Skip to main content

Onze wifi werkt al zolang ik verhuisd ben naar dit adres (een jaar geleden) NIET NAAR BEHOREN!!!!!!! Na herhaaldelijk vragen of KPN alsnog mijn wifi optimaal kunnen maken, krijg ik te horen dat ik 75 euro moet betalen, terwijl de monteur in eerste instantie het doosje heeft geïnstalleerd en mijn wachtwoord fout had ingesteld, dat maakte volgens hem niet uit, want die kon je omzeilen en had je daarom toch niet nodig. Ik heb 2 wifi versterkers en die heb ik op 3 meter van elkaar hangen, omdat anders geen bereik genoeg is en ik geen wifi heb. Dit zou inhouden dat ik in mijn zaak 10 versterkers moet ophangen en dat lijkt me niet goed. Ik vind het in triest dat hier gewoon niets aan gedaan wordt, terwijl er al wel een jaar betaald wordt voor iets. waar ik niet van kan genieten. Ik ben beetje ten einde raad en daarom kom ik nu hier, hopelijk kan hier iemand me verder helpen.

 

"mijn zaak"?

Heeft u een bedrijf? Heeft u een zakelijk abonnement? 

Sluit de versterkers bekabeld aan. Want draadloos is en word het niks zo. Een monteur laten komen zal nutteloos zijn. Die kan ook niks meer dan een beetje resetten. Dat kunt t u zelf ook.


Natuurlijk is bij jou goed wifi mogelijk @De Wolkast . Wat voor modem en wifiversterkers heb je?


ze zijn al bekabeld, maar vanaf de versterker moet mijn computer binnen 2 meter zijn, anders werkt hij niet, daarom heb ik nu binnen 4 meter 2 versterkers hangen. Ik heb in totaal 500m2, dan moet ik er wel 10 ophangen, lijkt mer niet de bedoeling. De wifi manager heeft het hier nog nooit gedaan, dus inzicht heb ik zo ook niet wat er niet goed zou kunnen zijn

 


Hoi @Joep1965 , dank je voor je antwoord, ik ben wel erg benieuwd, lijkt me ook, maar ik ben hier niet heel erg in thuis. Ik heb een Box 12 hangen als modem en 2 witte ronde versterkers, daar zie ik geen types op staan

 


En die twee versterkers zijn direct met een kabel aangesloten op het modem toch?


dat klopt

met een switch


Weet je welke snelheid je hebt als je meet met een bekabelde pc of laptop?


dat heb ik niet zo voor ogen, ik heb het wel eens getest en dat is snel, ik heb een 50mbit abonnement maar wel op glasvezel

 


net weer getest, ik heb 72 mb download en 86 mb upload


wat gebeurt er met de wifi dekking als je 1 van de 2 versterkers uit zet? wifi nodes op 3 m afstand is nl niet de bedoeling, die gaan elkaar pesten.


dat begrijp ik, maar zonder de tweede heb ik geen internet en met wel, het is een noodzakelijk kwaad. Ik heb alleen nu op een andere plek ook internet nodig en wil het graag opgelost hebben, want die tweede moet eigenlijk ergens anders hangen.


Je hebt nu eigenlijk 3 wifi punten op een relatief klein oppervlakte staan als ik het goed begrijp?!


Als u de SuperWiFi's met een utp-kabel verbonden heeft, dan maakt de afstand tot het modem niet uit. Al is het 50 meter, naast de SuperWiFi moet u dan een goed WiFi verbinding hebben. Dat is bij u niet zo?

Heeftbu de SuperWiFi's al eens gereset met het kleine knopje achterop? Minimaal 15 seconden vast houden met een paperclip ofzo. Als de SuperWiFi's bekabeld aangesloten zijn, dan hoeft u daarna niets te doen. Na 5 minuten ofzo zou het WiFi goed moeten zijn.


ik heb de modem in de winkel van 200m2 en dat is prima, dan heb ik een kantine en kantoor die samen 40m2 zijn, er zit alleen een muurtje tussen, maar daar hangen nu dus 2 versterkers. Ik heb ook nog een magazijn en daar wil ik graag internet hebben, (nu is dat erg slecht) en wil daar eigenlijk 1 van die versterkers ophangen. Maar 1 versterker kan het kantoortje en kantine niet aan, hoe kan ik dit het best oplossen?

 


wat voor ruimte is het? veel staalconstructies? of folie op de ramen?

en heb je de hele boel al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen en weer opnieuw geinstalleerd? 

zitten er soms heel veel andere wifi netwerken in de buurt?


