Hallo @MarcelFreq ,
Ik neem aan dat je deze procedure het uitgevoerd:
Rood lampje of groen knipperend lampje
- Maak de SuperWifi stroomloos.
- Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je modem
- Zet hem weer aan en wacht ongeveer vijftien minuten.
De SuperWifi zal achter elkaar eerst groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen. - Zodra hij continu groen brand, koppel de SuperWifi los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond.
Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet
- Is de SuperWifi bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit de SuperWifi
- Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop de SuperWifi tot hij 5x rood knippert
- De SuperWifi start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan de Superwifi uit met de aan/uitknop
- Sluit de SuperWifi (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
- Zet hem weer aan en wacht ongeveer vijftien minuten
De SuperWifi zal achter elkaar eerst groen knipperen, paars branden, groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen - Hierna is de SuperWifi weer werkzaam en kan, als je dat wilt, weer losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden
bron:
Nog steeds niet goed werkend? Ga dan met jouw SuperWiFi-punt en de aankoopbon terug naar een KPN-winkel.
edit 27/11/2024 : vijf minuten verandert in vijftien minuten na feedback DennisA78.
Hoi Superuser, bedankt voor de reactie.
Ik heb de procedures uitgevoerd.
de versterker gaat retour….
Een Superwifi is niet gelijk stuk als hij niet naar behoren werkt. Eerder ligt het probleem softwarematig.
Het lampje van de wifiversterker, de ronde zwarte versterker, stond op een dag op oranje.
Dit duid erop dat de Superwifi de nieuwste software heeft binnengekregen. Hierdoor merk je vaak een oranje brandend lampje die aangeeft dat het wifinetwerk gescand word. Dit kan een half uur duren, maar soms ook langer. Als je het ruim de tijd geeft zul je merken dat hij prima werkt.
Ook als hij niet de nieuwste software heeft, betekend oranje niet dat hij stuk is. Hij werkt gewoon, alleen wat minder snel (2,4ghz ipv 5ghz).
Hallo @MarcelFreq ,
- Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten.
- Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten
5 minuten bekabeld aan het modem laten zitten is veel te kort. Op z'n minst 15 minuten, anders zul je zien dat hij draadloos niet verder komt dan rood.
@MarcelFreq Ben je aan het resetten geslagen omdat de wifi niet meer goed werkte? Of enkel omdat je een oranje lampje zag?
hoi Dennis bedankt voor het antwoord.
het oranje lampje het een week gebrand en toen ben ik gaan resetten en bekabeld aan het modem gezet.
Daarna bekabeld groen en toen los vh modem ging het groen knipperen en dat het nu nog steeds.
ik ga het vandaag opnieuw proberen.
Een Superwifi is niet gelijk stuk als hij niet naar behoren werkt. Eerder ligt het probleem softwarematig.
Het lampje van de wifiversterker, de ronde zwarte versterker, stond op een dag op oranje.
Dit duid erop dat de Superwifi de nieuwste software heeft binnengekregen. Hierdoor merk je vaak een oranje brandend lampje die aangeeft dat het wifinetwerk gescand word. Dit kan een half uur duren, maar soms ook langer. Als je het ruim de tijd geeft zul je merken dat hij prima werkt.
Ook als hij niet de nieuwste software heeft, betekend oranje niet dat hij stuk is. Hij werkt gewoon, alleen wat minder snel (2,4ghz ipv 5ghz).
Hallo @MarcelFreq ,
- Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten.
- Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten
5 minuten bekabeld aan het modem laten zitten is veel te kort. Op z'n minst 15 minuten, anders zul je zien dat hij draadloos niet verder komt dan rood.
@Erik van KPN
Zie opmerking van DennisA78
Wil je dit (ala je het met hem eens bent) aanpassen in het artikel op de kennisbank?
( Vijf minuten > Vijftien minuten)
Beste Erik en Dennis,
Dank zij jullie tips heb ik de versterker weer werkend gekregen.
Dank je wel!
Beste Erik en Dennis,
Dank zij jullie tips heb ik de versterker weer werkend gekregen.
Dank je wel!
Helemaal mooi.
Ik zal in mijn reactie hierboven (met het kennisartikel van Erik daarin) voor de volledigheid/duidelijkheid even vijf veranderen in vijftien.
Ik verwacht dat Erik het kennisbankartikel ook nog wel gaat aanpassen.
@MarcelFreq Wat goed om te lezen dat je de versterker weer werkend hebt gekregen.
@Noordzee Ik ben het er mee eens en heb het kennisbankartikel aangepast.