Skip to main content

Hier ook om de zoveel dagen beide superwifi punten op rood.  Ik word daar wel heel simpel van. Installatie kost 20minuten per wifipunt en dan nog een reset van je modem. Experiabox v12. Kan toch niet de bedoeling zijn dat dit telkens uitvalt.  Wat opvalt is dat de system uptime in de modem lijkt overeen te komen met de storing. Ik zet die modem niet uit. KPN doen jullie dit remote?  Willen jullie dan ook iemand langssturen die aansluitend alles komt installeren en herstellen?  Wat een troep heb ik gekregen. Mijn vorige oude box had beter bereik dan ik nu heb, drama. 

Hoi Erik, wij zullen niet bewust jouw verbinding onderbreken. Rood lampje op de SuperWifi geeft aan dat hij helemaal de verbinding kwijt is. Check, als dat gebeurt, ook eens de lampjes op jouw Box 12 of je daar wat rood ziet worden. Heb je glasvezel? Check dan ook de lampjes op het glasvezelkastje. Want dit klinkt mij eerder als een probleem ergens rond je modem en/of aansluitpunt, dan bij jouw SuperWifi.  


Superwifi werkt wel als ik deze bedraad aansluit. Draadloos wil hij geen verbinding meer maken ook niet als hij een halve meter naast de modem staat. En in de thuis app zie je sowieso de superwifi punten dan niet meer terug. Pas na een reset van de modem en een reset van de sw krijg ik alles weer op orde. Een week later op een random moment is alles weer rood. En zelfde verhaal. Kost uren tijd om alles weer opnieuw in te stellen. Trage troep. Alles lanpjes op de modem en glasvezel branden zoals ze dat horen te doen. 


Staan trouwens veel meer van dit soort klachten hier op het forum dus denk ik dat het echt niet uniek is wat ik hier zeg. 


Hoeveel SuperWifi heb je in gebruik, Erik? En zijn dit Superwifi 1 (wit) of SuperWifi 2 (zwart)?

Wil je ook je forumprofiel eens invullen? Kan ik even kijken naar gekke dingen in je aansluiting.


2x de superwifi2 zwart en de box12. 
superwifi 1 draadloos 1e verdieping. Niet veel meer dan fysiek 5m van de modem, kanaalplaatvloer zit er tussen  

2e punt op zolder zo ingeveer direct boven het eerste punt ook draadloos. 
 

thuis app zegt na installatie dat de positie perfect is 😅


Ik zie in de aansluiting geen gekke dingen. Maar, voor de zekerheid toch: heb je het glasvezelkastje al eens 2 minuten stroomloos gemaakt? Zo nee, wil je dat eens doen, en dan kijken of de verbinding tussen SuperWifi en Box 12 wel in stand blijft.