Skip to main content
Vraag

Wifi versterkers niet zichtbaar in overzicht van de Box 12

• 17 april 2025
  • 7 reacties
  • 120 keer bekeken

Dreamcatcher2007
Nieuwkomer

Sinds december 2024 tevreden gebruiker, tot 3 weken geleden, even de situatie, ik kom van Odido af en had daar altijd een ip range 192.168.1.xxx heel normaal en een aantal devices hier zitten vast in die range en kan ik niet meer veranderen, dus range van de Eperia 12 naar die range gezet, vanaf december geen enkel probleem wel nog met witte super wifi maar oke, overgestapt naar de zwarte na een aantal weken nog geen probleem, maar ineens zonder dat er ergens ook maar iets is veranderd knipperdeknipper, dus boekje van KPN gevolgd en whalla het werkte… met nadruk op werkte precies 3 dagen, ondertussen 3 monteurs verder, 2 modems vervangen, 1 voeding,het glasvezelkastje en in de wijkkast wat veranderd ivm demping en sinds gisteren lijkt het dus weer te werken maar voor hoe lang, ze zijn bekabeld aangesloten dus dat moet goed zijn, maar een ander raar ding is dat ik ze niet in het overzicht terug zie, geen extenders aanwezig, terwijl ik er 4 heb nu en die werken allemaal nu naar behoren, even zijsprong de monteur zei ook nog dat het door de iprange kwam dus die nu voor de zekerheid terug naar de fabrieksinstellingen gezet, vreemd maar goed, maar resultaat hetzelfde de extenders zijn niet te zien en ben benieuwd hoe lang het gaat werken.

Heb redelijk wat wifi domotica in huis wat op zich geen onderlinge communicatie heeft, smartlampen en dat soort dingen, zo heel verhaal maar waar zou ik nog wat kunnen zoeken waar het fout zou kunnen gaan en zeker omdat ik de extenders niet zie denk ik dat het weer een kwestie van tijd is.

7 reacties

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 18 april 2025

Ik heb een soortgelijkend probleem, in de webinterface staat onder mijn modem dat er inderdaad 2 extenders aanwezig zijn maar ik zie ze niet terug in mijn overzicht zoals dat eerst wel het geval was, rare is dat al mijn apparaten wel verbinding lijken te hebben met de 2 super WiFi 1 punten (witte extenders)

• 0 reacties
  • 18 april 2025

@Dreamcatcher2007 en ​@karloz_76 Als de SWFs goed werken (de lampjes branden continu groen) verschijnen ze meestal na verloop van tijd vanzelf in het overzicht in het modem. Wil dit niet lukken, dan hangt er soms iets in de administratie van het modem. Een herstart (een reset naar fabrieksinstellingen is meestal niet nodig) helpt dan vaak. Belangrijk is een beetje geduld zodat de apparaten in het netwerk zich kunnen aanpassen aan de nieuwe configuratie.

Ik zag hier in de community ook nog een advies van kpn om de cache en de cookies van de browser in je pc op te schonen om te voorkomen dat de browser een verlopen beheerpagina van het modem laat zien. Waarschijnlijk niet nodig, maar ook geen slecht idee.

Dreamcatcher2007
Nieuwkomer

Dank je wel maar helaas nee ze komen echt niet tevoorschijn,  maar had al gelezen dat het ook wel eens een bug in de huidge software kan wezen dat je niet alle devices ziet 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 april 2025

Bedankt voor het meedenken, ik verwacht ook dat het na een tijdje vanzelf weer verschijnt.

Ik wil het niet erger maken dus als alles werkt vindt ik het aanvaardbaar dat ik de extenders niet terug kan vinden in mijn netwerk, helaas daarmee dus ook niet alle apparaten die met de extenders verbonden zijn maar nogmaals het werkt  😐 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Dreamcatcher2007 Het kan inderdaad zijn dat je niet áltijd alles terugziet in de topologie van de Box 12, aan dat weergavedingetje wordt nog gewerkt in komende updates! Je kunt het laatste nieuws volgen in onze Product Updates, dan ben je altijd op de hoogte. 

Werken je SuperWifi's nu wel goed?

Dreamcatcher2007
Nieuwkomer

@Alexandra van KPN tot nu toe wel, ben heel benieuwd hoe lang record is 3 maanden dus.... wel raar dat je het interne ip nr niet kan verzetten zonder de wifi punten om zeep te helpen op den duur.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 april 2025
theowolrups schreef:

@Dreamcatcher2007 en ​@karloz_76 Als de SWFs goed werken (de lampjes branden continu groen) verschijnen ze meestal na verloop van tijd vanzelf in het overzicht in het modem. Wil dit niet lukken, dan hangt er soms iets in de administratie van het modem. Een herstart (een reset naar fabrieksinstellingen is meestal niet nodig) helpt dan vaak. Belangrijk is een beetje geduld zodat de apparaten in het netwerk zich kunnen aanpassen aan de nieuwe configuratie.

Ik zag hier in de community ook nog een advies van kpn om de cache en de cookies van de browser in je pc op te schonen om te voorkomen dat de browser een verlopen beheerpagina van het modem laat zien. Waarschijnlijk niet nodig, maar ook geen slecht idee.

Ik zal binnenkort uitproberen of herstarten helpt, ik neem aan dat de instellingen wel bewaard blijven ?Bedoel je trouwens dan de modem herstarten of het thuisnetwerk ?

Reageer