Skip to main content

Ik heb de witte super WiFi geïnstalleerd.

Nu heb ik helemaal geen WiFi meer.

Zelfs als ik de super WiFi van mijn box 12 afhaal heb ik geen WiFi.

De groene lampjes op de box branden allemaal.

Zelf een reset gedaan op de box en op internet.

KPN gebeld en deze hebben de box ook gereset.

Nog steeds geen WiFi.

Iemand een idee?

Heeft u wel internet op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Ja bekabeld werkt het wel.

 


Inmiddels de laptop op de router ingelogd.

Weer gereset en nu zonder super WiFi werkt de router weer.

Ik breng de super WiFi maar terug naar de KPN winkel.

Hij herkent de super WiFi nu wel maar ik kan er niets mee.

0 snelheid als ik ze weer aangesloten heb.

Dinsdag maar even naar de winkel.

bedankt voor je reactie.


De v12 bestuurt de superwifi. Er kan ook nog een volgordelijksprobleem zijn omdat ze onderling communiceren met elkaar. Reset de superwifi zonder kabels (sateprikker totdat deze aantal malen knoppert). Deze moet na enige minuten paars branden.  Dit is de bevestiging van fabrieksstand.Zo laten voorlopig. Nu de v12 resetten ( ook geduremde ongeveer 20seconden sateprikker)en deze helemaal laten bijkomen. Minuut of 10. Nu pas de paarse superwifi met een ethernetkabel aansluiten gedurende 10 min. Deze kan nu evt losgetrokken worden en zou dan draadloos moeten verbinden.


Goedemiddag ,

 

bedankt voor je reactie.

ik heb het gedaan zoals je had aangegeven.

Nu doet de ene super WiFi het wel maar ik kom er nog steeds niet op.

De andere erbij gezet maar die doet niets.

Ik heb vorige week de snelheid verhoogd naar 200 mbs.

Gisteren haalde ik die snelheid inderdaad in de woonkamer .

Alleen op het modem.

Nu zonder dat er iemand thuis is rond de 50 up en down snelheid.

Ik ga volgende week maar weer eens bellen.

Als ze me nu maar niet weer gaan resetten want dat helpt dus niet.

 

 


@Tomdw Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het installeren van de Superwifi punten zoveel moeite kost. 

Wellicht dat je met ons topic over de installatie van de Superwifi punten al verder kunt komen? 

Ik begrijp dus dat het eerst punt wel werkt, maar dat je "er niet op komt". Wat bedoel je hier precies mee? 

 


Goedemiddag Rutger,

We zijn momenteel op vakantie dus ik ben pas in de loop van volgende week thuis.

Ik ben gisteren dus ook niet in de KPN winkel geweest.

De ene super WiFi die nu een signaal geeft ( de WiFi streepjes) kan ik dus niet inkomen.

Als ik er wil inloggen dan zegt hij dat ik de verkeerde code gebruik.

Degene die achterop de super WiFi staat en degene die ik gebruik voor het modem zijn verkeerd volgens de super WiFi.

Ik heb ook het WPS knopje al meerdere keren ingedrukt en dan op mijn modem of andersom maar geen verschil.

Op internet verschillende methodes gezien en gedaan maar geen resultaat.

Ik moet wel zeggen dat ik deze super WiFi in de KPN winkel gehad heb zonder verpakking.

Misschien dat hij al was terug gebracht.

Volgende week eerst even langs de winkel.

 

 


Goedemiddag Rutger,

 

Ik heb gisteren maar weer eens gebeld met de KPN .

Mijn kinderen hadden weer meteen klachten met gamen bij thuiskomst.

Ik moet zeggen! ik ben uitermate goed geholpen door een vrouw.

Het bleek dat mijn WiFi op mijn oude modem naam stond(is dat mogelijk?)

Ze heeft deze weer op het KPN modem gezet en ik had na haar reset een snelheid van 200 en 320 up/down.

Nadat 1 van mijn kinderen ging gamen nogmaals de snelheid gemeten en die bleef goed.

Vervolgens de mevrouw bedankt en wij hier allemaal blij.

Helaas van korte duur want een half uur later werd mijn vrouw er op internet al uit gegooid.(snelheid iets later weer 30up en down)

Ik ben vanmorgen naar de KPN winkel gegaan met modem en super WiFi .

Ze sturen een nieuw modem op.

Ik hoop dat het probleem dan wegblijft.

 

groeten Tom


Als het bij het nieuwe modem nog steeds niet werkt, zet dan eens WiFi 6 uit op de KPN Box. Dat ondersteunen de witte SuperWiFi's niet.


