijken voor een betere modem dan de v12 en dan zonder repeaters ?


Zou ik dan beter kunnen kijken voor een betere modem dan de v12 en dan zonder repeaters ?

Dat kan ik niet beoordelen, ik weet wel dat de V10 tot nu toe het beste modem is volgens veel forumleden, ook wat betreft de wifi @Kilian5914 

KPN gaat geen goede modems omruilen omdat de wifi wat minder is, je kunt dan beter via onderstaande link kijken voor vebetering van de wifi:

 


Zou ik dan beter kunnen kijken voor een betere modem dan de v12 en dan zonder repeaters ?

Dat kan ik niet beoordelen, ik weet wel dat de V10 tot nu toe het beste modem is volgens veel forumleden, ook wat betreft de wifi @Kilian5914 

KPN gaat geen goede modems omruilen omdat de wifi wat minder is, je kunt dan beter via onderstaande link kijken voor vebetering van de wifi:

 

is de Fritz modem niet beter dan de v10 of v12?


U heeft dus een witte Experiabox v10? Daar haalt u 520 mbit mee over WiFi? Dat is een bijzonder knappe prestatie... ik zeg niet dat het onmogelijk is. Maar bijzonder is het wel. 

Welke SuperWiFi's heeft u? De witte of de zwarte? 


U heeft dus een witte Experiabox v10? Daar haalt u 520 mbit mee over WiFi? Dat is een bijzonder knappe prestatie... ik zeg niet dat het onmogelijk is. Maar bijzonder is het wel. 

Welke SuperWiFi's heeft u? De witte of de zwarte? 

Sorry ik heb de zwarte box(modem). Dat is de v12 volgens mij? Ik heb de witte super wifi punten.


Zou ik dan beter kunnen kijken voor een betere modem dan de v12 en dan zonder repeaters ?

Dat kan ik niet beoordelen, ik weet wel dat de V10 tot nu toe het beste modem is volgens veel forumleden, ook wat betreft de wifi @Kilian5914 

KPN gaat geen goede modems omruilen omdat de wifi wat minder is, je kunt dan beter via onderstaande link kijken voor vebetering van de wifi:

 

is de Fritz modem niet beter dan de v10 of v12?

Met een Fritz!Box kan je iets meer zien en instellen als je die wens hebt, maar voor gewoon gebruik zou de KPN Box12 voldoende moeten zijn.


U heeft dus een witte Experiabox v10? Daar haalt u 520 mbit mee over WiFi? Dat is een bijzonder knappe prestatie... ik zeg niet dat het onmogelijk is. Maar bijzonder is het wel. 

Welke SuperWiFi's heeft u? De witte of de zwarte? 

Sorry ik heb de zwarte box(modem). Dat is de v12 volgens mij? Ik heb de witte super wifi punten.

Ok. Dat klopt beter. De zwarte KPN Box 12 ondersteund WiFi 6. Daarmee is 520 mbit heel goed mogelijk. 

De witte SuperWiFi's ondersteunen geen WiFi 6. En dus is dan de snelheid ook wat lager.