Skip to main content
Vraag

1 van de 3 SuperWifi's blijft op oude firmware

• July 12, 2026
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

Runnfast
Nieuwkomer

• Box 12 firmware: V12.C.25.08.16
  • Drie zwarte SuperWifi 2 Extenders 
  • Een nog op firmware 3.00.31.
  • Twee op firmware SW2.C.25.05.08 en werken als SuperWifi-Extender
  • Een is zichtbaar als apparaat, maar niet als SuperWifi.
  • Factory reset van zowel modem als extenders meerdere keren uitgevoerd.
    werkende superwifi losgekoppeld, zodat de niet werkende zou kunnen bijwerken. mislukt!
  • Rechtstreeks aangesloten op de Box 12 zonder tussenliggende switches.

• Afgelopen zaterdag samen met klantenservice alle stappen (nogmaals) doorlopen. Het leek er even op dat het probleem zich had opgelost, maar helaas. 
  • Hierna nogmaals alle stappen doorlopen.

De vraag: kan de superwifi die zich niet bijwerkt worden omgewisseld, want ik begreep dat de firmware niet meer actief gepushed wordt.

Of is er nog een andere oplossing, want 2 dagen bezig zijn met iets simpels als een update is over-the-top.

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Runnfast. Welkom op de KPN Community! Niet zo fraai dat de laatste SuperWifi niet wil updaten naar de laatste firmware. 

Goed dat je zelf al heel veel geprobeerd hebt om 'm wel te helpen naar de nieuwste firmware en dat je het ook nog een keer geprobeerd hebt met de klantenservice. Dan zijn de mogelijkheden die je zelf hebt wel uitgeput eigenlijk. Normaal zou ik je dan vragen om te bellen met onze klantenservice om een storingsformulier aan te laten maken, maar ik zie dat je alle benodigde informatie al hebt ingevuld in je profiel. Heel erg bedankt! Dus ik doe dat gelijk voor je. Dan komt dit formulier terecht bij een afdeling die zulke verzoeken behandeld en die nemen dan contact met je op op het nummer wat eindigt op 532. 

Laat maar weten of je een belletje hebt gehad en hoe het uiteindelijk opgelost is. 

Runnfast
Nieuwkomer
  • Auteur
  • July 17, 2026

Een email gehad, met hierin een hoop tekst. (Deze is voor je denk ik wel terug te lezen)
Resultaat: de 2 werkende superwifi punten zijn vervangen voor dezelfde, met ook dezelfde firmware. Alleen het serienummer is nieuwer ;-)

De derde superwifi, welke niet bijgewerkt wordt, is niet vervangen.
Ik heb nog een keer gebeld met de ks, maar die gaf aan dat ze daar niet aan konden beginnen….

Raar verhaal.
Ik moet de “oude” retour sturen, waarheen is mij nog niet bekent, want geen label ontvangen.

Kortom:
Een hoop werk, weinig resultaat…

• Nieuwkomer
  • July 19, 2026

Hier precies hetzelfde probleem. Al mijn SWP (6 stuks) worden niet herkend omdat de firmware te oud is.

Wat kan ik doen?
Kan ik ze omruilen bij KPN, want het zal toch niet zo zijn dat ze gewoon niet werken en iedereen met verouderde firmware pech gehad heeft??

Hartelijke groet