Skip to main content

Hallo, al mijn superwifi 2 punten geven ongeveer 2/3 van de normale snelheid na de update afgelopen nacht. Hoe kan ik dit herstellen?

Hi @Papier en welkom bij de KPN Community! Niet handig dat de snelheid lager is, dus goed dat je hier een topic voor aanmaakt.

Mocht je nog geen oplossing gevonden hebben, doorloop dan de Wifi Manager. Die past de instellingen automatisch aan!
Mocht het na de eerste keer niet beter zijn, loop hem dan een tweede keer door. Hopelijk merk je dan verschil!


Hallo Sanne, ik heb al talloze malen geprobeerd om de in de Wifi Manager te komen echter ben ik daar nooit in geslaagd. Wel is het probleem grotendeels opgelost middels tussenkomst van de Technische dienst van KPN. Ik moest een Extra Wifi 5 G aanmaken welke het probleem zou oplossen. Bij mijn 4 bedrade Super Wifi 2 punten was dat idd het geval, het werkte weer naar behoren. Echter heb ik ook nog een onbedraad exemplaar staan, welke  het voor de update zijn werk fantastisch deed maar het nu laat afweten door alleen maar met de 2,4 GHz verbinding te maken. Dat was ook het euvel van de andere 4 bedrade punten, maakten alleen contact met de 2,4 GHz. Heb jij misschien een oplossing dat mijn onbedrade Super Wifi 2 punt ook weer het 5 GHz signaal oppakt?


Hi @Papier! Fijn dat het met de hulp van de technische dienst al wat opgeschoten is. 🙂

Als het draadloze wifi punt nu alleen nog verbinding moet, doorloop voor deze dan de stappen voor het installeren van het SuperWifi punt nadat je een reset van het SuperWifi punt gedaan hebt. 

Hopelijk draait ook deze dan snel mee!


Bij mij hetzelfde probleem. Ook na meerdere keren de WiFiManager te hebben gebruikt is het niet beter geworden. Ca 5 dagen geleden snelheden tot ca 50% van de 1GBit verbinding, maar daarna weer teruggevallen. De glasvezelsnelheid lijkt wel OK, haalt bijna de 1GBit.
Maar de WiFi snelheid is teleurstellend, nu niet hoger dan ca 30% van het mogelijk maximale.
Alle KPN apparatuur - KPN Box 12, 2 * SupErWiFI, meerdere keren gerest, maar helpt niet.

Oplossing ?
Wie heeft er een idee?
KPN apparatuur vervangen? En waardoor dan?


Hoi Hovel3, mijn probleem is nog niet opgelost. De bedrade superwifipunten krijgen 1 Gb signaal en werken goed. Dit nadat er een extra 5GHz was ingesteld m.b.v. de technische dienst van KPN. In mijn netwerk heb ik  1 onbedraad punt en die pakt telkens de 2,4 GHz wat ik ook doe, resetten, opstarten bij een ander  wifipunt, niks helpt. Bedraad geeft het onbedrade wifipunt wel de goede snelheid. Ik kom er nog steeds niet uit. Voor de update werkte alles 100%. Ik heb ook nog geen oplossing.


Hi @Hovel3! Zou je hiervoor een eigen topic aan willen maken? Dan kunnen we je daar verder helpen.
Je kunt ook met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Dan kan mijn collega met je meekijken. 

@Papier Ik lees dat je een losse reset van alleen dat punt uit hebt gevoerd,

Als het draadloze wifi punt nu alleen nog verbinding moet, doorloop voor deze dan de stappen voor het installeren van het SuperWifi punt nadat je een reset van het SuperWifi punt gedaan hebt. 

Hoe ging het na deze stappen? Mochten die niet hebben geholpen, probeer dan een schone installatie van de SuperWifi punten. 

Ik hoor je bevindingen graag!


Reageer