Eigenlijk zou u een zakelijk abonnement moeten hebben denk ik. Daar betaalt u meer voor, maar als u dan belt word u beter geholpen. 


de boel in fabrieks instellingen zetten heb ik niet gedaan, er hangen best veel dingen aan het internet hier en ik kan het me niet permitteren om daar iets niet werkend van te hebben, er zijn ook machines waarvan we het ip adres vast hebben gezet (ik niet overigens) en dit moet wel zo blijven. Er zit geen overdadig staal in het pand. Folie aan de buitenkant van het pand lijkt me niet erg belangrijk toch.

 

 


hoi @Nick83 , ik heb een zakelijk contract van 4 jaar afgesloten en wordt helemaal niet geholpen, wat vind je daarvan! Kan nu tijdens mijn werk met jullie tot een oplossing zien te komen, eigenlijk belachelijk.


wat ik zou doen is de wifi scanner erbij halen (kan ook een app op een android zijn) en even kijken hoeveel wifi netwerken er zijn en oo welk kanaal ze uitzenden. als iedereen op hetzelfde kanaal zit gaat het niet werken. andere rustig wifi kanaal instellen is dan de oplossing

 

als je overigens een zakelijk contract hebt, staat ook beschreven waar je ondersteuning oo krijgt. en ik kan me voorstellen dat ze wifi beperkt ondersteunen omdat dat afhankelijk is van vele factoren waar kpn geen invloed op heeft


ik snap het wel, ze beloven alleen dat ze alles voor je klaar maken bij installatie en alles perfect achterlaten, hier is niets gedaan en ik kan niet eens een wifi scan doen bij kpn, want die werkt niet, het is gewoon niet netjes, dat is het.

 


je kunt twee dingen doen, of in je ontkennende fase blijven hangen of proberen het op te lossen. hier op deze community kunnen we je helpen met dat laatste. 

dus kijk even of je aan een niet-kpn wifi scanner kunt komen (gratis software op pc of android telefoon) en we helpen je waar we kunnen


de boel in fabrieks instellingen zetten heb ik niet gedaan, er hangen best veel dingen aan het internet hier en ik kan het me niet permitteren om daar iets niet werkend van te hebben, er zijn ook machines waarvan we het ip adres vast hebben gezet (ik niet overigens) en dit moet wel zo blijven. Er zit geen overdadig staal in het pand. Folie aan de buitenkant van het pand lijkt me niet erg belangrijk toch.

U kunt probleemloos de SuperWiFi's resetten. Dat heeft geen gevolgen voor de instellingen. De instellingen staan allemaal in het modem. In de SuperWiFi's staat niks als u een KPN Box heeft.

Probeer eerst eens beide SuperWiFi's te resetten. Het modem doet u niets mee.


hoi @Nick83 , ik heb een zakelijk contract van 4 jaar afgesloten en wordt helemaal niet geholpen, wat vind je daarvan! Kan nu tijdens mijn werk met jullie tot een oplossing zien te komen, eigenlijk belachelijk.

Als u niet wilt resetten, dan houd het bij KPN heel snel op. Dan is het snel klaar.

Als er wel een gratis monteur zou komen, dan is ook het eerste wat die doet: resetten. Als die dat niet zou mogen van u, dan is die zo weer weg denk ik.


Kunt u inloggen op de KPN Box? Zet dan ook WiFi 6 eens uit. Zodat u alleen WiFi 2,4 en 5 Ghz heeft.

De witte SuperWiFi's ondersteunen namelijk geen WiFi 6. Mogelijk blijft uw apparatuur daarom aan de KPN Box hangen omdat ze denken dat da beter WiFi is

Achter Wireless Mode een optie kiezen zonder "ax". 


@De Wolkast Welkom op het forum. 

Wat balen om te lezen dat de wifi verbinding niet goed werkt. 

Ik begrijp dus dat het modem wel de winkel van 200m2 van wifi voorziet. Maar dat het in andere ruimtes voor problemen zorgt? 

Zeker op zo'n groot oppervlak (met waarschijnlijk verschillende ruimtes) is het lastig om overal goede wifi te krijgen. 

Ik begrijp dat het dus ook niet lukt om de Wifi Manager te doorlopen.

Zou het zo kunnen zijn dat je een kleinzakelijk abonnement en een consumentenabonnement in dezelfde mijnKPN account gekoppeld hebt?

Zou je ook je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt?