Skip to main content

Vanochtend waren er problemen met de glasvezelverbinding door vermoedelijk een update van KPN. Deze heb ik gelukkig op kunnen lossen  

Maar helaas werkt de SuperWifi nog steeds niet goed. Bekabeld brandt er wel een groen lichtje, maar in de thuisapp wordt aangegeven dat de app nog wacht op een reactie van mijn wifiversterkers. 

Wanneer ik vervolgens probeer om de punten toe te voegen krijg ik na het scannen van de QR code een melding dat er geen SUPERwifi punt is gevonden.  
Het vreemde is echter dat ik helemaal geen wifi meer heb wanneer ik de versterkers loskoppel van mijn modem (Box 12). Dus ze doen nog wel iets.

Ik heb het modem en de Wifiversterkers al gereset, ook heb ik geprobeerd om de Wifi van het modem zowel handmatig aan te zetten als door in te loggen. Maar niets werkt. 

Als u nu eens niet de thuis app gebruikt? Maar gewoon inlogt op http://mijnmodem.kpn? Wat ziet u dan?


Dan zie ik dat de Wifi van het modem is uitgeschakeld en wanneer ik deze aanzet, kan ik dit niet bevestigen en verschuift de knop na een halve minuut of zo vanzelf weer terug naar uit. 
Verder durfde ik niet echt te gaan omdat ik daar te weinig kennis voor heb. 
 


Bijzonder... bij de KPN Box 12 hoort het WiFi gewoon aan te blijven staan. Kunt u het WiFi op de box misschien aanzetten met de knop aan de zijkant? 

 


Nee helaas, dat heb ik ook al geprobeerd. Maar ik heb vanmiddag een fabrieksreset uitgevoerd in de hoop dat ik de Wifi inderdaad handmatig aan kan zetten. Inmiddels knippert het Wifilampje op het modem wel, maar ik heb nog steeds geen Wifi. En wat nog vervelender is, inmiddels ook geen bekabeld internet meer. 


Nadat ik de glasvezelaansluiting weer heb gereset, werkt in ieder geval de bekabelde verbinding weer. 


Inmiddels is de monteur geweest en bleek het modem defect. Het probleem is dus opgelost.