Skip to main content

Sinds een  week, wegvallende wifi. Opeens zie ik de wifi versterkers ook niet meer geregistreerd, staan. Al 2x hele proces doorlopen in KPN app. Lampjes wifi versterker branden groen, maar ze werken niet.

Echt heel onprettig ivm thuiswerken en boven tv kijken. 

 

Heb vorig jaar ook al een keer een monteur laten komen. Dat kost dan 50 euro en us van tijdelijke  aard. Kinderen zo snel door hun GB heen, dat is niet echt prettig. 

 

Wie heeft er oplossing. 

Dag @Renate18 welk type modem heb je en welke wifiversterkers?


Ik heb de kpn box 12 en 2 witte wifi versterkers van  kpn 


Hoi @Renate18 en welkom op het forum! Wel de bedoeling dat de wifi goed werkt, dus ik help je hier graag bij. Ik raad je aan om alles eerst te resetten. Koppel je SuperWifi punten los, reset je modem en reset vervolgens de SuperWifi punten door het resetknopje daarop 15 seconden ingedrukt te houden. Gebruik dan de KPN Thuis app om alles opnieuw te installeren. Ik ben benieuwd of je ze daarna wel in de KPN Thuis app ziet en of de wifi goed werkt! Mochten ze te zien zijn, maar mocht het wifi signaal nog niet optimaal zijn, doorloop dan de Wifi Manager.


Hallo Sanne,

Al diverse malen alles doorlopen. Maar helaas niets te zien in kpn thuis. Dinsdag komt er een monteur van kpn. Hopelijk kan hij het oplossen


Fijn dat er een monteur geregeld is. Laat je weten of het na het bezoek van de monteur op is gelost? Ik ben benieuwd wat de oplossing is!


Helaas kan hij het niet oplossen. Advies kpn bellen voor een kastje te bestekken voor wifi in het buitengebied. Even voor jullie wij wonen gewoon in een woonwijk,  maar daar is de wifi zo traag. Nou hopelijk is dit de oplossing.


Ik hoop het ook. Houd ons hier gerust op de hoogte! 


Zowel gisteren als vandaag contact gehad met KPN, blijkt dat we niet zomaar zo'n kastje kunnen bestellen. Nu gaan ze wederom kijken of ik hiervoor in aanmerking kom #hierwordjenietvrolijkvan


Dat duurt inderdaad even, maar gezien ze gaan kijken hoop ik dat je snel terugkoppeling krijgt. 


Ik denk dat ik hetzelfde heb, alles brand groen maar geen WiFi. Alles al een gereset vanaf afstand, zonder 220V, op resetknopjes… maar helaas na opstart dan even 2 a 3 minuten wifi… en dan pats gehele WiFi is verdwenen..zo waardeloos dit met schoolgaande kids..


Ja heel waardeloos, ik hoor verder ook maar niets van kpn! Inmiddels alweer 2 weken geleden dat ik een kastje zou krijgen. 

Heb vorige week wel gebeld voor extra mb's dat geven ze dan wel gratis. Maar verder hoor ik niets, moet ik dan weer een half uur in die wachtrij gaan staan om contact te krijgen. Baal hier zo van! 


@Paul 1971 Ik zie in je eigen topic dat het al gelukt is, fijn! 

@Renate18 Zou jij je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik kijken hoe het ervoor staat en waarom het kastje zo lang duurt. Eerder zei je dat er gekeken zou worden naar of je ervoor in aanmerking komt, nu geef je aan dat je het kastje krijgt. Die beoordeling is dus rond en je komt ervoor in aanmerking? 


Hoi hoi, mijn gegevens zijn aangevuld, de ene medewerker zegt dat ik het kastje krijg, de ander zegt dat er voor gekeken moet worden. Dus ik snap er zelf niets meer van.


Bedankt! Ik heb gekeken, en ik zie dat het niet mogelijk is om hier Sneller Internet Buitengebied aan te vragen met een 4G modem. Dat kan verschillende oorzaken hebben, de meest voorkomende is dat de mobiele zendmasten bij jou in de buurt niet goed genoeg afgesteld staan op je woning of niet genoeg capaciteit hebben hiervoor. Dus dat is voor nu helaas geen oplossing.

Wat ik wel zie is dat er glasvezel op de planning staat. Die lijkt nog in de opstartfase te zijn en ik kan de exacte details niet inzien, alleen dat je een haalbaarheidsonderzoek aan moet vragen. Ik raad je dus aan om contact op te nemen met KPN Netwerk. Zij zijn de partij die glasvezel aanleggen, en kunnen je verder informeren over de planning en wat je kunt verwachten. Als de aanleg hiervan niet al te lang op zich laat wachten, dan kun je overstappen naar een glasvezel aansluiting en is je internet een stuk sneller. 🙂


Blijf het heel vervelend vinden, dat aan de telefoon andere info wordt verstekt. Dus nu mag ik wederom zelf contact gaan leggen met kpn. 


Ik heb hier in de buurt gevraagd, de verschillende hebben ziggo en dat werkt wel prima. Dus ik denk dat ik maar ga overstappen dan kan ik ook weer gerust tv kijken