Skip to main content
Beantwoord

Wifi-versterker werkt niet op de veranda

  • 3 August 2024
  • 8 reacties
  • 99 keer bekeken

Zwarte wifi. Versterker aangesloten op de kpn box 12 en na 25 minuten is het lichtje groen ik haal de gele stekker eruit achter de versterker en ga met de versterker naar mijn veranda doe de stekker erin en hij gaat groen knipperen en na even sprinht hij weer op paars op de fabrieks instellingen

wat doe ik hier verkeerd

Doet die het binnen in huis naast de KPN Box het wel?


Waar kun ja er aan zien dat hij tdoet hij blijft gewoon groen niet knipperend dus


Waar kun ja er aan zien dat hij tdoet hij blijft gewoon groen niet knipperend dus

Zonder dat de gele stekker aangesloten is? Dan zou die het moeten doen. Als hij het binnen wel doet, maar op de veranda niet, dan is de afstand gewoon te groot. Of er staat te veel tussen. Een muur of een raam. Waardoor de verbinding niet goed is.


maar waarom springt hij dan op paars de fabrieksinstellingen

maar ik ga morgen proberen om 1 versterker aan t eind van de kamer te zetten en de andere dan in de veranda je hoort dan of hij t san wel doet alvast bedankt voor je reactie


Heb recentelijk hetzelfde meegemaakt tot mijn verbazing.

Probeer de SW2 eens te resetten/ terug te zetten naar fabrieksinstellingen dmv niet aansluiten via netwerk kabel, wel op de stroom, reset knop achterkant ingedrukt houden tot ie rood gaat knipperen. Dan gaat de reset in werking en na een tijdje krijg je het paarse lampje. Vervolgens sluit je hem bekabeld aan op op je modem en laat je hem daar eens eerst pakweg een uur of 2 zitten. Wat mij betreft een hele nacht. Vervolgens haal je alleen de netwerkkabel los van de SW2. Dan zal die kortstondig rood worden en als het goed is daarna weer groen.

In mijn geval (en mogelijk ook de jouwe) was ik te ongeduldig en haalde ik de SW2 te vroeg van het modem af waardoor deze nog niet (helemaal) geconfigureerd was.


hoy jmwlvg

was jij zegt heb ik gedaan en naar de fabriek instelling gedaan en het lichtje werd paars daarna de weer aan de kabel gedaan en hij begon groen te knipperen (snel) en na even knipperde hij langzaam groen en na 6 uur toen ik weer thuis kwam was hij groen niet knipperend ik heb daarna de kabel eruit gehaald en binnen 20 seconden stond hij weer op paars de fabrieks instellingen dus 

nou weet ik t echt niet meer 


Kunt u op de KPN Box en SuperWiFi's inloggen?

Welke firmware staat er op?

Welk WiFi netwerk zenden ze uit? Is dat een zelfgekozen naam? Of zenden ze de standaard netwerknaam uit die achterop de SuperWiFi's of KPN Box staat?

Ik heb ergens opgevangen dat bij de nieuwe firmware er vanuit gegaan word dat je zelf een netwerknaam kiest. Als je alles default laat staan blijven de lampjes paars 🤔


het lukte allemaal niet dus via de chat een medewerker aan de lijn gehad heb alles gerest samen met die medewerker en de wifi punten ook helemaal gereset ook tv kastje eruit gehaald en toen startte t modem opnieuw open 1 versterker aan de kabel en de andere los ging nog niet van n leien dakje maar op een gegeven moment kregen we ze aan de praat en na een dik halfuur deden ze het allebei en zou mij naar een uurtje terug bellen (en dat deed hij) en t werkte nog 

dus een dikke pluim voor die mede werker


Reageer