Skip to main content
Antwoord

4 Superwifi punten vallen constant uit

• October 25, 2025
  • 14 reacties
  • 93 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb 4 van die witte superwifi versterkers en constant vallen ze alle 4 uit. Dat er één uitvalt, dat zou kunnen, dan zou hij wel eens stuk kunnen zijn, maar alle 4, dat kan gewoon niet, dan is er iets anders aan de hand. Ik heb al tig keer met KPN gebeld en dus ook al tig keer alle procedures doorlopen om alles opnieuw op te starten, zonder resultaat. Tijdens het laatste gesprek werd me doodleuk verteld dat ik maar 4 nieuwe versterkers moest kopen. 4 keer 62 euro vind ik niet normaal. Ik heb die dingen nu zo'n 4 jaar en ze hebben altijd goed gewerkt, en nu, na een software update of iets dergelijks, werkt er niks meer. Ik vind dat KPN het er zich erg makkelijk vanaf brengt door te zeggen: koop maar gewoon nieuwe. Inderdaad, op zijn minst fifty fifty zou ik zeggen. Ben dus echt niet tevreden hoe KPN hier mee omgaat. Ik ben onderhand zover dat ik ga kijken of ik over kan stappen op een andere provider.

Groeten, 

Joost

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@JoWiel . Welkom hier.

Dank voor je uitgebreide bericht. Begrijpelijk dat je er zo klaar mee bent, want wat je beschrijft klinkt allesbehalve normaal. Zeker niet als al je vier SuperWifi punten tegelijk problemen geven, terwijl ze jarenlang prima gewerkt hebben. Dat wijst inderdaad niet op een defect in één versterker, maar eerder op iets dat in de software of in de verbinding zelf misgaat. Je bent bekend met onze kennisbank en de verschillende artikelen die we hiervoor online hebben staan? 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook wat verbaas over het advies dat je gekregen hebt. We bieden wél ondersteuning op onze hardware, zolang die niet sterk verouderd is,. Het lijkt me dus goed dat we dit verder gaan onderzoeken, in plaats van direct te adviseren om alles te vervangen. Even voor mijn beeldvorming: We hebben het over de SuperWifi 1 toch?  (die witte ronde )

Zou je kunnen aangeven welk modem je gebruikt, en of de versterkers allemaal bekabeld of draadloos gekoppeld zijn? Dan kijken we even mee of er iets in de verbinding of firmwareversie te verklaren valt.

Voordat je dit doet, doorloop ook even het kennisbank artikel wat ik hierboven gelinkt heb. Daarin staat een stappenplan om alles stabiel online te krijgen. 

14 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 28, 2025

Hoi ​@JoWiel . Welkom hier.

Dank voor je uitgebreide bericht. Begrijpelijk dat je er zo klaar mee bent, want wat je beschrijft klinkt allesbehalve normaal. Zeker niet als al je vier SuperWifi punten tegelijk problemen geven, terwijl ze jarenlang prima gewerkt hebben. Dat wijst inderdaad niet op een defect in één versterker, maar eerder op iets dat in de software of in de verbinding zelf misgaat. Je bent bekend met onze kennisbank en de verschillende artikelen die we hiervoor online hebben staan? 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook wat verbaas over het advies dat je gekregen hebt. We bieden wél ondersteuning op onze hardware, zolang die niet sterk verouderd is,. Het lijkt me dus goed dat we dit verder gaan onderzoeken, in plaats van direct te adviseren om alles te vervangen. Even voor mijn beeldvorming: We hebben het over de SuperWifi 1 toch?  (die witte ronde )

Zou je kunnen aangeven welk modem je gebruikt, en of de versterkers allemaal bekabeld of draadloos gekoppeld zijn? Dan kijken we even mee of er iets in de verbinding of firmwareversie te verklaren valt.

Voordat je dit doet, doorloop ook even het kennisbank artikel wat ik hierboven gelinkt heb. Daarin staat een stappenplan om alles stabiel online te krijgen. 

Erwin van KPN
Moderator

Ik heb niks meer gehoord,. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze hier gerust!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 7, 2025

Hallo Erwin, 

Sorry voor de late reactie. Ik gebruik de versterkers bekabeld. Ik heb een V12 modem, zo'n zwarte. Ik heb inmiddels wéér alles gereset. Stroom er minimaal een uur afgelaten en daarna weer stroom erop gezet en rechtstreeks verbonden met de modem. Vervolgens de versterker minimaal een uur aan de modem laten hangen, daarna de versterker verplaatst naar zijn eigenlijke locatie. Versterker blijft 2-3 dagen goed werken waarna hij weer uitvalt, er brand dan ook geen lampje meer op de versterker. Na stroom er weer af en op gaat het weer een paar dagen goed en dan vallen ze weer uit. Zoals gezegd hebben alle 4 mijn versterkers hier last van, kan geen toeval zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 7, 2025

Ik heb trouwens inderdaad van die witte ronde WIFI versterkers.

• November 7, 2025

Heb je de KPN Box zelf ook terug gezet naar fabrieksinstellingen? 

Als je de SuperWiFi's bekabeld aangesloten hebt, dan kun je ze bij resetten gewoon laten staan waar ze normaal altijd staan. Je hoeft er niet mee te gaan lopen, dat is zinloos dan. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 7, 2025

Ik heb alles gereset, ik heb zelfs ook een nieuwe modem gekregen. Ook een collega van jouw heeft online mijn modem een keer terug op fabrieksinstellingen gezet.

