Skip to main content

Hallo,

 

Sinds een paar dagen branden er op twee van mijn superwifi punten een rood lampje. Voordat er allerlei oplossingen aangedragen worden ben ik benieuwd of dit een bekend probleem is. Ik heb een experia box 12 en witte superwifi punten. In totaal heb ik drie wifi punten, die in de huiskamer is wel groen.

Het gekke is dat in de opstelling die ik heb al meer dan drie maanden gewoon groene lampjes heb en dat dit ineens anders is. Ik krijg de wifi punten ook niet meer op groen, ook niet na reset en bekabeld aansluiten op de modem.

Kan iemand mij adviseren?

mvg Erik

Neem onderstaande link even door

 

https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dwifi%2Den%2Dwifi%2Dversterkers%2D134/superwifi%2Drood%2Dlampje%2Dof%2Dcontinu%2Dgroen%2Dknipperend%2Dlampje%2D580191


Dag Jimny, bedankt voor je antwoord, deze had ik ook gevonden. Waar ik meer mee zit is dat de situatie zonder aanwijsbare oorzaak ineens anders is.  Weet jij wellicht hoe het kan dat twee super wifi versterkers op rood staan? 

groet Erik


@MullerE het enige waar ik aan denk dat de superwifi's te ver afstaan van je modem wat wellicht een update heeft gehad 


@jimny ,  dan rest mij een modem reset denk ik. Bedankt voor het meedenken!


@jimny ,  dan rest mij een modem reset denk ik. Bedankt voor het meedenken!

Ben je nog verder gekomen, ik ben even benieuwd hoe het er nu voorstaat? 


Ik heb nog geen tijd gehad om de modem te resetten. Remco kan jij aangeven waarom na maanden groene lampjes het ineens anders is? Is er aan de kant van KPN iets gaande?


Exact aangeven kan ik het niet maar ik zie wel meer signalen op het forum na onze laatste update. We hebben deze signalen intern ook teruggekoppeld naar de ontwikkelaars. Je kan nog even de stappen volgen op deze pagina


Goedemorgen, na een volledige reset van het modem en het opnieuw koppelen van de super wifi punten met kabel is alles weer operationeel. Het vervelende is dat dit zoveel tijd kost, met name als ik verbinding nodig heb voor thuiswerken.

Ik ben gewoon benieuwd hoe dit kan, de oplossing is er gelukkig. Ik heb de laatste tijd wel vaker gehad dat ook de TV apps niet helemaal lekker werken, pas na het restarten van het tv kastje werkt alles weer, dus het zal wel te maken hebben met de updates die KPN doet.


Begrijpelijk en ik zou je graag een antwoord willen geven maar ik kan dit niet direct aan een grondoorzaak koppelen. Open gerust nog even een topic als ik nog iets voor je kan doen.


Reageer