Skip to main content

Wij hebben omdat we al zo lang slechte Wi-Fi hebben de slimme wifi versterkers gekocht na instaleren geplaats maar deze vallen steeds uit resultaat helemaal geen Wi-Fi meer kon gebeld samen weer geïnstalleerd na 1 dag vallen ze weer uit wat kunnen we nog doen


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

welk modem heb je @Nits ?


Zal ik vanavond even kijken 


Expedia box v10 


brand het lampje wireless op de V10 nog?


Wireless is uit en internet knippers lichtjes

 


ok,

Hoe branden de lampjes op het modem op het moment dat je geen wifi meer hebt?


En als je ´geen wifi hebt´,Ontvang je dan geen wifi signaal of krijg je de melding ´verbonden zonder internet´?


Geen Wi-Fi signaal op laptop staat er niet verbonden 

Mobiel gaat gewoon naar eigen internet

 


Dus het hele signaal valt weg?

Je ziet het netwerk op dat moment ook niet tussen de lijst van beschikbare netwerken staan?


Alles valt weg dan

 

 


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Dat zijn tv ontvangers die heb ik ook!

Deze Wi-Fi versterkers heb ik


Dus geen draadloze verbindingsets?? Dat is essentieel om te weten. Je hebt één super wifi met een kabel aangesloten aan het modem?


Ja 1 is bekabeld de andere staan op andere verdieping zonder kabel


Hoi @Nits . Erg jammer dat het aldoor wegvalt.

Heb je de stappen om de boel opnieuw te installeren al eens doorlopen?

 

 


Ja natuurlijk heb ik dat


Ik heb hetzelfde probleem, @Nits inmiddels al meer vooruitgang?


@Nits : Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan kijk ik met je mee.


@Erwin_ wil je dat bij mij ook doen we worden gek van de uitvallers. Eventueel dit naar een apart topic kopiëren?

 

Alvast dank!


@Wiellem : Zo te zien heb jij al een eigen topic. Ik raad je aan om dat daar met met mijn collega @Bram_  te bespreken.


Na een update werkt bedrade verbinding van SuperWiFi's kennenlijk niet zomaar meer. Zie voor een mogelijke oplossing: 

 


De wifi van de modem moet toch uitstaan? Zolang er geen mesh update voor is.


De wifi van de modem moet toch uitstaan? Zolang er geen mesh update voor is.

Na de laatste(?) update ergens in December werd de KPN Box 12 (volgens mij niet de Experia) OOK als SuperWiFi punt ingesteld zodat je er dan een extra hebt. Volgens de informatie van KPN hoeft sindsdien het 1e SuperWiFi punt ook niet meer als “vervanging” bij het modem te staan. Echter bij mij (en aan de forum-items te zien ben ik niet alleen) ging het fout omdat ik vanwege de afstand naar de schuur/garage minstens één SuperWiFi punt bekabeld moest aansluiten. Bij de eerste reboot (dus niet reset!) ging het meteen fout en liep het hele bekabelde netwerk vast. Volgens mij is een (zij het niet ideale) oplossing ook om inderdaad de WiFi op het modem helemaal uit te schakelen, maar dan mis je weer het extra WiFi punt. Zolang alles via WiFi werkt en er niet gereset wordt, want dat moet (al is het maar even) via de kabel, is er niets aan de hand. Mensen die geen bekabeld WiFi punt hebben zullen zolang ze niet resetten ook geen probleem hebben, maar steek in dan godsnaam niet zomaar een kabel van een WiFi punt in je netwerk want dan loopt alles vast.


De wifi van de modem moet toch uitstaan? Zolang er geen mesh update voor is.

Na de laatste(?) update ergens in December werd de KPN Box 12 (volgens mij niet de Experia) OOK als SuperWiFi punt ingesteld zodat je er dan een extra hebt. Volgens de informatie van KPN hoeft sindsdien het 1e SuperWiFi punt ook niet meer als “vervanging” bij het modem te staan. Echter bij mij (en aan de forum-items te zien ben ik niet alleen) ging het fout omdat ik vanwege de afstand naar de schuur/garage minstens één SuperWiFi punt bekabeld moest aansluiten. Bij de eerste reboot (dus niet reset!) ging het meteen fout en liep het hele bekabelde netwerk vast. Volgens mij is een (zij het niet ideale) oplossing ook om inderdaad de WiFi op het modem helemaal uit te schakelen, maar dan mis je weer het extra WiFi punt. Zolang alles via WiFi werkt en er niet gereset wordt, want dat moet (al is het maar even) via de kabel, is er niets aan de hand. Mensen die geen bekabeld WiFi punt hebben zullen zolang ze niet resetten ook geen probleem hebben, maar steek in dan godsnaam niet zomaar een kabel van een WiFi punt in je netwerk want dan loopt alles vast.

Klopt het softwareversie nummer op de V12 die mee kan draaien met de superwifis zowel bedraad als via wifi is 448. Een superwifi kan met dit versie nummer een draadloze verbinding onderhouden met de V12. Wel zijn er in deze versie nog een aantal gemelde problemen die niet bij iedereen opspelen maar waar nog een opvolg versie voor in de maak is.


Ik zie net met Wireshark, dat beide Wifi Extenders bij een reset (“fabrieks-reset”) een Boot Request doen met een “Client Mac address” d0:05:2a:22;22:22. Ik kan me voorstellen als je beide Extenders ongeveer gelijktijdig gebruikt dat dit fout gaat. Bovendien heb ik gemerkt, dat als het modem hier geen respons op geeft (omdat dit bijvoorbeeld geen vrij IP adres heeft, zoals in mijn geval) dat er continue DHCP requests blijven komen (met hele korte tussenpose) waardoor het netwerk kennelijk “verstopt”. Een soort (waarschijnlijk onboelde) DDOS aanval 🙂 lijkt het. Oplossing lijkt vooralsnog om in ieder geval een vrij IP adres te hebben, eventueel kan dit gereserveerd worden voor MAC adres d0:05:2a:22:22:22 (er van uitgaande dat alle Wifi Extenders hetzelfde gebruiken, zoals de twee van mij)