Ik heb het opgegeven.

Iemand van KPN adviseerde mij om tv erbij te nemen en dan proberen 2 zwarte super WiFi er bij te krijgen.

Dat lukte helaas niet in door de telefoon.

Toch maar 2 tv modems er bij besteld, vervolgens werd ik doorgeschakeld om mijn Ziggo tv op te zeggen.

Daar hoor je dan dat ze dat niet doen als je KPN klant bent.

Vervolgens zei deze meneer dat ik maar 1modem had besteld en dat hij deze bestelling ging annuleren en er een nieuwe bestelling werd gemaakt.

Dus ik zaterdag naar de KPN winkel om 2 zwarte super WiFi’s te halen en tja dan moet ik niet €100 betalen voor 2 stuks maar €200 (?)

Alleen op internet waren ze €50 per stuk.

Dus ik zei : ok dan bestel ik het nu direct op de I pad en neem ze dan mee voor de internet prijs?
Maar nee dat deden ze niet.

Dus na 33 jaar dan maar eens bij een ander proberen.

En zaterdag middag kwam er 1 ! Tv modem binnen.

Jammer.


Ze sturen een nieuw modem op.

Heeft u dit modem nu ontvangen? 


Ja interne T modem vervangen maar upload snelheid 1,2 mbs in de slaapkamer met de deur open en het modem in de gang?
Boven nog steeds geen internet en na 20 min riep mijn zoon: internet ligt eruit.

De witte super WiFi heb ik ingeleverd bij de KPN winkel.


Heeft u nu wederom een KPN Box 12? En u heeft nu dus geen SuperWiFi's meer? En wat nu?

Waar gamen de kinders op? Pc? Laptop? Console? 


Ja ik heb weer een box 12 gekregen maar zonder verbetering.

Geen super WiFi meer.

Ik heb een tp link gekocht en deze boven in de gang gezet .

Het grappige is nu dat ik beneden een betere WiFi heb op de tp link dan de KPN box.

De tp link zit met een ethernet kabel aan de KPN box.

Boven nu ook betere WiFi ook al klaagt mijn ene zoon nog steeds dat de WiFi soms weg valt en de Ping snelheid van 5 naar 90 en soms op 90 blijft.(laptop)

Deplaystion 5 zit nu rechtstreeks met een ethernet kabel op het KPN modem en valt ook regelmatig uit met dezelfde Ping problemen.

 

 

 


Ok. Heel verstandig om zelf een oplossing te zoeken en iets aan te schaffen van een ander merk. 

Maar ... als die Playstation nu bekabeld aangesloten is, dan hoort die wel goed te werken natuurlijk.

Heeft u glasvezel? Of een koper aansluiting? 


Ik heb glasvezel.


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Nee ik heb een tp link Archer 1200.


Ik raad je aan om helemaal opnieuw de boel te installeren.  Stap voor stap en iedere keer goed kijken of en wat er mis gaat.  Dus eerst alle apparaten van het modem halen. Ook alle apparaten die wifi gebruiken.  


Bedankt voor het advies maar we gaan over een paar weken over naar Ziggo.


Ok graag gedaan.  Zorg er dan wel voor dat je netwerk na het modem goed is want daar gaat het mis. Wifi is niet aan een provider gebonden namelijk. Hou er ook rekening meer dat Ziggo met coaxkabels werkt. Maar het komt vast goed.


Nog even een nabericht.

De tp link heeft ook 5G en daar hebben we nu alle spullen die via WiFi werken op gezet 

Nu is mijn WiFi de hele tijd stabiel en snel op de tp link 5G zowel boven als beneden.

Toch wel apart dat ik op het KPN modem nog steeds geen stabiel signaal heb.


@Tomdw Dat is inderdaad erg vreemd. 

Vooral ook omdat het modem natuurlijk het signaal naar deze versterker stuurt. 

Dus op de versterker is de verbinding stabiel met de kabel.

Maar op het moment dat een Playstation met de kabel aangesloten wordt is deze instabiel?


160/140 down /up op tp link 

De PlayStation is nu aan het gamen op de tp link met de kabel.,Netflix op PlayStation 4 met wifi

Beneden  een laptop op de WiFi en mijn vrouw op de WiFi met haar I pad.

Deze staan allemaal op de tp link.

Nu meet ik ook meteen op de KPN WiFi en meet ik 24;6 en 26;3 mbs.

De Ping snelheid is op beide 6 ms