Skip to main content
Beantwoord

Witte SuperWifi1 verbindt niet met zwarte SuperWifi2, wat te doen?

  • 9 August 2024
  • 6 reacties
  • 61 keer bekeken

afgelopen weken van allesĀ geprobeerd m.b.v. kpn klantenservice , alles opnieuw gereset opnieuw gekoppeld wifi opnieuw opgebouwd verschillende plaatsingen gedaan etc. etc. , blijft helaas hooguit uurtje werken maar de witte wifi (2 stuks) en zwarte wifi (1x) verbinden maar niet met elkaar , ze verbinden beide continu met het modem waardoor degene die boven staat continu Ā slechte verbinding heeftā€¦Ā terwijl de andere superwifi dichterbij staat dan de kpn exp.Ā box 12Ā Ā !

inmiddels glasvezel maar ook dit geeft geen verbetering , advies van medewerker om de witte (2 stuks) te vervangen voor de zwarte , aangegeven dat ik niet nogeens zoveel geld ga uitgevenĀ helaas mag diegene dat niet zelf beslissen dus ik word pas teruggebeld op donderdag 15 aug !!!!!!!Ā 

zo vermoeiend allemaal..

heb destijds alle 3 de punten gekocht (eerst 2 witte latere tijd 1 zwarte erbij )

de rest van het gezin is er al langere tijd klaar mee en wilt graag overstappen naar ziggo ..iemand ervaring met ziggo wifi ?

of weet iemand of de witte vervangen door de zwarte echt de oplossing is?

alvast bedankt!

vr grĀ 

Ā 

U wilt de SuperWiFi's als een ketting achter elkaar rijgen. Dat wil soms lukken. Maar meestal werkt dat gewoon niet. In principe is mesh ook nooit zo bedoeld geweest.Ā 

U zult gewoon een kabel naar boven moeten leggen en de SuperWiFi's bekabeld aan moeten sluiten.

Glasvezel heeft hier helemaal niets mee te maken. Die ligt buiten. Niet binnen in huis.


tja we hebben juist op advies destijds van kpn ,zodat alles draadloos boven goed werkt, Ā de superwifi punten aangeschaft , ik ga toch echt geenĀ bekabeling aanleggen ! de 2 witte punten verbinden prima met elkaar alleen de zwarte niet met de witte , ben benieuwd of het probleem echt oplost door 3 zwarte te plaatsen ā€¦

glasvezel heeft idd geen invloed op wifi , maar de medewerker van kpn gaf aan dat doordat er graafwerkzaamheden zijn geweest miss dingen geraakt zouden zijn dusĀ Ā weĀ moesten afwachten wanneer de glasvezel echt aangesloten was of dit wel goed werkt en misschien toch wel invloed kon hebben maar helaas nul invloed..Ā 


tja we hebben juist op advies destijds van kpn

Dat advies kreeg u omdat u geen kabel naar boven heeft. Wil nog niet zeggen dat da het beste advies is.


Hallo @genXĀ ,

Er zijn vele duizenden klanten waar de zwarte SuperWiFipunten prima werken zonder bekabeling.Ā 
Ā 

Als dat niet zou werken, zou het forum hier vol staan met klachten. En dat is niet zo.Ā 
Ā 

Dus het proberen waard.Ā 


Dat klopt ! Zolang ik maar niet opnieuw de kosten krijg om ze aan te schaffen šŸ˜‰ hoop dat de rest van het gezin nog geduld heeft om te wachten tot 15 augustus Ā voordat ze overstappen šŸ˜¬


Hoi @genX, welkom op onze community! Ik zie dat er al mooi meegedacht wordt. We hebben hier ook een handig artikel over!


Reageer