Skip to main content
Beantwoord

Vergoeding gevraagd voor aanschaf nieuwe Superwifi punten

• April 8, 2025
  • 10 reacties
  • 125 keer bekeken

Ik ben benieuwd of meer mensen het volgende probleem ervaren. Na een update in mijn postcodegebied werkten mijn wifiversterkers niet meer. Alles gedaan via de tips in mijn kpn en verschillende medewerkers aan de telelefoon gehad. Het bekabeld pushen van de update naar de wifiversterkers had geen resultaat. Lampje van de wifiversterkers Bleef rood ipv groen. Toen maar een kpn monteur laten komen. Die kreeg het ook niet voor elkaar. Hij gaf aan dat het probleem met de updates en de wifiversterkers vaker voorkomt. Ik heb toen de nieuwe zwarte wifiversterkers aangeschaft om vervolgens maar in conclaaf te gaan met kpn. En ja de nieuwe wifiversterkers werken wel. Ik heb inmiddels al 2 x telefonisch contact gehad met kpn waar het probleem erkent wordt en aangegeven dat dit een bekend probleem is. Er zou contact met mij worden opgenomen voor een oplossing/ vergoeding voor de nieuwe wifipunten. Kennelijk is de lijst met klanten waar het speelt lang. Inmiddels weer weken verder en ik hoor maar niks. Nu is een klacht indienen bij kpn ook vrij lastig dus daarom maar langs deze weg. Ben ook vooral benieuwd of meer klanten deze problemen ervaren? Kennelijk kon de hardware de update niet aan maar het lijkt stil gehouden te worden door kpn. Een oplossing richting deze klanten is wel op zijn plaats.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Richard wifipunten, welkom op onze community! De nieuwe software voor de superwifi punten heeft wat voeten in de aarde. Als je er met de tips hier op de community niet uitkomt is bellen vaak wel de beste volgende stap. Inhoudelijk kan ik je met een oplossing of vergoeding niet helpen hier maar ik begrijp dat dit al wel bij onze collega's ligt. 

Mocht je daar verder nog vragen over hebben kun je met ons bellen op 0800-0402 of een terugbelafspraak voor maken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • April 8, 2025

Er zijn idd veel klachten over dit probleem, lees het forum maar eens door.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 10, 2025

Hoi ​@Richard wifipunten, welkom op onze community! De nieuwe software voor de superwifi punten heeft wat voeten in de aarde. Als je er met de tips hier op de community niet uitkomt is bellen vaak wel de beste volgende stap. Inhoudelijk kan ik je met een oplossing of vergoeding niet helpen hier maar ik begrijp dat dit al wel bij onze collega's ligt. 

Mocht je daar verder nog vragen over hebben kun je met ons bellen op 0800-0402 of een terugbelafspraak voor maken.

Ha Thomas als het goed is gaat het probleem nu opgelost worden. Inmiddels een collega van jouw gesproken die heel concreet en zwart op wit per mail de oplossing heeft geboden. Daarvoor was het allemaal wat vaag vandaar mijn frustratie. Alsnog bedankt voor de oplossing.

mvg 

richard 

Leen59
Wijsgeer
  • April 16, 2025

En wat is die oplossing?

Dat is op zich wel leuk om te vermelden idd 😁. Ik krijg de twee nieuwe wifiversterkers volledig vergoed. 

Leen59
Wijsgeer
  • April 16, 2025

Jammer dat er geen algemene oplossing is.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 16, 2025

Advies wat ik kan geven is om als het absoluut niet lukt om een monteur te vragen. 9/10 keer krijgen wij het toch voor elkaar, en zo niet hebben wij altijd de optie om alsnog kosteloos een wifi punt te vervangen.

Leen59
Wijsgeer
  • April 16, 2025

Wat kan een monteur dan verder dan alle aangedragen opties te proberen?

ik ben zelf ook techneut.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 16, 2025

Zoals ik al zei, als het echt niet lukt omwisselen.

Maar wij kunnen in sommige gevallen wat meer, we zien of een modem bijvoorbeeld een goede achterliggende koppeling met ons systeem heeft. Dit is nodig om te updaten en om de juiste firmware naar wifi punten te sturen. Als dit er niet is dan zit jij te hannessen met een wifi punt terwijl het probleem dieper ligt. En zo zijn er nog wel meer dingen waarbij wij soms net wat meer kunnen zien, of meer verstand van hebben dan de klant. 

Leen59
Wijsgeer
  • April 16, 2025

Maar als de juiste firmware er op staat en alle instellingen kloppen zou het toch gewoon goed moeten werken lijkt mij.