• November 7, 2025

Als je de SuperWiFi's reset, hou je dan het resetknopje wel ongeveer 20 seconden vast?

Ik ben overigens geen KPN medewerker. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 7, 2025

Oh ja, zie het nu pas. ;-)

Ja, druk het knopje ongeveer 20 seconden in, totdat het ledje van kleur veranderd / begint te knipperen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 7, 2025

Ik heb niks meer gehoord,. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze hier gerust!

Hallo Erwin, 

Sorry voor de late reactie. Ik gebruik de versterkers (witte ronde versterkers) bekabeld. Ik heb een V12 modem, zo'n zwarte. Ik heb inmiddels wéér alles gereset. Stroom er minimaal een uur afgelaten en daarna weer stroom erop gezet en rechtstreeks verbonden met de modem. Vervolgens de versterker minimaal een uur aan de modem laten hangen, daarna de versterker verplaatst naar zijn eigenlijke locatie. Versterker blijft 2-3 dagen goed werken waarna hij weer uitvalt, er brand dan ook geen lampje meer op de versterker. Na stroom er weer af en op gaat het weer een paar dagen goed en dan vallen ze weer uit. Zoals gezegd hebben alle 4 mijn versterkers hier last van, kan geen toeval zijn.

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • November 7, 2025

Ik weet niet precies hoe KPN apparatuur werkt, maar wat in me op kwam was dat de nieuw software van het modem/router de Super wifi punten niet wil zien als daar nog de oudere software op staat. 

Erwin van KPN
Moderator

Ik weet niet precies hoe KPN apparatuur werkt, maar wat in me op kwam was dat de nieuw software van het modem/router de Super wifi punten niet wil zien als daar nog de oudere software op staat. 

Ik twijfel. Want dan zou het niet 2 dagen moeten werken en daarna niet meer. 

daarna de versterker verplaatst naar zijn eigenlijke locatie. 

En dan bedoel je dat je ze op tactische plekken in je huis zet maar nog wel steeds bekabeld toch? 

Als dat zo is, en dit blijft gebeuren is het voor mij ook een raadsel en denk ik dat je één op één hulp nodig hebt.  Iemand die de lijn kan doormeten etc.  

In dat geval zou ik een terugbel afspraak maken op een tijdstip dat jou uitkomt.  

Niet om mijn collega's af te vallen maar laat je niet met een kluitje het riet in sturen ;-) .  Wij garanderen de werking van onze producten als het conform voorwaarden is aangesloten. En als dat niet zo is, horen we actie te ondernemen. Laat je weten hoe het afloopt?  

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • November 7, 2025

En dan bedoel je dat je ze op tactische plekken in je huis zet maar nog wel steeds bekabeld toch? 

Als dat zo is, en dit blijft gebeuren is het voor mij ook een raadsel en denk ik dat je één op één hulp nodig hebt.  Iemand die de lijn kan doormeten etc.  

In dat geval zou ik een terugbel afspraak maken op een tijdstip dat jou uitkomt.  

Niet om mijn collega's af te vallen maar laat je niet met een kluitje het riet in sturen ;-) .  Wij garanderen de werking van onze producten als het conform voorwaarden is aangesloten. En als dat niet zo is, horen we actie te ondernemen. Laat je weten hoe het afloopt?  

Hoe worden de Superwifi punten van nieuwe firmware voorzien?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 10, 2025

Hoi Erwin, op dit moment heb ik er 2 die constant bekabeld zijn, en 2 die draadloos zijn. Heb ze ook al een keer uitgewisseld, dus diegene die draadloos was heb ik aan de kabel gehangen en andersom, maar dat maakte blijkbaar niks uit, ze vallen nog steeds alle 4 uit. Ik heb ze ook een tijdje alle vier bekabeld gebruikt. Eerlijk gezegd zie ik een één op één hulp niet zitten, ik heb al tig keer aan de telefoon gehangen en ik kom geen stap verder. Ik ben er een beetje klaar mee. Ik heb niet het gevoel dat ik serieus wordt genomen en dat ik wél met een kluitje het riet in wordt gestuurd. Ik denk dat er gewoon van die zwarte wifi versterkers op moeten, misschien dat die wél werken. Maar ook daar krijg ik geen mederwerking van KPN van.

Erwin van KPN
Moderator

Dank voor je uitgebreide terugkoppeling. Ik snap heel goed dat je na zoveel pogingen weinig vertrouwen meer hebt in de telefonische hulp. Als het zo telkens misgaat, voelt dat behoorlijk ontmoedigend.

Toch is één op één hulp op dit punt wel de enige manier om echt stappen te kunnen zetten. We ondersteunen alle KPN apparatuur volledig en als we het samen niet aan de praat krijgen, dan hoort er actie te volgen in de vorm van een monteur of nieuwe hardware. Dat je het idee hebt dat je weggezet wordt, is precies wat we willen voorkomen. Je hoort serieus genomen te worden en dit soort problemen moeten gewoon opgelost worden.

Als je nog een keer de ruimte hebt om een terugbelafspraak te maken, dan kan er gericht naar je lijn en apparatuur gekeken worden. Daarna kunnen ze bepalen wat er nodig is, zodat jij eindelijk weer een stabiel netwerk hebt. 

Wat ik nog voor je kan doen is een aantekening in het systeem maken.  Zodat de collega in ieder geval de context kent. (ik zet er dan ook een verwijzing naar dit topic in. ) Laat maar weten of je dat ziet zitten.