Skip to main content

Bij de iPad en 2 iPhones van mijn partner valt regelmatig de wifi weg, soms zelfs één seconde aan, één seconde erin enz. Op mijn eigen iPad en iPhone ervaar ik dan geen enkel probleem, wifi blijft altijd goed. We hebben sinds anderhalf jaar glasvezel van KPN met een modem Box 12 en 2 superwifi punten. Vorige week gebeld met KPN en hebben we alles opnieuw ingesteld van kastje waar glasvezel binnenkomt tot de superwifi punten. Daarna ging het iets beter, maar 3 dagen geleden begon het weer van voren af aan, zelfde problemen bij de iPad en iPhones van mijn partner.

Vandaag maar weer alles opnieuw ingesteld en gereset zoals vorige week, maar problemen bij partner met wegvallende wifi blijft terwijl ik nergens last van heb: constante verbinding.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn. We hebben beide verbinding met hetzelfde modem….

Overigens wat nog opviel tijdens herinstalleren superwifi vandaag was dat mijn partner toen geen problemen ervaarde met de wifi. We hebben echter minstens één superwifi punt nodig voor de verbinding met de tv. Nadat superwifi geïnstalleerd was begonnen de problemen met wegvallende wifi weer, terwijl ik constant verbinding had.


Hallo @MartinG61 ,

Dat kan dan aan de apparaten van jouw vrouw liggen. Daar kan KPN verder niets aan doen. De Wifi kan via de ene iPhone beter werken dan bij de andere. Zo hebben mijn vrouw en ik precies dezelfde telefoon. Maar mijn iPhone maakt eerder verbinding met een Wifi-netwerk dan de iPhone van mijn vrouw. Daar doe je verder niets aan. 


Maar vreemd dan toch dat als de versterkers NIET aangesloten zijn zij perfect e wifi heeft….

 


Hallo @MartinG61 ,

Dat kan dan aan de apparaten van jouw vrouw liggen. Daar kan KPN verder niets aan doen. De Wifi kan via de ene iPhone beter werken dan bij de andere. Zo hebben mijn vrouw en ik precies dezelfde telefoon. Maar mijn iPhone maakt eerder verbinding met een Wifi-netwerk dan de iPhone van mijn vrouw. Daar doe je verder niets aan. 

Nee daar ligt het echt niet aan. Zodra de superwifi uitgeschakeld is heeft ze perfecte verbinding. Maar we moeten één superwifi aansluiten ivm de draadloze aansluiting van de tv…


Hallo @Noordzee

Nee daar ligt het echt niet aan. Zodra de superwifi uitgeschakeld is heeft ze perfecte verbinding. Maar we moeten één superwifi aansluiten ivm de draadloze aansluiting van de tv…


Hoi @MartinG61, welkom op onze community! Ik zie dat Noordzee al goed meedenkt, ik kan me ook niet zo snel iets bedenken waarom de apparaten van je vrouw vaker wegvallen. Je zou ze terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen. Als het goed is kun je ook alleen de netwerkinstellingen resetten: Apple website: Als een iPhone of iPad geen verbinding kan maken met een wifinetwerk


@Thomas van KPN we hebben niets speciaals verder gedaan en opeens doet alles het weer bij mijn vrouw. Gelukkig maar. Bedankt in ieder geval voor je reactie! HopeLijk heb ik deze community niet meer nodig :)


Reageer