Skip to main content
Beantwoord

Wifiversterkers werken niet goed samen

  • 8 August 2024
  • 11 reacties
  • 89 keer bekeken

 

Onlangs heb ik een derde superwifi punt gekocht. Helaas werkt deze niet samen met de andere twee punten. De hierboven staande SWP2 punten werken goed samen maar het SW2 punt niet. De wifipunten hebben ook een andere webinterface. Ik gebruik een Zyxel router (dus geen kpn). Mijn vraag is hoe ik de 3 superwifipunten kan laten samenwerken en hier 1 wifinetwerk van kan maken? 

Andere webinterface. Dat betekent foute boel dus. Heeft u op de 2 punten die u al had de nieuwe KPN firmware staan misschien? 

En op de nieuwe SuperWiFi nog niet?

 


Precies dit, beide geven echter aan dat de meest recente firmware is geïnstalleerd:

 

 

 


3.00.31 is niet de nieuwe KPN firmware. Kunt u deze eens een fabrieksreset geven?


Inderdaad al een paar keer gedaan (reset button tot rode lampje knippert) met hetzelfde resultaat :(


U heeft Zyxel router. Zit u bij een andere provider? Of bent u gewoon KPN klant? 


Inmiddels bij een andere provider maar gebruik dus nog wel de wifipunten.


Dan ben ik benieuwd wat een KPN medewerker hier over zegt. Ik vrees dat het updaten dan helemaal niet kan. Ik ben bang dat da alleen op KPN's eigen netwerk kan.

Wacht even geduldig af, er gaat er hier binnen enkele dagen 1 reageren. 


Dank Nick, ik wacht af!


nee dat updaten van de “oude” firmware naar de “nieuwe” firmware gaat inderdaad alleen via een KPN verbinding. en dan ook alleen als het modem al voorzien is van deze “nieuwe” firmware.

als je de firmware eenmaal hebt, kun je wel gewoon de laatste updates ophalen. maar updaten van de “oude” naar de “nieuwe” firmware gaat dus helaas niet.


nee dat updaten van de “oude” firmware naar de “nieuwe” firmware gaat inderdaad alleen via een KPN verbinding. en dan ook alleen als het modem al voorzien is van deze “nieuwe” firmware.

als je de firmware eenmaal hebt, kun je wel gewoon de laatste updates ophalen. maar updaten van de “oude” naar de “nieuwe” firmware gaat dus helaas niet.

Ik vrees het ook. Als je wil updaten zal er een KPN modem in de keten moeten zitten @Fruitmand .


nee dat updaten van de “oude” firmware naar de “nieuwe” firmware gaat inderdaad alleen via een KPN verbinding. en dan ook alleen als het modem al voorzien is van deze “nieuwe” firmware.

als je de firmware eenmaal hebt, kun je wel gewoon de laatste updates ophalen. maar updaten van de “oude” naar de “nieuwe” firmware gaat dus helaas niet.

Ik vrees het ook. Als je wil updaten zal er een KPN modem in de keten moeten zitten @Fruitmand .

Dat is eigenlijk onacceptabel. Ook niet KPN klanten hebben recht op updates. Zeker in deze situatie waarbij de SuperWiFi's dus niet samenwerken door verschillende firmware versies.

Ook in verband met KPN's groene ambities is het van belang dat klanten die overstappen naar een andere provider de SuperWiFi's gewoon kunnen blijven gebruiken. 


Reageer