Skip to main content

Een aantal weken geleden heb ik mijn internet '’geupgrade'’ naar 1gb omdat onze WIFI steeds zwaarder wordt belast.

Na de upgrade ben ik snelheden gaan testen, die kwamen niet boven de 200mb. Een aantal keer met KPN gebeld, resets gedaan, een nieuwe V12 box ontvangen. Alleen zonder resultaat.

 

Ik heb 3 superwifi punten waarvan er eerst 1 rechtstreeks verbonden was met het modem. Deze staat nu los in de woonkamer. Het lijkt dat dit punt geen Superwifi punt is maar eerder een Wifivertrager. Wanneer ik deze uit zet is mijn WIFI snelheid op de laptop 500mb. Zodra deze weer aan staat neemt de '’snelheid'’ direct weer af.

Vandaag iemand van KPN over de vloer gehad en die meet continu 500mb. Ik verschillende apparaten nog altijd 200mb.

Iemand eerder deze problemen gehad die mij van advies kan voorzien?

Alvast bedankt!

Goedemorgen @Chrisvm1, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Vreemd dat er zo'n verschil zit tussen de snelheid die jij meet en de snelheid die de monteur meet. Houd wel rekening met het volgende; de snelheid waarvoor je een contract hebt (in dit geval 1 Gbit/s) heeft betrekking op de snelheid die binnenkomt op het modem. Sluit je een pc of laptop rechtstreeks met kabel aan op het modem, dan zou je de snelheden waarvoor je een contract hebt, moeten halen. Die vlieger gaat niet meer op zodra je via de wifi gaat werken; een wifi signaal moet zich door de lucht verplaatsen en dat zorgt voor verlies van snelheid. Hoeveel is echt per omgeving verschillend omdat omgevingsfactoren hierin een rol spelen. Denk hierbij aan de bouw van je woning, isolatie, muren, plafonds, magnetrons, vloerverwarming, andere wifi netwerken in je omgeving etc. etc. Heb je trouwens de KPN wifi manager ook al eens doorlopen? Zo niet, dan wil ik je sowieso aanraden om daar eens mee aan de slag te gaan!


Reageer